De Neha Arora
MANDI GOBINDGARH, India (Reuters) – Boom-ul construcțiilor din India, cu clădirile sale strălucitoare și autostrăzile cu mai multe benzi, ar fi trebuit să crească vânzările interne de oțel, dar fabricile Jogindra Group din statul Punjab de nord sunt pline cu stocuri nevândute.
Un val de oțel chinezesc ieftin a împins fabricile mai mici din India să reducă operațiunile și să ia în considerare reducerea locurilor de muncă, în timp ce națiunea din Asia de Sud se alătură unei liste tot mai mari de țări care iau în considerare măsuri pentru a stopa importurile.
India, al doilea cel mai mare producător de oțel din lume, s-a transformat într-un importator net în ultimul an fiscal, tragând alarma la New Delhi cu privire la ceea ce prevestește un sector slăbit pentru securitatea viitoarelor proiecte de infrastructură și a industriilor dependente de oțel.
La fabricile mici și mijlocii, care reprezintă 41% din producția totală de oțel a Indiei și angajează peste 1,5 milioane de oameni, utilizarea capacității a scăzut cu aproape o treime în ultimele șase luni, au declarat directori de la o duzină de astfel de producători în interviuri.
În Mandi Gobindgarh, „orașul de oțel” din Punjab, grupul de mori nu poate concura cu importurile din China, adesea vândute cu până la 10% mai puțin decât ofertele indiene.
„Dacă nu putem concura pe piață, fabrica noastră nu va funcționa la capacitate maximă”, a declarat Adarsh Garg, președinte și director general la Jogindra Group.
„Vom fi forțați să concediem 10% până la 15% dintre angajații noștri de aici dacă acest lucru continuă”, a spus Garg.
În ciuda faptului că oferă reduceri la produsele sale, vânzările companiei au scăzut cu 30% până la 35% în ultimele șase luni, forțând-o să reducă producția cu aproape o treime, a spus Garg.
Raju John, directorul general al Asociației Constructorilor din India, a spus că dezvoltatorii și firmele de inginerie sunt atrase de economii. Oțelul chinezesc se vinde cu 25 până la 50 de dolari pe tonă metrică mai ieftin și uneori până la 70 de dolari.
Importurile de oțel finit din China au atins un nivel record în acest an, cu peste 30% și au inclus atât oțel laminat la cald folosit în construcții, cât și oțel galvanizat pentru industria auto.
Afluxul a afectat vânzările interne, în timp ce prețurile mai scăzute ale Chinei au erodat și exporturile indiene.
„Toată lumea sângerează”
China produce mai mult oțel decât restul lumii la un loc, iar ofertele sale de chilipiruri pe piața globală au provocat plângeri comerciale pe scară largă.
Această producție, care se așteaptă să continue în 2025, împreună cu volumele crescute de export, deoarece criza imobiliară din China a afectat cererea din partea industriei interne a construcțiilor, a zguduit piețele siderurgice de peste mări, chiar și în țările cu o industrie locală puternică.
Povestea continuă
„Creșterea importurilor la prețuri de pradă cu reducerea oportunităților de export este astăzi o preocupare majoră pentru supraviețuirea ()industriei siderurgice din India”, a declarat Asociația Indiană a Oțelului într-o prezentare către guvern.
Asociația a spus că companiile siderurgice se luptă să inițieze planuri de expansiune după ce marjele lor de profit au scăzut cu 68% până la 91% până acum în acest an fiscal.
Prețurile au avut de suferit din cauza bobinei laminate la cald utilizate în construcții care au scăzut la un nivel scăzut de trei ani la începutul acestui an.
În timp ce producătorii de oțel mai mici au fost cel mai greu afectați, chiar și marii producători indieni, precum JSW Steel și Tata Steel, sunt îngrijorați și au susținut eforturile asociației de a face eforturi pentru reducerea importurilor din China.
Procesul de impunere a restricțiilor de import, care ar putea dura patru până la șase luni, este supus încheierii documentelor de către industrie și unei investigații guvernamentale ulterioare pentru a determina dacă importurile din China dăunează fabricilor de oțel din India.
New Delhi dorește să evite disponibilizările în masă pentru cei 2,5 milioane de lucrători din industrie, în timp ce India se luptă să-și angajeze populația în creștere.
Oțelul întărește, de asemenea, dezvoltarea rapidă a Indiei, de la noi locuințe la proiecte masive de infrastructură necesare pentru a susține economia majoră cu cea mai rapidă creștere din lume.
Un înalt oficial guvernamental care cunoaște această problemă a declarat că stabilitatea financiară a companiilor siderurgice este necesară pentru a asigura satisfacerea cererii viitoare.
Oțelăriile din India resimt ciupirea.
„În perioada iulie-septembrie, comenzile de export pe care le așteptam nu au ajuns, deoarece am pierdut afaceri în favoarea Chinei”, a declarat Sagar Yadav, director general senior la fabricile de oțel Goodluck India din statul nordic Uttar Pradesh.
În orașul vestic Pune, Neo Mega Steel a pierdut comenzi de la industria auto în favoarea rivalilor chinezi, a declarat directorul general Vedant Goel.
Și în vestul statului Maharashtra, laminarea Bhagyalaxmi a fost lovită de o scădere bruscă a exporturilor.
Nitin Kabra, director la fabrică, a spus că se așteaptă la reduceri de producție la începutul anului viitor.
„Importurile din China ne-au afectat marjele și moralul”, a spus Kabra.
„Prețurile au scăzut atât de scăzut, încât toată lumea sângerează”.
(1 USD = 84,33 rupii)
(Reportaj de Neha Arora; Raportare suplimentară de Jatindra Dash în BHUBANESWAR; Editare de Mayank Bhardwaj, Tony Munroe și Saad Sayeed)