Cel mai recent volum publicat la Editura Presa Universitară Clujeană, intitulat „DO It Yourself: A survey about Teacher’s needs in the field of digital education”, oferă o perspectivă amplă asupra nevoilor cadrelor didactice în domeniul educației digitale.
Lucrarea a fost realizată sub coordonarea științifică a unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea: prof. univ. dr. habil. Karla Barth, conf. univ. dr. Cristina Florescu și lect. univ. dr. Nicoleta Tămășan Ciobanu.
Obiectivele proiectului
Proiectul „DO It Yourself: A survey about Teacher’s needs in the field of digital education” a avut ca scop identificarea nevoilor cadrelor didactice privind educația digitală, precum și interpretarea rezultatelor obținute în țările partenere: Finlanda, Portugalia, Italia, Slovenia și România. „Cartea se adresează atât cadrelor didactice din învățământul de masă și cel special incluziv, cât și studenților care se pregătesc pentru cariera didactică, cuprinzând multe aspecte practice ce pot fi preluate și transformate, într-un mod adaptat specificului clasei la care lucrează”, a declarat prof. univ. dr. habil. Karla Barth, decanul Facultății de Științe Socio-Umane.
Contribuții valoroase în domeniul educației incluzive și digitale
Volumul abordează, de asemenea, aspecte inovatoare privind relația dintre educația incluzivă și educația digitală, punând accent pe modul în care tehnologia poate sprijini recuperarea copiilor cu cerințe educative speciale. „Nu în ultimul rând, cartea este o colecție de bune practici și activități ce pot fi aplicate în activitatea cotidiană a cadrelor didactice”, a subliniat prof. univ. dr. habil. Karla Barth.
Structura volumului
Cartea include:
- o scurtă descriere a proiectului și a instituțiilor partenere;
- o analiză detaliată a cercetării realizate în cadrul proiectului;
- o colecție de bune practici și activități practice, adaptabile nevoilor diferitelor tipuri de clase.
Acest volum este un instrument valoros pentru toți cei interesați de integrarea tehnologiei în educație, contribuind la dezvoltarea competențelor digitale și la promovarea incluziunii în învățământ.