Două proiecte majore pentru fluidizarea traficului, votate astăzi de Consiliul Local Oradea

  • Postat în Mass Media
  • la 26-06-2025 16:41
  • 12 vizualizări
Două proiecte majore pentru fluidizarea traficului, votate astăzi de Consiliul Local Oradea
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Oradea Info - Stiri Oradea, informatii, evenimente din Oradea

Centura Oradea – Calea Sântandrei va fi extinsă la patru benzi. Se construiesc și drumuri colectoare în zona Ogorului

Primăria Oradea a anunțat astăzi, 26 iunie, două investiții importante care vizează reducerea blocajelor rutiere și creșterea siguranței în zonele cu trafic intens din oraș. Proiectele au fost prezentate de primarul Florin Birta în cadrul unei conferințe de presă și votate în aceeași zi de Consiliul Local Oradea.


Extinderea la patru benzi a sectorului Centura Oradea – Calea Sântandrei

Primul proiect prevede extinderea carosabilului la patru benzi pe tronsonul dintre km 4+700 și km 5+700, în zona sensului giratoriu de acces către comuna Sântandrei. În prezent, chiar dacă sectorul beneficiază de două benzi pe sens, traficul este frecvent blocat la orele de vârf.

„Se creau foarte multe cozi și o aglomerație mare, în special la ieșirea din Sântandrei, de aceea am căutat soluții pentru a crea o nouă bandă pe centura municipiului Oradea”, a declarat primarul Florin Birta.

Principalele intervenții includ:

  • Lărgirea carosabilului la trei benzi pe fiecare sens în zona bretelelor pasajului;

  • Reconfigurarea tramei stradale pentru a continua cu patru benzi (două pe sens);

  • Adăugarea unei benzi de 3,5 m pe sensul Oradea – Cluj-Napoca și a două benzi spre DN79;

  • O bandă suplimentară pe sensul Oradea – Satu Mare, pentru acces spre strada Ovid Densușanu și DN1Y.

„De la calea ferată se va crea o nouă bandă care va ocoli sensul giratoriu, astfel încât toți cei care ies din Sântandrei vor avea acces direct, fără a mai intra în giratoriu. Practic, pe acest tronson al centurii Oradea vom avea trei benzi de circulație pentru o fluență mai bună”, a explicat Florin Birta.

Suprafața totală carosabilă: 7.234,51 mp

Valoarea totală: 28.475.019,28 lei (TVA inclus)

Lucrări de construcții-montaj: 17.127.080,06 lei

Durată estimată: 6 luni

Proiectul include și lucrări pentru acces auto la proprietăți, sistematizarea intersecțiilor, colectarea apelor pluviale și relocarea rețelelor edilitare.

„Dorim ca prin implementarea acestui proiect să eliminăm total cozile de pe centură și timpii de așteptare pentru cei care ies din comuna Sântandrei și vin la muncă în Oradea. Suntem în discuții cu Compania Națională de Infrastructură Rutieră pentru finanțare”, a precizat primarul, menționând că investiția ar putea fi realizată în parteneriat cu CNIR.


Drumuri colectoare în zona Ogorului – o soluție pentru acces sigur și legal

Al doilea proiect anunțat vizează realizarea de drumuri colectoare între strada Nufărului (km 11+300) și sensul giratoriu cu Centura Oșorhei (km 13+912), într-o zonă cu trafic intens și accesuri neorganizate către proprietăți și agenți economici.

„Un alt proiect se referă tot la centura municipiului Oradea, dar în zona dintre magazinele Metro și Selgros, unde în parteneriat cu Consiliul Județean și Ministerul Transporturilor va fi realizat pasajul pentru tram-train. Pentru a permite accesul tuturor deținătorilor de terenuri, este necesară realizarea unor drumuri colectoare în paralel cu centura”, a precizat Florin Birta.

Detalii tehnice ale proiectului:

  • Drumuri colectoare unidirecționale, lățime 4 m;

  • Platforme rutiere cu două benzi, insulă mediană de 2 m cu parapete;

  • Trotuare moderne, late de 2 m (1,5 m utili + 0,5 m bandă tehnică);

  • Bretele de întoarcere în U;

  • Reabilitarea podului peste pârâul Peța;

  • Iluminat public și relocarea rețelelor de utilități.

„Accesul direct într-o centură cu patru benzi nu este recomandat. Aceste drumuri colectoare sunt esențiale pentru a asigura o conectivitate corectă și sigură, iar legislația cere acest lucru”, a punctat primarul Oradiei.

Implementarea va fi etapizată: inițial se vor construi drumurile din zona pasajului tram-train, iar ulterior vor fi extinse până în dreptul magazinului Metro.

Valoarea totală: 65.887.509,12 lei (TVA inclus)

Lucrări de construcții-montaj: 44.452.307,71 lei

Durată estimată: 9 luni

„Suntem în discuții cu Ministerul Transporturilor și CNIR pentru un parteneriat de finanțare. Le mulțumim pentru deschidere”, a concluzionat Florin Birta.

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente