În prima parte a lecţiei nostre despre broscuţe am facut un
sensory bin şi am citit două cărticelele Tadpoles and
Frogs, editura Usborne şi Dorinţa lui Oaky editura All.
Au urmat apoi două jocuri educative, în primul am învățat despre
numere și adunare, iar apoi ne-am jucat cu aflabetul.
De la Adina am primit de ceva vreme Fat cat on a mat and
other tales, cu CD editura Usborne, o carte tare dragă nouă din
care citim câte o poveste sau două aproape în fiecare seară. Ea
conţine douăspezece povestiri hazli, foarte frumos ilustrate, cu
text simplu şi usor de urmărit, precum şi un CD audio.
Cartea face parte din categoria Phonics Stories şi se
adresează în special micilor începători în limba engleză. Pentru
lecţia de astăzi am citit două poveşti cu broscuţe Frog on a
log şi Toad makes a road.
Povestea Frog on a log este despre o broscuţă căruia îi
place mult joggingul, dar pentru că afară este ceaţă ea este
nevoită să aştepte pe buşteanul ei.
Cațelul și purcelul, din cauza ceții, se izbesc pe rand de
buștean și doboară broscuța în mlaștină. A doua zi borscuța se
leagă de buștean și dorește ca prietenii ei să izbească busteanul
din nou, de data aceasta convinsă că nu va cadea, dar bușteanul se
rostogolește si broscuța ajunge din nou în mlaștină - silly frog
:)
A doua poveste este despre o broscuță și noua ei casă.
Deoarece casa ei este în vârful dealului camionul cu mobilă
precum și prietenii ei nu reușesc să ajungă sus dar broscuța
descurcăreață construiește un drum și astfel toată lumea ajunge la
petrecerea ei.
De prima dată când am citit Frog on a log mi-am adus
aminte cu drag de un cântecel în limba engleză - Five Green and
Speckled Frogs de care Ana a fost încântată pe la 3 ani, cu
toate că nu înţelegea deloc nici un cuvânt. Varianta de mai jos îmi
place cel mai mult mie cât și Anei, şi l-am reascultat cu
placere.
Pornind de la acest cântecel sunt o mulțime de activități cu
numărat pentru copii iar noi am încercat prima noastră lecţie de
matematică, o lecţie foarte simplă despre adunarea pâna la 5. Am
lipit împreună două role de carton acoperite cu hârtie maro care a
fost buşteanul nostru iar broscuţele au fost listate de aici şi
apoi laminate. Pentru cifre am folosit bileţele autocolante.
Am început doar cu buşteanul în mână şi o broscuţă şi .....
hop pe buştean sare încă o broscută, câte broscuţe avem şi tot aşa
până am ajuns la cinci, apoi am trecut la bileţele. A fost prima
dată când am vorbit despre semnele plus şi egal şi Ana s-a
descurcat destul de bine, chiar a dorit să îmi pună şi ea o serie
de întrebări la care bineînţeles a răspuns tot ea.
De Paşti anul acesta Ana a primit două ouă de ciocolată Kinder din acelea mari în care au fost două seturi cu broscuţe. Unul dintre ele are o trambulină în formă de frunză care a fost perfectă pentru următoarea noastră activitate - jocul broscuţa săltăreaţă.
Pentru jocul nostru am folosit plansa cu alfabetul ilustrat în limba română de aici care s-a potrivit la fix.
Lansată de pe trambulină broscuța noastră săltăreață ateriza pe o imagine iar Ana trebuia să numească litera precum și alte cuvinte care încep cu litera respectivă. Pentru că broscuța nu a reușit să ajungă peste tot am repetat și toate literele pe rând. Am încercat jocul acesta pentru că Ana nu este foarte pasionată de alfabet (spre deosebire de numere), dorește să citească singură dar nu o atrag cartonașele deloc. Pe viitor vreau să încerc altă abordare în stil Reggio, dar daca aveți alte sugestii le aștept cu drag.
Gata cu broscuțele deocamdată, ne-am plimbat cu ele peste tot și figurinele au fost preferatele noastre, o vreme, seara la baie în vană. Mai multe poze gasiti pe pagina noastră de Facebook
Vă dorim o vacanță minunată alături de prichindeii voștri,
mamica Ioana și prințesa Ana (4 ani și 11 luni)