Sări la conținut
Știință/Tehnică 463

Servicii merchandising, o solutie eleganta pentru timpuri moderne

O solutie eleganta pentru timpuri moderne

Compania la care lucrez este destul de mare pentru a face fata multiplelor provocari existente pe piata, dar exista momente in care colegii mei sunt depasiti de volumul de munca necesar.

Acestea momente intervin mai ale in perioada sarbatorilor si concediilor, cand nu exista suficient personal nici pentru inventarierea marfurilor, iar colegii ce ofera servicii merchandising raman aproape toata ziua in magazine.

Aceste perioade sunt destul de rare pentru a justifica o suplimentare a personalului, deoarece in majoritatea lunilor anului suntem suficienti angajati, dar intrebarea „ce ne facem de sarbatori” a ajuns din ce in ce mai des la urechile patronilor nostri.

Facilitati pentru companii moderne

Dupa o cercetarea atenta a pietei s-a ajuns la varianta externalizarii acelor domenii de activitate ce sunt supuse unei presiuni mari in perioada sarbatorilor, iar departamentul servicii merchandising a fost un fel de proiect pilot, pentru a vedea in ce masura aceste servicii sunt potrivite necesitatilor noastre.

Compania specializata in acest gen de servicii a fost in masura sa ne ajute intr-o perioada foarte scurta de timp cu oameni specializati, ce parca erau colegi cu noi inca de la inceputul activitatii.

Acestia au fost angajati pe baza unui contract de munca flexibil, cu o durata de timp determinata, astfel fondul de salarii nu a fost incarcat deloc, serviciile firmei partenere fiind platite dintr-un alt fond.

Recrutarea si trainingul nu au fost o problema

Singurul lucru de care a trebuit sa avem grija a fost sa anuntam firma partenera de perioadele in care avem nevoie de oameni, pentru ca aceasta sa se ocupe de selectia si trainingul noilor nostri colegi.

Pentru firma noastra a fost o adevarata revelatie acest tip de activitate, deoarece am platit numai pentru rezultatele obtinute, certificate pe baza unui proces verbal semnat cu agentii de teren ai firmei partenere.

Perspective pentru viitor

Acest proiect pilot ne-a demonstrate ca putem externaliza si serviciile altor departamente in perioadele foarte incarcate, iar rezultatele vor fi benefice pentru noi.

Compania unde lucrez a investit de-a lungul anilor sume importante in stocurile de marfa, iar evidenta exacta este tinuta in softul de tip ERP, ce ne ajuta si la reaprovizionarea eficienta, dar si la minimizarea pierderilor cauzate de diversi factori.

Desi avem mai multe depozite, compania ce se va ocupa de acest serviciu ne va ajuta indiferent de locatia acestora, iar rapoartele zilnice vor ajunge la noi cu maximum de operativitate.

In fiecare depozit vor fi folosite etichete cu coduri unice de scanare, iar o aplicatie speciala pusa la dispozitia noastra de compania cu care vom lucra se va asigura ca nu va exista nici un produs sau o arie de scanare lipsa si va detecta daca un produs este scanat de mai multe ori.