Sări la conținut
Personal 41

Fostul CEO Nissan, Carlos Ghosn, numește planul de fuziune Nissan-Honda o „mișcare disperată”

„Nu este o înțelegere pragmatică, pentru că, sincer, sinergiile dintre cele două companii sunt greu de găsit”, a declarat Carlos Ghosn, fostul CEO al Nissan, dezamăgit vineri, pentru Bloomberg.Joseph Eid/AFP prin Getty Images
  • Se pare că Nissan și Honda iau în considerare o fuziune.

  • Dar fostul CEO Nissan, Carlos Ghosn, a spus că mișcarea sugerează că Nissan este în „modul de panică”.

  • „Practic nu există nicio complementaritate între cele două companii”, a declarat Ghosn pentru Bloomberg vineri.

Potențiala fuziune dintre producătorii auto japonezi Nissan și Honda este o „mișcare disperată”, a declarat Carlos Ghosn, fostul CEO al Nissan.

Marți, ziarul japonez Nikkei a declarat că cele două companii intră în negocieri de fuziune.

Punerea în comun a resurselor le-ar permite Nissan și Honda să concureze mai bine împotriva rivalilor din spațiul vehiculelor electrice, cum ar fi Tesla și producătorii de vehicule electrice din China, a raportat presa.

Honda și Nissan sunt al doilea și, respectiv, al treilea cel mai mare producător de automobile din Japonia. Rivalul lor local, Toyota, este cel mai mare producător auto din lume.

O fuziune Nissan-Honda ar duce la a treia companie de automobile din lume ca volum.

Săptămâna trecută, Nissan și Honda au declarat pentru Business Insider că „au în vedere diverse posibilități de colaborare viitoare”, dar au adăugat că „nu au fost luate decizii”.

Ghosn a declarat vineri într-un interviu acordat Bloomberg că urmărirea unei fuziuni cu Honda sugerează că Nissan este în „modul de panică”.

„Nu este o afacere pragmatică pentru că, sincer, sinergiile dintre cele două companii sunt greu de găsit”, a spus Ghosn.

“Practic nu există complementaritate între cele două companii. Sunt pe aceleași piețe. Au aceleași produse. Mărcile sunt foarte asemănătoare”, a adăugat el.

Ghosn, Nissan și Honda nu au răspuns solicitărilor de comentarii din partea BI.

Ghosn, considerat cândva o legendă în industria auto, a cunoscut o cădere dramatică din grație în 2018.

Fostul CEO și președinte al alianței Renault-Nissan-Mitsubishi a fost arestat în Japonia și acuzat de infracțiuni financiare în noiembrie 2018.

Ghosn a fost reținut într-o închisoare japoneză pentru peste 100 de zile, înainte să fugă din țară prin introducerea ilegală în Liban într-un caz de instrumente muzicale în decembrie 2019.

Șeful auto dezonorat și-a menținut nevinovăția. Anul trecut, Ghosn a intentat un proces de un miliard de dolari împotriva Nissan în Liban pentru prejudicierea finanțelor și reputației sale.

Vineri, Ghosn a declarat pentru Bloomberg că guvernul japonez – în special Ministerul Economiei, Comerțului și Industriei din Japonia – este probabil în spatele discuțiilor de fuziune Nissan-Honda.

„Așadar, la sfârșitul zilei, încearcă să descopere ceva care ar putea îmbina problemele pe termen scurt ale Nissan și viziunea pe termen lung a Honda”, a spus Ghosn.

Povestea continuă

Discuțiile de fuziune vin într-un moment precar pentru Nissan, care se confruntă cu scăderea profiturilor și scăderea vânzărilor în acest an. Luna trecută, Nissan a tăiat 9.000 de locuri de muncă la nivel global în încercarea de a reduce costurile. Acțiunile companiei au scăzut cu 20,7% în acest an.

Nissan se confruntă, de asemenea, cu o concurență sporită din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice precum BYD, deoarece producătorii auto luptă pentru cota de piață pe piețe în curs de dezvoltare precum Asia de Sud-Est și America Latină. Datele compilate de firma de tehnologie ABI Research pentru BI au arătat că producătorii auto chinezi au reprezentat 70% din piața de vehicule electrice din Thailanda și 88% din Brazilia în primul trimestru al acestui an.

Nissan a condus inițial cursa de vehicule electrice când a lansat primul vehicul electric de masă din lume, Leaf, în 2010.

Dar strategia EV a companiei japoneze de mașini a eșuat de atunci. Nissan este unul dintre puținii producători de mașini din SUA fără o ofertă hibridă sau plug-in.

„Nissan se găsește acum cu o gamă foarte slabă de produse și fără o conducere evidentă în vehiculele electrice, iar acesta este rezultatul direct al managementului defectuos”, a declarat Andy Palmer, fostul director de operațiuni al Nissan, pentru BI în noiembrie.

Citiți articolul original pe Business Insider