Competența nr. 8
Reprezentarea angajatorilor în relația cu autoritățile
din domeniul muncii și securității sociale
Cea de-a opta competență, reprezentarea angajatorilor în
relația cu autoritățile din domeniul muncii și securității sociale
de către expertul în legislația muncii cuprinde toate actele,
mijloacele și operațiunile permise de lege, necesare ocrotirii și
apărării intereselor clienților în fața tuturor autorităților și
instituțiilor publice specifice legislației muncii.
Așadar, în virtutea acestei competențe, expertul în
legislația muncii are capacitatea de a reprezenta angajatorul
în:
– Relația cu autoritățile din domeniul relațiilor de
muncă;
– Relația cu autoritățile din domeniul securității și
sănătății în muncă/ situații de urgență;
– Relația cu autoritățile din domeniul securității
sociale.
În oricare dintre relațiile menționate anterior, angajatorul
este reprezentat în limita mandatului dat. Astfel, reprezentarea
angajatorilor în fața autorităților trebuie să răspundă
solicitărilor acestora și mai mult decât atât, să fie succintă și
obiectivă.
Expertul în legislația muncii are obligația de a reprezenta
angajatorul în conformitate cu prevederile legale obligatorii și să
se asigure că respectă condițiile de formă și de fond cerute de
autorități în asemenea cazuri.