De la publicitate la gramatica :)

  • Postat în Edu
  • la 09-12-2014 08:33
  • 346 vizualizări

Cum se transforma o tara intr-una de "lumea a treia"? Metodele sunt multe. Ca de obicei o sa ma opresc la comunicare.
Sunt sigura ca nu aveti vreme sa fiti atenti la publicitatea radio sau tv din alte tari "civilizate".
De o buna bucata de vreme ascult posturi de radio din alte tari atunci cand lucrez. Muzica e buna, stirile sunt...stiri. Lipseste tensiunea, lipseste senzationalul...lipseste indobitocirea.
Romania - Franta (asta pentru ca obisnuiam sa fim o tara francofona pana nu demult)
In Romania:
- toti sunt "numarul 1", "cel mai bun"
- desi toti sunt cei mai buni, toti au "cele mai ieftine produse / servicii"
(Prieteni, niciodata cel mai bun ≠ cel mai ieftin!!!)
- chiar si licitatiile pentru proiecte se ghideaza nu dupa calitatea proiectului in sine, ci dupa politica celui mai mic pret (?!!!!!!!!!!!)
- toti au "cele mai bune oferte" si "cele mai bune oferte la cele mai mici preturi" (???!!!)
Clar, Romania e centrul universului!
Cum sa concureze Franta cu asta, oare? Si ei au reduceri, au si ei sarbatori, dar le lipseste tot restul oferit in Romania. Poate de aceea Franta e o tara civilizata, iar Romania un staul.
Pentru ca, in Franta:
- cumperi cadouri ca sa le arati celor apropiati ca ii iubesti, ii pretuiesti, te gandesti la ei, le esti alaturi etc. nu pentru ca "acum ai cel mai mic pret".
- cumperi diverse chestii la reduceri ca sa economisesti niste bani, asta pentru ca de la inceputul anului si pana la sfarsitul primaverii afli ca poti pleca sa vizitezi locuri minunate cu banii pe care i-ai economisit pana atunci.
(Ca sa traduc, nu cumperi la reduceri pentru ca esti un animal atat de indobitocit si sarac lipit incat nu-ti permiti sa te apropii de magazine decat in perioadele de reduceri, ci cheltui eficient, cu scopul de a-ti largi paleta de optiuni prin intermediul carora iti faci viata frumoasa)
- perioadele de reduceri sunt extrem de clare - de la data x la data y, adica nu ca in Romania unde Black Friday dureaza tot anul, iar reducerile chiar sunt reduceri, nu ca in Romania unde mai intai cresc preturile de cateva ori pt ca in perioada reducerilor sa mai fie un pic taiate, produsul costand tot cu mult mai mult decat in mod normal. De fapt, in Romania a ajuns sa fie mai rentabil sa cumperi cand nu sunt anuntate reduceri.
- comunicarea este facuta pe pozitiv, nu pe inradacinarea gandului / sentimentului de saracie si nu pe indobitocire
- Pana si Mercedes comunica faptul ca nu e un brand de lux, ci unul premium, pentru ca isi face reclama la radio si tv si nu apare pe tv doar pentru ca vreun smecher din televiziunea respectiva si-a cumparat masina de la ei la un pret mic si de restul ii ofera ceva ce nici macar nu e proprietate personala - spatiu de emisie.
Bref, dragi companii, atata vreme cat va veti trata clientii ca pe niste sarantoci asta vor deveni o mare parte dintre ei, o alta parte va vor parasi si se vor orienta ca si pana acum spre cumparaturile din alte tari care ii trateaza cu respect si in care au incredere.
Dragi comunicatori, atata vreme cat nu veti da jos de pe piedestalul de "dumnezei" si nu veti dori sa va cunoasteti targetul in mod real, veti face doar campanii de doi bani ca si pana acum si veti contribui la indobitocirea romanilor. Sper sa va simtiti confortabil in fata propriei voastre constiinte, mai tarziu.
Comunicarea nu e un domeniu usor. In afara de faptul ca trebuie sa stapanesti limba in care comunici (gramatica, stil), trebuie sa stii si sa intelegi psihologia, economia, politica...Sunt multe stiinte care se folosesc in Comunicare. Oooo....am spus stiinte?!!!...Astea-s chestii care se studiaza, se aprofundeaza si apoi se aplica in practica, nu?!!! Mai studiaza cineva, cu adevarat, in Romania?!!!!
Dincolo de toate acestea, cultura generala este extrem de importanta. Ce-mi poate comunica o gasca de copii de pana in 30 de ani care nu a parcurs nici macar cartile care altadata faceau parte din lista de lecturi obligatorii?!!!

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente