Black Friday, comparat cu consumul de droguri. Cuvintele „magice” care ne afectează grav creierul

Black Friday este așteptat ca peste tot şi în România. Lumea cumpără în această perioadă lucruri chiar dacă nu are nevoie de ele. Acest fenomen se datorează tacticilor folosite de magazine. Apelează la două cuvinte „magice” greu de ignorat.

Black Friday, înseamnă reduceri la diverse produse și servicii. De la electronice, electrocasnice până la îmbrăcăminte care vor putea fi cumpărate la prețuri mai mici pe data de 26 noiembrie.

Christian Elger, expert în neuroștiințe, spune: cuvintele „reducere” și „discount” au efect puternic persuasiv asupra creierului, care are niște structuri numite „sisteme de recompense. De fiecare dată când aceste structuri sunt activate, diferite grupuri de neuroni sunt declanșate. Acestea stimulează senzația de plăcere. Acea senzație este atât de puternică, încât creierul nostru uită totul în acele momente”, a explicat expertul.

De ...