Sa o luam cu inceputul. Site-ul tau a fost acceptat de Google
Adsense si acum difuzezi publicitate. Constati ca vizitatorii tai
nu prea dau clic pe reclame, in concluzie ai o rata de clic (CTR)
foarte mica. Ce reprezinta rata de clic? Este raportul care arata
frecventa cu care vizitatorii care vad anuntul de pe site-ul tau
fac clic pe el. Valoarea ratei de clic, CTR, o putem utiliza pentru
a masura performanta cuvintelor cheie si a anunturilor care se
difuzeaza.
Conform Google, CTR este raportul procentual dintre numărul de
clicuri primite de anunț și numărul de afișări ale anunțului
(clicuri ÷ afișări = CTR).
Un exemplu simplu, daca ai 10 clicuri si 2000 de afisari,
CTR-ul este de 0.5%. CTR=10/2000=05.%
Daca ai o valoare mare a CTR-ului, inseamna ca se afiseaza
anunturi relevante. Cu ajutorul CTR-ului afli care anunturi si
cuvinte cheie sunt utile pentru site-ul tau si care pot fi
imbunatatite.
Pe net vei gasi multe articole care iti spun ca daca faci
cutare iti va creste CTR si gata vin banii din publicitate. Va dati
seama ca nu tot ce zboara se mananca, vorba romanului. M-m gandit
sa va prezint ce factori sunt importanti si mai ales de ce
afecteaza rata de clic CTR.
10 Factori Care Iti Afecteaza Google Adsense CTR
1. Continutul site-ului- este important sa aveti
continut care produce usor reclame contextuale si cu siguranta va
creste rata de clic. Asta inseamna sa existe in postari cat mai
multe cuvinte cheie posibile.
2. Sursele de trafic - poate va deranja pe multi ce
spun acum, dar vizitatorii care vin din motoarele de cautare nu
preau au rabdare sa citeasca tot continutul articolului si daca nu
gasesc ce ii intereseaza rapid, parasesc site-ul. Vizitatorii
directi sunt cei care te citesc si care vor da mai multe clicuri pe
reclamele afisate.
3. Tara de unde ai trafic - tarile de unde ai
vizitatorii influenteaza CTR-ul, rata de clic de la vizitatorii din
tari ca USA sau Marea Britanie va fi apropiata de cea medie, pe
cand cei din Asia vor da clic mai des, insa pretul pe clic este
foarte mic.
4. Locul unde amplasati publicitatea in site - este
clar ca daca amplasati reclamele in diferite zone din site, se va
schimba nivelul de expunere al acestora, modificandu-se implicit si
CTR-ul.
5. Culoarea reclamelor - diferite culori va afecta
diferit vizitatorii tai, influentand CTR-ul.
6. Tipul reclamelor - sunt doua tipuri de reclame
principale: imagine si text. In unele site-uri reclamele cu imagini
au CTR mai mare, in altele cele text. Trebuie experimentat, pana
ajungeti la varianta optima.
7. Dimensiunea reclamelor - un factor foarte important
care influenteaza CTR-ul. Stiti vorba aceea "cu cat mai mare cu
atat mai bine". Sunt mai multe studii care au ajuns la concluzia ca
reclamele patrate si cele dreptunghiulare mari au mai mult succes
decat cele subtiri si lungi. Deci mai bine 300x250 decat
160x600.
8. Designul site-ului - un site cu un design frumos va
incuraja cititorii sa dea clic pe reclame, pe cand un site foarte
aglomerat, plin ochi cu informatii si linkuri, ii va nedumeri pe
vizitatori si nu veti primi multe clicuri pe reclame.
9. Timpul de incarcare al site-ului- iarasi un factor
important, care va afecta rata de clic. Site-urile care au un timp
mare de incarcare va afecta negativ rata de clic, intrucat rata de
respingere va fi mare, deoarece cititorul isi va pierde rabdarea si
va da back, cautand in alt site ce il intereseaza. Un timp de
incarcare scazut, va incuraja citorii sa ramana pe site.
10. Numarul de anunturi de pe o singura pagina web - in
mod normal, mai multe anunturi va creste rata de clic, deoarece
exista sanse mai mari ca reclama sa fie expusa cititorului. Insa, e
posibil sa-l si descurajeze pe cititor sa dea clic, in cazul in
care sunt prea multe optiuni.
Procentul CTR-ulu este foarte important atunci cand utilizati
Google Adsense (si nu numai). Cand este mic, vei face mai putini
bani, pe cand o rata de clic mare iti va aduce cu siguranta mai
multi bani, in functie de traficul pe care il ai. Acesta e motivul
principal pentru care e bine sa stii ce factori influneteaza rata
de clic. Acum poti sa iti activezi cunostintele si sa imbunatatesti
valoarea ratei de clic.