Sări la conținut
Edu 354

Contractul de internship -prevederi

Contractul care se încheie, pe baza modelului aprobat de minister, între organizaţia – gazdă şi intern conţine drepturi şi obligaţii pentru cele două părţi din care le reţinem pe cele de mai jos.

Durata muncii. Se stabileşte durata timpului de lucru, în ore/zi şi ore/săptămână, cu posibilitatea modificării programului de lucru, dar şi cu interdicţia efectuării de ore suplimentare.

Indemnizaţia pentru internship, cu suma prevăzută şi data/datele la care se plăteşte.

Instruirea profesională. Internul are dreptul să fie distribuit în activităţi al căror nivel de complexitate poate să evolueze treptat pe parcursul programului de internship, precum şi dreptul de a avea acces la informaţii care să îi permită consolidarea cunoștințelor și dezvoltarea abilităților.

Evaluarea activităţii. Internul are dreptul săconteste referatul de evaluare dacă este nemulțumit de rezultatul evaluării.

Obligaţii pentru organizaţia-gazdă. Reţinem dintre obligaţii:

– să înmâneze internului, anterior începerii activității, un exemplar din contractul de internship;

– să plătească internului indemnizația pentru internship;

– să desemneze un îndrumător care să ghideze internul;

– să asigure o dotare corespunzătoare – logistică, tehnică și tehnologică;

– să supravegheze activitatea internului pe perioada desfășurării programului de internship;

– să elibereze internului, la sfârșitul programului de internship, certificatul de internship;

să nu folosească internul pentru desfășurarea altor activități decât cele prevăzute în contractul de internship și fișa de internship şi în niciun caz pentru activităţi aferente unor ocupații din grupa majoră 9 – Muncitori necalificați și/sau în activități în condiții grele sau vătămătoare pentru intern;

– să țină evidența orelor de activitate prestate de fiecare intern și să pună la dispoziția organelor de control această evidență ori de câte ori se solicită acest lucru;

– să asigure pe parcursul desfășurării programului de internship condițiile de securitate și sănătate în muncă prevăzute în Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare;

– să pună la dispoziția organelor de control contractul de internship, fișa de internship, precum și documentele de evidență a activității prestate de intern, inclusiv dovada acordării indemnizației pentru internship.

Încetarea contractului. Contractul de internship încetează în următoarele condiții:

la expirarea termenului stabilit în contract; mai multe aici