Sări la conținut
Personal 313

AUTOMOBIL CU TURBINĂ CU HIDROGREN, TRACȚIUNE INTEGRALĂ ELECTRICĂ, DIRECȚIE INDEPENDENTĂ PE FIECARE ROATĂ ȘI GARDĂ LA SOL VARIABILĂ CU SUSPENSIE OLEO-PNEUMATICĂ AXIAL VERTICALĂ

– Descriere

Conform Figurii 1, Automobilul cu hydrogen și tracțiune și direcție integrale, electrice, este alcătuit din Șasiul 1, pe care sunt montate elementele componente.

1.Grupul motopropulsor este alcătuit din Turbina cu hydrogen 7. Care antrenează generatorul de curent trifazic la tensiunea de 380 v și frecvența de 350Hz, ce debitează curentrul către Tabloul de comandă și control 9., de unde este debitat fie roților motoare 2., fie actuatoarelor electrice – direcție pentru efectuarea manevrelor dorite.

1.1 Turbina cu hidrogen folosește ca și combustibil hidrogen, stocat în rezervoare obișnuite prin metoda ”microcapsules Hydrogene”, prin care hidrogenul se microîncapsulează la 9 bar și se comport ca și lichidul.

1.1.a. Este știut că turbina cu gaz, are un randament termodinamic mult superior , ca să nu mai vorbim de cel mecanic, față de motorul cu ardere internă cu piston, dar acesta se păstrează la regim de turație constantă și sarcină variabilă, lucru rezolvat de punerea ei în tandem cu generatorul trifazic, al cărui current prelucrat parametric și calitativ este debitat roților motoare, respective actuatoarelor de direcție.

1.1.b. Generatorul este trifazic, executat după tehnologie aviatică și funcționând la 350 Hz și turația de sincronism 21.000 r.p.m., asigurând un raport putere/ masa foarte bun.Turația de regim a Turbinei cu hydrogen este de 21.000 r.p.m.

2.Direcția este asigurată electric, toate roțile 2, fiind direcționale, automobilul putând executa parcări laterale și rotații în jurul proprie axe, precum și depășiri foarte dinamice fără forte centrifugale, acționarea fiind efectuată de motoarele electrice pas cu pas 4.

3.Amortizarea se face cu Amortizorii oleo-pneumatici 3., cu gardă la sol ajustabilă

4.Pornirea se face utilizând generatorul ca și demaror, alimentându-l din bateria de acumulator Li-Ion 1., menită a prelua surplusurile de curent în frânare și mersul la vale.

5.Roțile motoare sunt fiecare cu un motor discoidal trifazic încorporat în jantă, partea fixă,respective axul roții fiind rotorul motorului, pe care se află și bornele de alimentare.

Concluzie

Sistemul conceput, este totalmente ecologic, prin arderea comburanților rezultând doar vapori de apă, randamentele termodinamice și mecanice, ne conduc către un randament total de peste 40%, având și o desebită manevrabilitate , lucru foarte necesar în contextual dat, actual.

ing. Nelu Preda