, 29 august 2024
Mari capodopere cinematografice:Duelistii The Duellists (1977) 2
..Filmul evoluează aşadar cu multă discreţie. Duelurile sînt nişte
borne care marchează ritmul. Acţiunea putea avea loc oriunde şi
oricînd (nu era nevoie de un duel pentru o asemenea relaţie
abstractă), dar secolul al XIX-lea a fost un pretext pentru o
imagine absolut fascinantă, de o compoziţie şi o luminozitate
(naturală) uluitoare - parcă mai frumoase decît cele
din Barry Lyndon, realizat de Kubrick în 1975. Absolut
toate decorurile din film sînt naturale, nimic n-a fost creat în
platou, iar debutantul în lungmetraj Ridley Scott avea în 1976
răbdare să aştepte lumina bună - un mănunchi de raze, de pildă,
care să şteargă iluzoriu faţada unui cottage.
Filmul lui Scott se apropie
de masterpiece
Picturală, dar deloc căutată, aducîndu-ţi aminte de clarobscururile
lui Vermeer pentru interioare şi de Watteau pentru exterioare,
imaginea filmului era un mediu mai degrabă acvatic, fluid, lejer
pentru povestea esenţializată a dueliştilor. Fiind atît de aproape
de perfecţiune şi atît de omogen şi de cuminte înlăuntrul
copertelor sale, filmul se apropia bine de tot de termenul
de masterpiece, iar juriul de la Cannes a sucombat
farmecului său, recompensîndu-l cu Caméra d'Or..
Sursa:Agenda LiterNet>Iulia Blaga:Despre un film aproape
perfect-Duelistii (nota 10 e pentru Dumnezeu)
..Filmul evoluează aşadar cu multă discreţie. Duelurile sînt nişte borne care marchează ritmul. Acţiunea putea avea loc oriunde şi oricînd (nu era nevoie de un duel pentru o asemenea relaţie abstractă), dar secolul al XIX-lea a fost un pretext pentru o imagine absolut fascinantă, de o compoziţie şi o luminozitate (naturală) uluitoare - parcă mai frumoase decît cele din Barry Lyndon, realizat de Kubrick în 1975. Absolut toate decorurile din film sînt naturale, nimic n-a fost creat în platou, iar debutantul în lungmetraj Ridley Scott avea în 1976 răbdare să aştepte lumina bună - un mănunchi de raze, de pildă, care să şteargă iluzoriu faţada unui cottage.
Filmul lui Scott se apropie de masterpiece
Picturală, dar deloc căutată, aducîndu-ţi aminte de clarobscururile lui Vermeer pentru interioare şi de Watteau pentru exterioare, imaginea filmului era un mediu mai degrabă acvatic, fluid, lejer pentru povestea esenţializată a dueliştilor. Fiind atît de aproape de perfecţiune şi atît de omogen şi de cuminte înlăuntrul copertelor sale, filmul se apropia bine de tot de termenul de masterpiece, iar juriul de la Cannes a sucombat farmecului său, recompensîndu-l cu Caméra d'Or..
Sursa:Agenda LiterNet>Iulia Blaga:Despre un film aproape perfect-Duelistii (nota 10 e pentru Dumnezeu)