Să facem cel mai bun SCRIPT prin metoda Feynman

Să facem cel mai bun SCRIPT prin metoda Feynman


“Nu știu ce se întâmplă cu oamenii:

ei nu învață prin înțelegere, învață altfel

- prin memorie sau altceva.

Cunoașterea lor este atât de fragilă!”

Richard Feyman

Partea interesantă la AnimaSchool, prin care se diferențiează de orice altă școală, devenind astfel singura școală - ȘCOALA IDEALĂ -, este că aici nu există profesori, tutori, facilitatori. Bine ...există la început de drum un prieten, un facilitator, ceva mai mare ca și voi dar rolul lui să învețe de la voi. Dar la școala asta ideală, inventată de Sugata Mitra, numită de el și școala din nori, facilitatorul poate să fie și bunica sau un întreg club de bunicuțe. Și, lucrul bine știut, bunicuțele iubesc copiii mai mult decât.....știți voi cine. Mama și tata nu prea au timp, nu?! Chiar și dacă stau acum și ei acasă. Bine...dar buncile...au timp!!!! și au multă iubire. Iubirea înseamnă suflet. Și noi la ANIMA simbolizăm asta cu o inimă!
Bine, o să întrebi, nu există profesori. Cine îi învață pe copii? Răspunsul e simplu. În era Google normal copiii îi învață pe copii. Un profesor nu are cum să fie mai deștept decât Google. Dar dacă profesorul totuși crede asta înseamnă că nu cunoaște destule lucruri despre IA, Inteligența Artificială, care stă în spatele motorului de căutare Google.

Bun. Cum învățăm aici? Prin faptul că îi învățăm pe alți copii noi învățăm predând copiilor. Asta se numește învățarea prin explicare.

De aceea, această metodă de învățare este văzută ca fiind activă, deoarece explici ceea ce studiezi.

Limbaj diferit și strategii diferite

A face acest lucru înseamnă că trebuie să folosești un limbaj diferit și strategii diferite. Drept urmare, îți observi greșelile și înveți mai eficient. Și mai bine, suplimentar, când în clasă (online sau offline) există, o echipă de prieteni care îți monitorizează predarea și apoi te corectează pentru ca să produci în final un SCRIPT, o scriere explicativă ce reprezintă axa după care se rotește orice animație.

Am învățat foarte devreme diferența dintre a cunoaște numele ceva și a ști ceva.” spunea Richard Feynman care a primit premiul Nobel pentru fizică în 1965.
Feynman a elaborat un instrument uimitor de studiu - învățarea prin explicare - pe care îl poți folosi pentru a te pregăti pentru predarea cunoștinelor tale către copii fie direct prin intermediul vocii, fie indirect prin intermediul unei animații.


TEHNICA LUI FEYNMAN

Feynman a deschis un caiet gol și a scris „CAIETUL LUCRURILOR PE CARE NU ȘTU DESPRE ....” pe pagina de titlu. Își reorganiza cunoștințele.

Fizicianul încerca mereu să ajungă în inima a tot ceea ce studia. Ceea ce voia să facă cu acel caiet era să scrieți explicații pentru conceptele pe care le dezvolta în cercetarea sa.

Lucrul grozav este că poți face același lucru și cu un prieten. Ceea ce ați face este să le spuneți orice ați învățat, astfel încât să îl puteți memora și să-l înțelegeți mai bine pe măsură ce îl explicați.

Dar nu toți avem prieteni atât de răbdători și dispuși să ajute. De aceeaFeynman a dezvoltat o tehnică ușor diferită, dar la fel de eficientă: învățarea prin explicare.

Ideea de bază este să citești activ materialul și apoi să încerci să îl explici simplu, ca și cum ai vorbi cu un frățior mai mic sau cu cineva care știe mult mai puțin decât tine despre subiect!

Și iată că am ajuns pe teatrul de operațiuni. Cum se desfășoară învățarea prin explicare. Lucru și mai senzațional, de neprețuit pentru noi care ne specializăm pe animație și ne propunem să devenim regizori de filme, cum elaborăm un SCRIPT imbatabil. Un SCRIPT care, cum se spune, chiar și fără imagini, fără animație, îî face până și pe orbi să vadă.

Cei 4 pași din tehnica Feynman

Tehnica Feynman pentru învățare este alcătuită din patru pași simpli. Așadar, să aruncăm o privire la ceea ce sunt.

Primul pas

Pentru început,trebuie să obțineți o foaie de hârtie și să scrieți numele conceptului pe care îl studiați în partea de sus.De exemplu, dacă studiați teorema lui Pitagora, ar trebui să o scrieți în partea de sus a lucrării.

Al doilea pas

Odată ce ați notat conceptul, trebuie să faceți acest lucru descrie-l in cuvintele tale. De asemenea, trebuie să folosiți un limbaj simplu, ca și când l-ați descrie altcuiva.

Dacă continuăm cu exemplul teoremei lui Pitagora, ar trebui să scrieți ceva de genul „într-un triunghi dreptunghiular, rădăcina pătrată a hipotenuzei este egală cu suma rădăcinilor pătrate ale celorlalte două laturi”.

Al treilea pas

Ceea ce faci în cel de-al treilea pas este să privești tot ce ai scris. Scopul este de a identifica părțile care nu sunt explicate perfect,sunt confuze sau nu sunt bine scrise. Pentru a face acest lucru, puteți reveni asupra notelor dvs. sau chiar căuta informații noi. De asemenea, este util să folosiți exemple pentru a vă consolida cunoștințele.

„Știți cum să rezolvați fiecare problemă care a fost rezolvat.” -Richard Feynman

Al patrulea pas

Al patrulea pas este locul în care privești ceea ce ai scris ultima dată. Asa dedacă ați folosit un limbaj prea complex, îl rescrieți într-un mod mai simplu și mai ușor de înțeles.Uneori, folosirea de metafore sau analogii poate ajuta la asta. Important este să vă asigurați că oricine vă poate înțelege ideile.

Dacă ați parcurs acești patru pași simpli și explicația dvs. încă nu este ușor de înțeles, este posibil să nu fi înțeles pe deplin ceea ce ați studiat. În acest caz, ar trebui să reîncepeți procesul.

Pentru cei care nu au citit ce s-a scris aici le recomandăm ca prim pas să urmărească acest film și apoi să-l explice în fața echipei pentru cei care nu au citit și nu au avut ocazia să vadă filmul.