How composer John Cage and choreographer Merce Cunningham
changed the art of collaboration
postare de pe FB:
E nedrept, Cage nu se limitează la 4'33". La polul conceptual, mai are acea bucată pentru orgă care durează câteva secole (e concert și acuma în Elveția, nota se schimbă o dată la câțiva ani), dar și acele Variations pentru orice durată și oricare instrumente, dar cu parametri diferiți (gugăl it). La polul melodic, a scris pentru pian niște piese splendide - Dream, In a Landscape -, spre finele carierei are și așa-numitele Melodies and Harmonies care influențează mai mulți compozitori tonali recenți. Dincolo de acești poli, a rămas în istorie și cu pianul preparat (prima chestie despre care am aflat, înainte de 4'33"), îi sunt redescoperite acum și așa-numitele "number pieces", apoi a avut și niște muzică concretă interesantă, plus înregistrările gen Empty Words, plus colaborarea cu Merce Cunningham etc. Omul (mă rog, creatorul John Cage - omul a avut, firește, limitările lui) a și desenat, a și scris foarte mult, nu doar mezostihurile cu care a intrat în antologia oficială a poeziei americane... ?