Exista anumite idei traditionaliste cu privire la comert, cum ca magazinele moderne de tip supermarket fac rau antreprenorilor. Partial valabil, si asta doar daca ne gandim la marile retele de retail, care sunt toate detinute de actionari straini. Dar, din punctul meu de vedere, aici este vina strict a mediului de afaceri autohton, care nu a reusit niciodata sa se impuna (in Ungaria spre exemplu, reteaua locala CBA este extrem de puternica… de fapt se extinde si in Romania, apropo). Insa ideea este ca, pentru consumatori, comertul modern inseamna civilizatie, preturi mici, varietate, concurenta… deci este “de bine”.
Cu vreo doi ani in urma, am mers la un magazin (gen mini-market cu autoservire) dintr-un sat din judetul Arges. Cu un cos plin de produse, la casa de marcat tot calculul s-a facut “pe stil vechi”, produsele nici nu aveau preturi marcate, practic vanzatoarea stia teoretic toate preturile… Pe bonul de casa evident ca produsele nici nu era evidentiate ...