Deputatul Democrat-liberal Daniel Gheorghe consideră că vizita
președintelui Emmanuel Macron în România a arătat din nou lipsa de
viziune națională a statului român. Într-un text publicat pe
Facebook, deputatul PNLP apreciază că pentru președintele francez
solidaritatea înseamnă împiedicarea mișcării libere în spațiul
comunitar la schimb cu migrație necontrolată din afara
Europei.
„Vizita lui Emmanuel Macron în România a arătat din nou lipsa
de viziune națională pe care statul român o manifestă tot mai des.
Politica externă a statului român s-ar putea traduce sub titlul
,,pentru alții mumă, pentru el însuși ciumă!,,. Cred că atât
președintele Klaus Johannis, cât și primul ministru , Mihai Tudose,
și ceilalți reprezentanți ai executivului ar fi trebuit să
manifeste un plus de reticență la politica agresivă a omologului
francez.
Probabil, pentru cei care cred că orice ,,nu e PSD,, este ,,de
dreapta,, ar suna scandalos ce urmează să spun, însă președintele
Macron, fost ministru al economiei în dezastruosul guvern al
Franței, condus de Manuel Valls, a dovedit prin vizita sa la
București că este deopotrivă un socialist sub aspectul politicilor
economice cât și un promotor al globalismului care neagă relevanța
statului națiune. Să o luăm pe rând .
Sub aspectul contractelor militare cele 2 înțelegeri, cea cu
privire la elicopterele fabricate de Airbus la Ghimbav și cea cu
privire la achiziționarea de rachete de rază scurtă de acțiune, nu
se justifică sub aspectul necesităților armatei române, la acest
moment. Acordarea de contracte preferențiale, de ajutoare de stat,
culmea unor companii străine pe teritoriul României, în baza
conceptului de ,,investitor strategic,, reprezintă o îndepărtare de
la principiile pieței libere concurențiale. Faptul că România a
convenit la un 2% din PIB pentru sectorul militar, asta nu înseamnă
că acești bani trebuie să meargă exclusiv în afaceri costisitoare
pentru România și care să deblocheze stocurile unor companii
străine . Armata română se confruntă cu probleme grave precum
salarizarea mizerabilă a gradaților și cadrelor militare, lipsa
dotărilor moderne, rămânarea bazelor militare la nivelul de
infrastructură și logistică de acum 30 de ani și nu în ultimul rând
uzura echipamentelor militare și a tehnologiei folosite. Îmi
povestea acum ceva vreme un înalt ofițer din rândul comandanților
forțelor terestre cum, astăzi, nu doar că tinerii pregătiți nu mai
sunt atrași de cariera militară ci cum, deja mulți specialiști și
buni profesioniști din rândul forțelor armate pleacă din armată și
chiar din țară din cauza lipsei condițiilor și a perspectivelor nu
tocmai încurajante. S-a gândit oare cineva că poate, acele miliarde
pentru apărare, ar trebui prioritizate în investiții în resursa
umană din sectorul apărării ?
Probabil că și președintele României a fost surprins de
retorica omologului francez cu privire la așa numitul ,,dumping
social,,. În fapt această este un construct doctrinar tipic
socialist care presupune intervenționism centralizat, piețe
controlate și respingerea principiului libertății pieței forței de
muncă și implicit principiul fundamental pe baza căruia a fost
construită Uniunea Europeană, libertatea de mișcare a persoanelor.
Acceptarea de către statul român, a unei discriminări a
muncitorilor și întreprinzătorilor români pe teritoriul Franței,
pentru simplul motiv că statul francez nu acceptă competiția și nu
crede în piața liberă, ar reprezenta o umilință fără margini și o
declasare a României în rândul națiunilor europene. Prețul forței
de muncă este determinat de raportul cerere – ofertă, iar nu de
interesele unui guvern anume de a favoriza anumite companii. Spun
acest lucru mai ales în contextul în care, numeroase companii
franceze și nu numai, inclusiv unele cu capital majoritar de stat,
au beneficiat de largi facilități , pe deplin neconcurențiale, din
partea statului român în ultimii 20 de ani, unele construind
adevărate rețele monopoliste care au dat peste cap piața românească
precum s-a întamplat în sectorul de retail. Cred că România poate
răspunde foarte ferm acestei provocări la adresa întregii piețe
europene, că vorbim aici de tot spațiul UE, punând în aplicare
directiva 1164/2016 privind stabilirea normelor împotriva
practicilor de evitare a obligațiilor fiscale care au incidență
directă asupra piețelor interne, pe scurt spus, o formă de
impozitare direct la sursă a acelor companii multinaționale care
externalizează anual miliarde de euro prin diverse metode care
dezavantajează grav mecanismele de piață și duc la dispariția
egalității de șanse între contribuabili. PNL a inițiat anul trecut
o propunere legislativă de punere în aplicare a acestei directive,
dar PSD și aliații săi au avut grijă, ca, undeva după Crăciun, anul
trecut, să încheie procedura legisltivă prin clasarea de către
Senat a acestei propuneri. De atunci, noi, cei din PNL, am cerut
constant guvernului să pună în aplicare directiva, dar cei din PSD
și ALDE s-au eschivat permanent .
Un alt aspect sensibil îl reprezintă insistența lui Emmanuel
Macron pentru 2 chestiuni care sunt căi de vulnerabilizare a
Europei. În primul rând ideea unei mai mari ,,integrări militare,,
în cadrul UE este o propunere mai veche, primită ,,entuziast,, de
Rusia, deoarece ideea unei armate europene are un efect simplu,
respectiv limitarea rolului NATO în Europa și destabilizarea
spațiului de convergență politico-militară al Atlanticului de Nord.
Pe scurt, sunt curente de opinie, în unele țări europene care
vizează construirea unui organism militar foarte birocratizat și
costisitor prin care să nu obținem nimic, în afară de perturbarea
activității NATO în Europa și o reducere indirectă a impactului
Statelor Unite ale Americii asupra politicii de securitate și
apărare a spațiului european. În al doilea rând, Macron a afirmat
public în România faptul că dorește o politică unică în materie de
migrație și azil la nivel european. Propunerea centralizării la
Bruxelles a politicii în materie de migrație și azil, pe lângă
subminarea suveranității naționale și încălcarea unor principii de
bun simț acceptate la nivel internațional, ar duce și la
predispunerea spațiului european la extinderea și generalizarea
amenințării terorismului de factură jihadistă, la creșterea
influenței rețelelor criminale de trafic de persoane și nu în
ultimul rând la haos social și la costuri publice uriașe pe care
foarte multe țări din spațiul comunitar nu și le permit.
Valul imigrației necontrolate, susținut abil de unii lideri
europeni, va genera doar instabilitate, sărăcie și nu în ultimul
rând, pierderea deopotrivă a identității naționale a fiecărei țări
în parte cât și a identității europene în ansamblul său, o
identitate profund creștină și care pune în mijlocul său
libertatea, demnitatea persoanei și pluralismul democratic. Deci,
cam asta înseamnă solidaritate pentru domnul Macron : împiedicarea
mișcării libere în spațiul comunitar la schimb cu migrație
necontrolată din afara Europei !
Trăim într-o lume în care, parcă, cu excepția României, toți
ceilalți își văd interesele. Și fac bine pentru ei lucrul acesta.
Poate, dacă ne amintim pilda celor care, indiferent de opțiunile
lor politice, au dus cu succes și îndârjire lupta pentru unitate
națională de acum un secol, ne vom întoarce treptat la singura
politică sănătoasă pentru România , politica ,,instinctului
național,,, a scris Daniel Gheorghe pe Facebook.
Din categoria:Politica