Au început lucrările de montare a grinzilor la pasajul suprateran din Oșorhei. Proiectul a ajuns la 60% execuție

  • Postat în Mass Media
  • la 04-06-2025 15:30
  • 20 vizualizări
Au început lucrările de montare a grinzilor la pasajul suprateran din Oșorhei. Proiectul a ajuns la 60% execuție
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Oradea Info - Stiri Oradea, informatii, evenimente din Oradea

Traficul de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd va fi fluidizat cu un pasaj de 402 metri lungime

Lucrările la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd au ajuns într-o etapă importantă: în această săptămână a început montarea grinzilor. Până acum au fost instalate 8 din cele 20 de grinzi prevăzute în proiect.

„Pasajul va traversa sensul giratoriu situat la intersecția dintre Centura Oșorhei, drumul spre Fughiu și DN1, într-una dintre cele mai aglomerate zone rutiere din județul Bihor”, transmit autoritățile județene.

Lucrările au demarat în 24 februarie 2025, iar până în prezent stadiul fizic a ajuns la 60%. Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație.

Investiție în siguranță și mobilitate

Proiectul include și amenajarea unei benzi suplimentare în mijlocul localității Oșorhei, la intersecția cu drumul județean 767E, care duce spre Copăcel. „Această bandă suplimentară este destinată virajului la stânga, pentru șoferii care vin dinspre Aleșd”, au explicat reprezentanții Consiliului Județean.

În plus, șase treceri de pietoni din interiorul localității Oșorhei vor fi modernizate și dotate cu iluminare inteligentă. „Intensitatea luminii va crește automat la apropierea pietonilor, pentru un plus de siguranță”, a adăugat sursa citată.

Pe durata lucrărilor, traficul a fost deviat pe Centura Oșorhei, iar pentru accesul dinspre DN1 a fost realizată o bretea de legătură. Porțiunea de drum vizată este cea mai intens circulată din județ, cu un trafic de 24.000 de autovehicule zilnic.

Proiect finanțat din fonduri europene

Contractul de execuție este în valoare de 28.236.923,35 lei, fără TVA, și este derulat de asocierea Freyrom (lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group. Finanțarea este asigurată din fonduri europene prin Programul Regional Nord-Vest 2021–2027.

Alte șapte pasaje rutiere în plan

Consiliul Județean Bihor continuă investițiile în infrastructură rutieră. În prezent, sunt în faza de licitație încă 7 pasaje – atât supraterane, cât și subterane.

Primul este un pasaj subteran ce va fi realizat în Oradea, la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu. Alte patru pasaje (unul subteran și trei supraterane) sunt planificate pe arterele intens circulate care leagă orașul de Arad, Cluj și Satu Mare.

Două pasaje suplimentare vor fi realizate în cadrul proiectului trenurilor metropolitane. Unul va traversa calea ferată Oradea–Băile Felix pe Centura Oradea, iar celălalt va subtraversa Podul CFR și Centura Oradea, facilitând conexiunea străzii Cazaban cu Sântandrei.

Șase pasaje pietonale moderne, în licitație

În paralel, se pregătește realizarea a șase pasaje subterane pentru pietoni. Două vor fi construite sub Calea Aradului, unul între centrele comerciale ERA și Oradea Shopping City, iar celălalt în zona Dedeman.

Celelalte patru vor fi construite sub Centura Oradea:

  • La intersecția cu DN76 (42 metri lungime),

  • Pe sub strada Apateului (58 metri),

  • Pe sub strada Czaran Gyula, în zona Hornbach (59 metri),

  • În zona Arenei Sportive (90 metri).

„Fiecare pasaj va avea patru metri lățime și va fi dotat cu scări, lifturi și rampe de acces, pentru a răspunde nevoilor tuturor categoriilor de pietoni”, au mai precizat autoritățile.