Stim cu totii ca industria modei este presarata cu branduri de lux, care produc piese vestimentare extrem de scumpe. De cele mai multe ori, acestea sunt piese unicat, care au ca unic scop sa dea tonul in moda. Designerii din retail se inspira din aceste piese pentru a alege modele, culori si stiluri pe care le adapteaza in functie de brand. Insa, uneori, aceste piese pot fi cumparate si de publicul larg. Desigur, daca bugetul va permite.
Ce haine scumpe poti achizitiona online?
- $37, 995: rochie de seara albastra cu insertii, creata de desingerul asiatic Prabal Gurung. Rochia a fost purtata de Diane Kruger la evenimentul Met Gala in 2018 si este disponibila intr-un singur exemplar pe site-ul moda Operandi, care este renumit pentru colectia de haine scumpe.
- Site-ul Net-a-Porter are in stoc o rochie marca Gucci inspirata din moda anilor ’40 pentru pretul de $25,000, fara transport inclus.
- Matches Fashion detine o piesa vestimentara care te face sa te duci cu gandul la un halat de baie pe care il imbraci in zilele reci de iarna, cand care stai in casa. Insa este vorba despre o haine de blana compusa 100% din blana de nurca, in valoare de $21,380.
- Luisa via Roma are in colectia sa o rochie creata de Julien Macdonald in valoare de $33,712. Rochia combina aplicatii metalice cu materiale fine, creand un look naked, foarte apreciat in ultimii ani.
- Jacheta din blana Gucci, in valoare de $38,000 in cadrul magazinului online FarFetch. Cu toate ca articolul pare un fake, trebuie sa stiti ca magazinul vinde numai articole originale.
De sunt scumpe niste haine scumpe?
Pretul unor piese vestimentare este influentat in mod direct de persoanele care le poarta. De exemplu, pretul unor cizme Manolo Blahniks a crescut de la $485 la $755 doar pentru ca au fost purtate de personajul Carrie Bradshow in serialul Sex and The Ciy.
Multi specialisti din industria fashion care ocupa cu crearea de haine scumpe au dat vina pe pretul crescut al metrialelor prime. Printre acestea se numara pielea de crocodil, blana si alte elemente.
Insa, alti designeri au recunoscut ca “umfla” intentionat pretul pieselor sale pentru simplul motiv ca va atrage atentia asupra lor. Un pret mai mare motiveaza clientii si ii conduc catre achizitie. De asemenea, brandurile de lux care organizeaza des sectiuni de reduceri, vor iesi in pierdere daca nu isi vor creste preturile.