Jocul copilariei mele fericite - “Nu te supara frate”

  • Postat în Litere
  • la 16-02-2017 08:49
  • 543 vizualizări
Jocul copilariei mele fericite - “Nu te supara frate”
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Ganduri pentru fiecare zi
Sunt nostalgica de la o vreme, cand vad atata zbucium in jur si niciun semn de liniste in zare! :)
I-am luat lui Matei JOCUL COPILARIEI MELE si este foarte incantat.“Nu te supara frate” este fara indoiala unul dintre cele mai populare jocuri de societate, o alternativa ideala pentru zilele in care plictiseala isi spune cuvantul.

Un joc de societate consacrat, pentru 2-4 jucatori, care dezvolta spiritul de competitie si abilitatile sociale. Continut: 1 tabla de joc, 16 pioni, un zar, regulament de joc. Pe langa tabla speciala, pentru a juca acest deosebit joc de societate mai sunt necesari 4 pioni de aceeasi culore pentru fiecare dintre jucatori si un zar.
Regulile jocului nu sunt deloc complicate, ceea ce face ca “Nu te supara frate” sa fie un joc foarte apreciat si de catre cei mici. Poate fi achizitionat de pe LIBRIS.RO.
Regulile jocului “Nu te supara frate”
La inceputul fiecarui joc toti jucatorii trebuie sa isi aleaga culoarea cu care vor urma sa joace, alegandu-si astfel cei patru pioni identici. Acestia nu vor fi asezati la intamplare pe plansa de joc: 3 pioni vor fi asezati in cercurile coltului marcat cu litera “B”, pentru ca un pion sa fie pozitionat in cercul marcat cu litera “A”.
Fiecare jucator trebuie sa incerce sa isi atinga scopul in ceea ce priveste acest joc; plansa trebuie incercuita in directia stabilita cu toti cei patru pioni pentru ca acestia sa ajunga in final in cerculetele marcate cu literele “a,b,c,d” si de culoare specifica fiecarui jucator in parte.
Pe rand, jucatorii vor arunca cu zarul cate o singura data. Jocul va fi inceput de jucatorul cu cel mai mare zar.
Jocul va incepe pe culoarul A. Fiecare jucator isi va muta pe rand pionul de pe culoarul A in functie de cifra indicata de zar. Un jucator isi poate muta pionul de pe culoarul B in culoarul A in momentul in care zarul indica cifra 6 deoarece cele 6 puncte obliga intotdeauna jucatorul sa faca aceasta mutare. In cazul in care pe culoarul B nu mai exista niciun pion se poate inainta cu oricare altul.
Zarul de 6 puncte mai ofera jucatorilor posibilitatea de a mai arunca inca o data zarul.
In timpul jocului, daca un jucator ajunge cu pionul sau intr-un cerculet ocupat deja de pionul altui jucator, atunci pionul celui din urma va fi mutat in cercul marcat cu litera B, iar jucatorul va putea sa il mute abia in momentul in care zarul va indica cifra 6.nu-te-supara-frate
Cercurile ocupate de pionii altor jucatori sau de proprii pioni pot fi sarite insa acestea trebuie sa fie calculate.
Intrarea in cercurile marcate “a,b,c,d” se face doar daca cifra zarului indica un cerc liber si bineinteles vor intra doar pionii de o anumita culoare. Numarul de incercari este nelimitat pana cand unul dintre jucatori va ajunge cu toti cei 4 pioni in cerculetele corespunzatoare. Acesta este considerat jucatorul castigator.