Preluarea unei francize de succes este un vis
mare, dar nu imposibil de realizat. Un vis la care lucrăm constant,
pas cu pas și încercăm să-l adaptăm la cerințele pubicului. Spun
asta, deoarece nu există o rețetă universală, iar de la țară la
țară, tendințele diferă, cerințele publicului sunt diferite și
oferta trebuie construită în așa fel încât să atragă și să fie pe
placul majorității, de la o preferință individuală să o extindem la
una generală.
Primul pas pe care îl face este să punem pasiune și
să folosim produsele de la brandul respectiv. Altfel, cum să
vinzi un produs în faza pre-lansare, dacă nu ai reușit să-l
testezi. Oamenii simt și mai ales au început să distingă reclamele
false și promovate pentru produsele ineficiente și cele care sunt
create cu suflet, emoție și analizate din toate punctele de vedere.
Un brand trebuie să trezească simțurile și să ne transmită un mesaj
de bine, indiferent că vorbim de haine sau accesorii. Îmi aduc
aminte de prima mea geantă din generală, cumpărată de la acest
brand, care am reușit să o achiziționez economisind banii pe câteva
luni, dar a meritat efortul, deoarece prima mea geantă a ținut un
an și jumătate, deși a fost purtată, practică și am încercat să îmi
iau doar lucrurile necesare, pixuri, creioane, sticla nelipsită de
apă, sendvișurile și un fruct, luciul meu de buze. Suficient de
încăpătoare pentru a căra după mine, toate lucrurile menționate mai
sus.
Al doilea pas este să ne setăm obiectivele, unde vrem
să ajungem și de unde am pornit. Analiza constantă a
publicului, locația unde o sp fie magazinul(dacă se află într-o
zonă vizibilă) și ce am vrea noi să cumpărăm de la Meli Melo Paris,
brandul despre care eu cred că este o franciză de succes. Vorba
mamei mele, să te pui mereu în locul celuilalt, să analizezi din
punctul lui de vedere și să te gândești ce ai cumpăra, dacă ai
intra într-un magazin plin de accesorii. Prima mea alegere de a-mi
cumpăra o geantă a fost și o perioadă în care mi-am monotorizat
venitul/zi la școală(câțiva lei care pentru mine însemnau destul de
mult) și am pus la cale un plan de bătaie. Așa funcționează
lucrurile și atunci când vrem să preluăm o franciză de succes și să
o aducem pe piața locală.
Al treilea pas este informarea despre franciza Meli
Melo, în ce constă, care este taxa în franciză, care sunt
avantajele francizei și care sunt locațiile vizate. Acest pas
este esențial pentru a putea concepe cum să implementăm franciza și
care este este zona în care se perindă pasionații de frumos, cei
care să achiziționeze accesorii de păr, fulare, mănuși și genți. Un
brand care face cu ochiul sexului frumos, dar și domnilor care vor
să le facă o supriză femeilor pe care le respectă. După ce am
verificat dacă ne putem încadra și avem suma necesară, începem să
semnăm, să citim(extrem de important atunci când semnăm un act să
citim detaliat, deoarece un singur articol schimbă valoarea
acestuia în defavoarea interlocutorului), să căutam spațiul de
închiriat și să lucrăm la visul nostru de a avea propria
afacere.
Ultimul pas este acela de a analiza, promova și a
crea un magazin cu o atmosferă liniștită și plăcută. Acel
magazin în care să mă pot concentra la ce vreau să cumpăr. Să fie
ordonate într-un stil toate produsele, îmi plac magazinele ordonate
care sunt create pe o analiză minuțioasă, nu cele în care totul
este haotic gențile, eșarfele, accesoriile de păr și bijuteriile
sunt puse în același loc de la Ana la Caiafa. Afacerile de succes
angajează un personaj amabil, care să aibă grijă atât de aranjarea
produselor la raft, cât și de client. Deși e un clișeu, îmi este de
folos atunci când aud un ”vă pot ajuta” pe un ton cald și
prietenos, fără vreo privire amenințătoare. Angajați care cred în
imaginea brandului și transmit un mesaj și coerent, despre franciza
Meli Melo că este un loc care merită revizitat, pentru a ne reînnoi
colecția de bijuterii și accesorii.
Antreprenoriatul începe să câștige teren, deoarece
oamenii tind să își dezvolte abilitățile manageriale, să își
testeze rezistența și să pună o piatră la temelia unui vis frumos
care poate să prindă contur. Cei patru pași importanți pentru
preluarea unei francize de succes sunt treptele de care ne lovim,
atunci când vrem să facem ceva pentru noi, pentru visul nostru și
de a transmite celorlalți că în viață dacă nu riști nu câștigi cele
mai frumoase experiențe și cei mai mulți bani ca să-ți poți
întreține visele, facturile și toate aceste aspecte
financiare.
Acest articol a fost scris pentru Spring
SuperBlog 2017.