Perceptele Maria Montessori nu sunt exclusiv benefice pentru
clasele mici: Sylvie Esclaibes a descris beneficiile lor pentru
gimnaziu.
Interviu realizat de Louise Cuneo
Publicat pe 02/06/2017 la 10:20 | Point.fr
Le Point: Ce piloni ai educației Montessori putem aplica la colegiu?
Sylvie Esclaibes: Acestea sunt aceleași ca și acele clase de elevi mai mici: dezvoltarea autonomiei și a încrederii în sine, creativitatea și respect pentru alții, care aduce, de asemenea, libertatea. În colegiul nostru, nu există nici pedeapsă, nici adezivi: Este esențial să se respecte cele mai mici, diferențele ...
Se poate introduce o școală Montessori în cazul în care nu au urmat începutul școlarizării sale într-o instituție urmând aceeași învățătură?
Pentru studenți, va fi cu siguranță mai ușor în cazul în care a început mai devreme, mai ales înainte de șase. Dar niciodată nu este prea târziu pentru a începe! Noi le uram bun venit în fiecare an, în singura școală Montessori în Franța eleviilor direct în terminal, care se adaptează foarte bine la această învățătură.
Sursa:Le Point
Data:2 iunie 2017
Interviu realizat de Louise Cuneo
Publicat pe 02/06/2017 la 10:20 | Point.fr
Sylvie Esclaibes este atât profesoara de școală
primară într-o clasă de mai multe niveluri de CP la 6, și director
al școlilor Montessori, ea supraveghează, de asemenea, formarea de
mii de profesori în fiecare an, inclusiv cei care vor lucra scoli
de stat. Ea a deschis acolo douăzeci de ani prima
școală Montessori în Franța.
In cazul ei, această pedagogie este o
afacere de familie: după ce a facut scolarizarea Montessori la cei
cinci copii ai sai a văzut cum doi dintre ei au deschis școli și
colegii Montessori. Sylvie Esclaibes a participat, de
asemenea, la deschiderea de multe alte școli și este autoarea mai
multor cărți dedicate metodei Montessori, ultimua tocmai publicata
(Balland, 198 pagini, 17 euro).
Le Point: Ce piloni ai educației Montessori putem aplica la colegiu?
Sylvie Esclaibes: Acestea sunt aceleași ca și acele clase de elevi mai mici: dezvoltarea autonomiei și a încrederii în sine, creativitatea și respect pentru alții, care aduce, de asemenea, libertatea. În colegiul nostru, nu există nici pedeapsă, nici adezivi: Este esențial să se respecte cele mai mici, diferențele ...
Se poate introduce o școală Montessori în cazul în care nu au urmat începutul școlarizării sale într-o instituție urmând aceeași învățătură?
Pentru studenți, va fi cu siguranță mai ușor în cazul în care a început mai devreme, mai ales înainte de șase. Dar niciodată nu este prea târziu pentru a începe! Noi le uram bun venit în fiecare an, în singura școală Montessori în Franța eleviilor direct în terminal, care se adaptează foarte bine la această învățătură.
Dar, de multe ori este mișcarea inversă se
întâmplă: mai mulți studenți părăsesc sistemul ei sunt
acolo. Și pentru un motiv bun: există foarte puține
școli Montessori în Franța; au numărat pe degetele de
la o mână. Mulți studenți care părăsesc învățătura la
sfârșitul primar sau chiar la sfârșitul grădiniței, pentru că
școlile elementare nu sunt atât de multe. Dau vina
lipsa de formare, practic. Acest lucru este
regretabil, pentru că, în adolescență, metoda Montessori poate face
miracole ...citeste mai departe
Sursa:Le Point
Data:2 iunie 2017
Maria Montessori (n. 31 august 1870, Ancona, Italia — d. 6 mai 1952, Noordwijk, Olanda) a fost medic și pedagog italian, care a creat o metodă specială de educare a copiilor foarte tineri, Metoda Montessori, înființând peste tot în lume școli care aplicau metoda sa (Școli Montessori).
Maria Montessori s-a născut la 31 august 1870 în Ancona, Italia și a studiat medicina la Universitatea din Roma. A fost una din primele femei care au absolvit facultatea de medicină în Italia și una din primele femei medic care au practicat medicina cu succes.
A început să aplice multe din ideile sale personale despre educarea copiilor foarte tineri, cu vârste cuprinse între un an și cinci ani, pe când s-a ocupat de copii cu deficiențe mentale.
Și-a perfecționat ideile și aplicarea acestora în practică începând cu 1907, de când a fost numită la conducerea unui grup de creșe și grădinițe dintr-o zonă foarte săracă a orașului Roma.
Acolo a început să aplice consecvent ideile sale educaționale, care se concretizaseră între timp într-o adevărată metodă educațională, metoda Montessori. Mult mai târziu, când metoda sa educațională a devenit larg cunoscută în Italia, Europa și în întreaga lume, generând zeci și zeci de școli Montessori, Maria Montessori a călătorit foarte mult, supervizând sistemul școlilor Montessori, scriind și ținând conferințe.
Metoda Montessori
Maria Montessori și-a concentrat atenția și metodele educaționale asupra copiilor retardați intelectual, având deficiențe mintale din naștere, numiți comun și/sau popular idioți.
Principiul de bază este auto-educarea și aplicarea celor învățate direct, nemediat.
Crearea de grupe educaționale care acoperă 3 ani, spre exemplu: grupa 3-5 ani, sau 6-9, sau 7-10, etc..
Încurajarea copiilor să ia mereu decizii proprii pe care să le respecte.
Curățenia și aranjarea locului unde își desfășoară activitatea copiii sunt făcute de ei înșiși, în funcție de modul specific cum se autoconduc.
Ce este specific unui program de pregătire ce folosește "Metoda Montessori" îl reprezintă modul în care se desfășoară activitățile în clasă. Fiecare sală de clasă este echipată cu materiale ce permit, mai întâi, învățarea prin intermediul simțurilor și mai târziu prin citire, scriere, matematică avansată. În activitățile de predare sunt folosite artele vizuale, muzica și mișcarea. Materialele didactice sunt atent selectate și plasate astfel încât , totul să fie la locul lui și la vedere pentru a facilita selectarea acestora de către copii. Copiii le pot vedea si pot învăța din greselile proprii, fără ca un profesor să le sublinieze eroarea. Acesta este unul dintre numeroasele aspecte ale unei clase Montessori care favorizează independența...citeste mai departe
Sursa:Wikipedia