Preambul storry 1:
Un amic colonel, comandant de pompieri la Giurgiu, a cărui
activitate publică şi atitudine profesională de înaltă ţinută
merită respectul tuturor, nu doar al meu, sau al altui amic spunea,
zilele trecute, că un comandant trebuie să îşi promoveze oamenii nu
să se folosească de imaginea lor şi a instituţiei pentru a se
promova pe sine, mai ales în campanii umanitare penibile! Nu ştiu
despre cine vorbea colonelul, din care am citat aproximativ, dar
utilizarea în scop personal a imaginii, fie şi prin aserţiunea
regal-grasiată EU SÎNT INSTITUŢIA, reprezintă un transfer de
identitate care are menirea de a încredinţa un şef slab că este un
fel de trimisul Domnului, dotat cu adevărul absolut!
Preambul storry 2:
Madamei Stepaniade i-a ieşit un neg în mijlocul obrazului. L-a
văzut într-o dimineaţă, în timp ce se holba în oglinda din
dormitor, obturată, parţial de teancuri de haine proaspăt călcate.
Proasta de Angheluţa, slujnica, nu le-a stivuit în dulap. Două fire
de păr, scurte şi tari precum cei din peria de covoare, ieşeau din
neg. Madama s-a înnegrit de furie. Negrul de sub ochi I s-a scurs
şi a strîns din dantura de porţelan care l-a costat o mică avere pe
… că doar nu credeaţi că pe prostul de Stepaniade care e mai mereu
la pescuit! După ce a plîns de furie în faţa oglinzii, Madama a
rînjit, s-a dres şi şi-a scos negul la promenadă. Cică e de
bon-ton, ţaţo, ca la Paris şi Şelinbăr! Toate madamele din tîrg o
gratulau pentru aşa accesoriu şi nici uneia nu-i trecea prin minte
să o întrebe, măcar, DE CE, cu ce folos şi-a schimonosit faţa, şi
aşa trecută prin multe încenrcări. Negul Madamei devenise o mîndrie
locală!
Storry:
Audiențe radio, valul de primăvara
2018, cel mai
recent val de audiențe radio publicat
luniși
care vizează perioada 8 ianuarie - 22
aprilie. În Banat,
lucrurile sînt clare: indiferent cîte campanii şi transferuri de
personalitate se fac, Radio Reşiţa se află în urma Radio Timişoara
pe toate segmentele. La nivel URBAN, Radio Reşiţa a pierdut cam un
orăşel: 11.900 de ascultători, faţă de aceeaşi perioadă a anului
trecut (91.100 faţă de 103.000), în timp ce Radio Timişoara a
înregistrat o creştere de audienţă, de la 95.000, în 2017, la
101.700 anul acesta, cu 6.700 de ascultători mai
mult!
La nivel naţional, Reşiţa a înregistrat un
DAILY REACH de 157.7, Timişoara 173.9 şi un MARKET SHARE de 0.7,
respectiv 1.2!
În mediul urban, Reşiţa are un Daily Reach
de 91.1, Timişoara de 101.7, şi un Market Share de 0.9, respectiv
1.1.
Nici în mediul rural Reşiţa nu cîştigă
competiţia cu Timişoara. Un Daily Reach de 66.6, faţă de 72.2, şi
un Market Share de 0.5 faţă de 1.3.
Acestea sînt datele
Studiului de Audienţă Radio
al ARA, realizat de către
IMAS –Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH
S.R.L.
Ce trebuie să înţelegem de aici? Că ascultătorul
de radio din Banat nu seamănă cu cel din Bucureşti, Iaşi sau
Craiova. Că amprenta regională şi consecvenţa contează. Că
subiectele importante tratate într-o manieră profesionistă sînt de
preferat celor facile,
de vodevil. Că goana după
audienţă cu orice preţ îţi aduce deservicii pe termen lung. Că
orice lucru, artificial creat şi gratuit, care nu aduce
plus-valoare în timp, va fi respins de public, ca un corp
străin.
Radio Reşiţa s-a născut din ambiţia jurnalistului
Doru Dinu Glăvan, care şi-a dorit ca Reşiţa să aibă un post de
radio. Ideea, frumoasă, a obţinut sprijin aproape necondiţionat!
Chiar dacă, în mai 1990, jurnalistul şi profesorul Sorin Oţelariu a
fost cel care a spus pentru prima dată: ASCULTAŢI RADIO REŞIŢA.
ESTE ORA… După care, staţia de emisie a fost luată Fundaţiei pentru
Tineret care o primise ca donaţie! Chiar dacă, ulterior, au fost
campanii şi încercări disperate de a limita frecvenţa Radio
Timişoara! Ulterior, postului i-a fost
găsit un scop în viaţă: românii din Serbia! Din acel moment, nimeni
nu a mai contestat UTILITATEA postului în spaţiul
public!
Schimbarea managementului a însemnat şi o
schimbare de paradigmă. Postul şi-a încetat misiunea, îndeplinită
cu succes în ultimii ani, suferind transformări radicale. Sub
pretextul modernizării şi întineririi, RRR a părăsit nişa de succes
pe care o avea, imitînd posturi comerciale, născute aşa, renunţînd
la seriozitate pentru facil şi efemer! Oameni buni au fost
îndepărtaţi sau au plecat singuri! Profesioniştii care nu au avut
de ales au încercat să se adapteze, transformînd
profesionalismul în imitaţie ieftină. O chinezărie!
Unde este plus-valoarea? Nu mai este, deci nu se mai justifică
investiţia, ar spune un manager privat! RRR a devenit din Voce
pentru românii din Serbia, un post oarecare. Unul din
multele!
Explicaţiile pot fi multe. Nu e
momentul!