Trei zile de magie istorică în Cetatea Oradea
Între 4 și 6 iulie 2025, Cetatea Oradea va deveni din nou tărâmul legendelor, găzduind o nouă ediție a Festivalului Medieval Oradea, organizat de Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune – Visit Oradea, cu sprijinul Primăriei Oradea.
Pe parcursul celor trei zile, vizitatorii vor fi martorii unei incursiuni spectaculoase în trecut, printre cavaleri, luptători, meșteșugari și artiști veniți din toată țara, dar și din străinătate. Evenimentul va include turniruri cavalerești, bătălii medievale, demonstrații ale meșterilor populari și concerte live, toate desfășurate într-un decor autentic, ce redă farmecul și misterul epocii medievale.
„Festivalul Medieval Oradea este mai mult decât un eveniment – este o călătorie în timp, o reconectare cu rădăcinile noastre istorice într-un cadru spectaculos”, au transmis organizatorii.
Înscrierile pentru comercianți sunt deschise
Pregătirile sunt deja în plină desfășurare, iar perioada de înscriere pentru comercianții care doresc să participe la festival este cuprinsă între 11 și 29 iunie 2025. Se pot înscrie producători de preparate tradiționale, artizani, meșteri populari, creatori de articole hand made, comercianți de suveniruri sau dulciuri.
Pentru a se înscrie, doritorii trebuie să acceseze formularul online disponibil pe site-ul oficial al festivalului – www.festivalulmedievaloradea.ro – și să completeze toate câmpurile solicitate. Este obligatorie încărcarea documentelor necesare, precum și exprimarea acordului față de regulamentul oficial al evenimentului.
„Ne dorim comercianți care să contribuie la autenticitatea și farmecul medieval al evenimentului, oferind produse de calitate, originale și adaptate contextului”, au mai precizat reprezentanții Visit Oradea.
Tipuri de amplasamente disponibile
Pentru ediția din 2025, organizatorii pun la dispoziție următoarele tipuri de amplasamente:
-
7 căsuțe închiriate de la organizator
-
18 food truck-uri (construcție proprie)
-
3 puncte de specialty coffee (construcție proprie)
-
2 puncte de cozonac secuiesc
-
3 baruri (construcție proprie)
-
9 atracții (construcție proprie)
-
10 standuri închiriate de la organizator
-
2 wine bar-uri (construcție proprie)
Înscrierile se realizează exclusiv online, în perioada 11 – 29 iunie 2025, pe site-ul oficial al festivalului.