Casa Națională de Asigurări de Sănătate atrage atenția
tuturor furnizorilor de servicii medicale, medicamente și
dispozitive medicale aflați în relații contractuale cu casele de
asigurări de sănătate din întreaga țară să manifeste prudență
maximă față de solicitările de comunicare a unor documente și
informații cu caracter personal și/sau confidențial primite prin
e-mail, aparent de la CNAS.
Instituția noastră nu a solicitat furnizorilor transmiterea de documente în vederea verificării și remedierii unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS). Solicitarea de documente se face exclusiv de casele de asigurări de sănătate, de pe adresele de e-mail dedicate derulării relațiilor contractuale, adrese care sunt cunoscute de furnizori. Orice îndoială față de legitimitatea unei solicitări de informații/documente vă rugăm să o verificați telefonic, la casele de asigurări de sănătate cu care sunteți în relații contractuale.
Mai atragem atenția că nu există nici un motiv pentru care casele de asigurări de sănătate ar solicita de la furnizori parole, chei de activare și alte informații similare care au fost livrate furnizorilor tocmai de casele de asigurări de sănătate, în vederea derulării relațiilor contractuale.
Semnalările primite de CNAS pe tema e-mailurilor cu caracter înșelător au fost comunicate autorităților competente în domeniu.
Totodată, precizăm că PIAS și-a reluat funcționalitatea în data de 24 februarie 2025, în urma lucrărilor de mentenanță derulate în ultima săptămână și de oprire controlată în sfârșitul de săptămână 21-24 februarie 2025.
Pacienții beneficiază de servicii medicale/medicamente/dispozitive medicale, iar furnizorii pot valida în platforma informatică serviciile medicale/medicamentele/dispozitivele medicale acordate.
Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță proactivă se derulează în continuare în ritm susținut, cu evaluarea permanentă a dinamicii de funcționare a componentelor sistemului PIAS.
Biroul de presă al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate
Foto ilustrativ
Instituția noastră nu a solicitat furnizorilor transmiterea de documente în vederea verificării și remedierii unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS). Solicitarea de documente se face exclusiv de casele de asigurări de sănătate, de pe adresele de e-mail dedicate derulării relațiilor contractuale, adrese care sunt cunoscute de furnizori. Orice îndoială față de legitimitatea unei solicitări de informații/documente vă rugăm să o verificați telefonic, la casele de asigurări de sănătate cu care sunteți în relații contractuale.
Mai atragem atenția că nu există nici un motiv pentru care casele de asigurări de sănătate ar solicita de la furnizori parole, chei de activare și alte informații similare care au fost livrate furnizorilor tocmai de casele de asigurări de sănătate, în vederea derulării relațiilor contractuale.
Semnalările primite de CNAS pe tema e-mailurilor cu caracter înșelător au fost comunicate autorităților competente în domeniu.
Totodată, precizăm că PIAS și-a reluat funcționalitatea în data de 24 februarie 2025, în urma lucrărilor de mentenanță derulate în ultima săptămână și de oprire controlată în sfârșitul de săptămână 21-24 februarie 2025.
Pacienții beneficiază de servicii medicale/medicamente/dispozitive medicale, iar furnizorii pot valida în platforma informatică serviciile medicale/medicamentele/dispozitivele medicale acordate.
Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță proactivă se derulează în continuare în ritm susținut, cu evaluarea permanentă a dinamicii de funcționare a componentelor sistemului PIAS.
Biroul de presă al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate
Foto ilustrativ