Din cand in cand mai prezentam o functie noua aici pe site. De data asta vorbim despre functia TAKE in Excel, o functie care poate sa iti preia primele / ultimele randuri / coloane dintr-un tabel in Excel. Multe / in stanga, hai sa vedem cum putem sa o folosim.
Functia TAKE in Excel
Sintaxa
Avem urmatoarea sintaxa pentru aceasta functie:
=TAKE(array, rows, [columns])
Dupa cum am mentionat inca de la inceput, functia are ca scop sa iti pastreze primele sau ultimele randuri / coloane, avand asta in vedere, parametrii sunt usor de explicat:
- array: tabelul de unde vrei sa pastrezi informatia
- rows: cate randuri vrei sa pastrezi; daca pui valori pozitive va pastra de la inceput, daca pui valori negative pastreaza de la final
- columns (optional): cate coloane vreau sa pastrez, se aplica aceeasi logica ca si mai sus cu valorile pozitive si negative
Unde ar fi utila aceasta functie?
Exact aceasta e intrebarea pe care as vrea sa ti-o pun si eu tie. Daca ai vrei idee, hai aici si las-o in zona de comentarii.
Ca si raspuns la intrebarea de mai sus, am facut o lista:
- Cand ai un tabel sortat si vrei sa aduci in alt sheet un top 10 sau ceva asemanator
- Cand ai un tabel cu 10 coloane de care ai nevoie si inca 20 de care nu ai nevoie
- Cand vrei sa scrii un articol nou pe site si nu ai alte
subiecte
Atat s-a putut, e vineri dimineata, octombrie, ploua si eu sunt cam racit.
Vrei sa inveti Excel?
Vezi mai jos ce cursuri avem pentru tine:
- Curs Excel incepatori
- Curs Excel intermediar
- Curs Excel avansat
PS: daca ma gandesc bine, un nume mai potrivit pentru aceasta functie ar fi fost KEEP.
The post Functia TAKE in Excel appeared first on onLearn.