Un nou sistem digital de verificare a documentelor de
identitate a fost implementat începând cu data de 31 martie 2024,
ca parte a efortului de simplificare și digitalizare a serviciilor
publice oferite cetățenilor români. Acest instrument modern permite
și jandarmilor din toate structurile operative de pază și ordine
publică să efectueze verificări rapide, sigure și eficiente în
activitățile lor operative, cu respectarea strictă a tuturor
prevederilor europene în ceea ce privește prelucrarea datelor cu
caracter personal. Această îmbunătățire tehnologică vine în
contextul aderării României la spațiul Schengen cu frontierele
aeriene și maritime, contribuind la scurtarea timpului de
verificare și sporind eficiența operațiunilor desfășurate de
structurile Jandarmeriei Române.
Procedura este simplă și eficientă: cu ajutorul
aplicației eDAC actul de identitate este scanat, iar toate datele
despre persoanele verificate sunt generate automat și apar pe
ecranul dispozitivului mobil.
Practic, datele nu vor mai fi introduse manual în sistem
sau comunicate prin intermediul stației mobile, cum se proceda până
în prezent, generând de cele mai multe ori o verificare greoaie și
care presupunea un timp mai mare de așteptare, iar prin aplicația
eDAC vor fi comparate în timp real datele prezentate cu cele
existente atât în bazele de date, ce aparțin autorităților române,
cât și cele ce țin de spațiul Schengen, asigurând o trasabilitate
și o acuratețe superioare menite să îmbunătățească serviciile
publice pe care le oferim.
Este esențial să subliniem că datele personale care sunt
afișate pe aceste dispozitive beneficiază de toată protecția
oferită de aplicațiile utilizate de instituțiile abilitate.
Totodată, important de precizat este că aceste date nu sunt stocate
pe dispozitivele folosite.
Astfel, patrulele de jandarmerie au la dispoziție, pe
lângă celelalte mijloace tehnice din dotare, și un telefon mobil
sau tabletă de serviciu de pe care accesează în mod securizat
aplicația eDAC.
Pot fi efectuate verificări atât în ceea ce privește
documentele de identitate sau de identificare emise de autoritățile
române, cât și cele emise de alte state, în cazul persoanelor cu
cetățenie străină.
Prin intermediul acestui instrument, jandarmii din toate
structurile teritoriale operative ale Jandarmeriei vor putea
realiza facil verificările în teren, iar în cazul în care vor fi
depistate persoane urmărite, dispărute, implicate în săvârșirea a
diferite infracțiuni, autovehicule furate, care au aplicate
sechestre și în alte situații, vor putea fi dispuse cu celeritate,
măsurile legale care se impun în astfel de cazuri.
Comunicat:Gruparea de Jandarmi Mobila "Matei Basarab"
Ploiesti