Pentru o buna perioada de timp, Apple a fost singura companie care a mai inovat cat de cat in domeniul tabletelor si a dominat piata fara drept de apel. Samsung a acceptat pozitia a doua si s-a multumit (in parte) sa imite Apple, fara prea multa invoatie. Chiar in ultima perioada nu prea mai aparuse nimic interesant, cel putin pe partea de Android.
Anul trecut insa a produs o schimbare de paradigma. Lockdown-urile extinse cauzate de COVID au facut ca work from home si scoala online sa devina aproape normale. Drept urmare, cererea pentru laptop-uri si tablete a crescut foarte mult in 2020 comparativ cu 2019, deoarece multi copii aveau nevoie de un dispozitiv cu care sa se conecteze la cursuri. Cum un telefon are ecranul prea mic iar un laptop era fie prea scump, fie nu la fel de versatil, tabletele au primit o noua sansa la viata. Asta s-a si vazut in cresterea vanzarilor. Cu 20% mai mari in trimestrul 4 din 2020, fata de acelasi trimestru din 2019 (