Dacă 2024 a fost anul în care chatboții de inteligență artificială au devenit mai folositori, 2025 va fi anul în care agenții AI încep să preia conducerea. Vă puteți gândi la agenți ca pe niște roboți AI super-puterniciți care pot întreprinde acțiuni în numele dvs., cum ar fi extragerea datelor din e-mailurile primite și importarea acestora în diferite aplicații.
Probabil ați auzit deja zgomote ale agenților. Companiile, de la Nvidia (NVDA) și Google (GOOG, GOOGL) la Microsoft (MSFT) și Salesforce (CRM) vorbesc din ce în ce mai mult despre AI agentic, un mod elegant de a se referi la agenții AI, susținând că va schimba modul în care atât întreprinderile, cât și consumatorii se gândesc la tehnologiile AI.
Scopul este de a reduce sarcinile deseori supărătoare și consumatoare de timp, cum ar fi depunerea rapoartelor de cheltuieli – nenorocirea existenței mele profesionale. Nu numai că vom vedea mai mulți agenți AI, dar vom vedea și mai multe companii tehnologice importante care îi dezvoltă.
Companiile care le folosesc spun că văd schimbări pe baza propriilor valori interne. Potrivit lui Charles Lamanna, vicepreședinte corporativ pentru afaceri și industrie Copilot la Microsoft, producătorul Windows a observat deja îmbunătățiri atât în ceea ce privește răspunsul la problemele IT, cât și rezultatele vânzărilor.
Potrivit Lamanna, succesul de auto-ajutor IT al angajaților Microsoft a crescut cu 36%, în timp ce veniturile per vânzător au crescut cu 9,4%. Compania a cunoscut, de asemenea, timpi îmbunătățiți de rezolvare a cazurilor de HR.
Ca și în cazul oricărei tehnologii noi, utilizarea agenților AI va dura ceva timp pentru a vă obișnui. Dar dacă se ridică la înălțimea așteptărilor înalte pe care și le prezintă companiile de tehnologie, ar putea câștiga o mulțime de utilizatori ca un nou caz de utilizare impresionant pentru AI generativă.
„Dacă… obții imediat răspunsuri foarte rapide, foarte precise și foarte semnificative și utile, atunci asta poate începe să schimbe obiceiurile oamenilor”, a declarat președintele și analist-șef TECHnalysis Research, Bob O'Donnell, pentru Yahoo Finance. „Dar schimbarea obiceiurilor oamenilor durează ceva timp.”
Discuția cu AI chatbot/AI copilot/AI AI agent poate fi puțin confuză. La urma urmei, chatboții generativi AI încă se simt ca o nouă tehnologie, iar acum suntem deja trecuți la următorul lucru important. Dar aceste trei capabilități fac toate parte din același sistem general.
Ray Smith, vicepreședintele Microsoft al agenților AI, spune că te poți gândi la un copilot AI ca interfața ta principală pentru interacțiunea cu chatbot-ul sau asistentul tău. Un fel de ecran de pornire pentru diferitele tale nevoi de AI.
Când cereți chatbot-ului sau asistentului dvs. să finalizeze diverse sarcini pentru dvs., acesta va contacta agenții AI cu capabilitățile corespunzătoare.
Dacă sună complex, iată un exemplu ușor: să presupunem că doriți să rezervați un zbor. Puteți spune chatbot-ului dvs. să vadă ce zboruri sunt disponibile pentru dvs. și va folosi diferiți agenți AI pentru a vă verifica preferințele de zbor, calendarul și disponibilitatea dvs. și, eventual, chiar aplicațiile financiare pentru a vă asigura că primiți un zbor în bugetul dvs. distanță și apoi reveniți cu câteva zboruri sugerate.
Povestea continuă
La începutul acestei luni, Google a debutat prototipul său experimental, Project Mariner, care este capabil să navigheze pe web și să efectueze sarcini prin browserul Google Chrome. Într-o demonstrație video, Google arată un exemplu de utilizator care trebuie să caute informațiile de contact pentru un număr de companii enumerate într-un document Google Sheets. Utilizatorul îi spune lui Mariner să memoreze lista de companii, să meargă pe site-urile lor și să le găsească e-mailurile de contact.
Agentul navighează apoi în mod activ la fiecare site web, preia informațiile de e-mail și le furnizează pentru fiecare companie. Google a accelerat semnificativ procesul în videoclipul demonstrativ, explicând că Mariner este încă în stadiile incipiente și că îi ia timp pentru a finaliza cererile. Dar compania spune că precizia și viteza se vor îmbunătăți rapid, deși nu are o dată de lansare stabilită.
Apple (AAPL) Apple Intelligence va oferi în cele din urmă și funcționalitate în stil agent AI. În actualizările viitoare, compania spune că veți putea face lucruri cum ar fi să o întrebați pe Siri când ar trebui să vă ridicați soțul sau soția de la aeroport. Asistentul vă va verifica apoi e-mailul pentru a vedea când se așteaptă să aterizeze zborul, va verifica traficul prin Apple Maps și vă va oferi o oră sugerată pentru a porni la drum.
Potrivit CEO-ului Futurum Group, Daniel Newman, agenții vor putea, de asemenea, să facă lucruri precum să ajute lucrătorii să găsească potențiale oportunități de afaceri, apoi să-i ajute să organizeze și să rezerve întâlniri cu potențiali clienți.
Nu vă așteptați ca agenții AI de mare putere și în mai mulți pași să devină mainstream imediat ce ceasul bate miezul nopții în ziua de Anul Nou. Vom începe să vedem câteva anul viitor, dar probabil că va fi nevoie de puțină muncă pentru a remedia toate problemele. În schimb, așteptați-vă ca companiile să se orienteze către cazuri de utilizare mai elementare ale întreprinderilor.
„Vor fi, de asemenea, ceea ce voi numi agenți mai plictisitori care fac lucruri productive, lucruri care automatizează procesele IT, lucruri care automatizează alte sarcini plictisitoare”, a spus O'Donnell. „Cred că acestea vor deveni foarte importante anul viitor.”
Trimiteți un e-mail lui Daniel Howley la dhowley@yahoofinance.com. Urmărește-l pe Twitter la adresa @DanielHowley.
Faceți clic aici pentru cele mai recente știri despre tehnologie care vor avea impact asupra pieței de valori
Citiți cele mai recente știri financiare și de afaceri de la Yahoo Finance