-
Omul de afaceri miliardar Frank McCourt a făcut o ofertă de 20 de miliarde de dolari pentru a cumpăra TikTok fără algoritmul său.
-
El a spus pentru Business Insider că drumul către o vânzare este tulbure, deoarece ByteDance nu distrează discuții.
-
TikTok a promis că va face apel la Curtea Supremă pentru a opri interzicerea sa în magazinele de aplicații din SUA.
Frank McCourt, omul de afaceri miliardar care vrea să cumpere TikTok, a declarat pentru Business Insider că, în ciuda unei hotărâri judecătorești de vineri care permite ca termenul limită de 19 ianuarie al interdicției TikTok să continue dacă compania nu este vândută, calea către o vânzare rămâne neclară, deoarece „noi nu știu ce vinde ByteDance.”
McCourt se numără printre puținii investitori, inclusiv fostul secretar al trezoreriei Steven Mnuchin și fostul director executiv al Activision, Bobby Kotick, care au spus public că vor să cumpere TikTok.
Prin intermediul proiectului său nonprofit, Project Liberty, McCourt, fostul proprietar și dezvoltator imobiliar al lui Dodger, a făcut o ofertă în valoare de peste 20 de miliarde de dolari pentru a cumpăra TikTok și a inaugura ceea ce el numește zorii unui „internet alternativ, actualizat” care permite utilizatorilor mai multe controlul propriilor date personale.
Totuși, el a spus: „Este foarte, foarte greu să ai precizie” în ceea ce privește specificul unei potențiale vânzări pentru că „să fim clari, nu știm ce vinde ByteDance”.
ByteDance, compania-mamă a TikTok cu sediul în China, a refuzat până acum să întrețină discuții despre o potențială vânzare, a spus McCourt.
Aparenta reticență a companiei de a negocia vine în ciuda unei hotărâri judecătorești din 6 decembrie care susține o lege care impune interzicerea aplicației din SUA în ianuarie dacă nu este vândută unei entități non-chineze. Legislația privind cesionarea sau interzicerea și-a propus să abordeze anii de îngrijorare din partea criticilor că influența aplicație de socializare video sub formă scurtă ar putea fi folosită ca instrument de propagandă pentru Partidul Comunist Chinez.
Vineri, Reuters a raportat că Curtea de Apel a SUA pentru Districtul Columbia a respins cererea de urgență a TikTok de a opri intrarea în vigoare a interdicției pe 19 ianuarie.
Când a fost contactat de Business Insider, un purtător de cuvânt al TikTok a refuzat să comenteze cu privire la condițiile oricărei potențiale vânzări, spunând în schimb că compania intenționează să facă recurs la Curtea Supremă pe motiv că o potențială interdicție este o încălcare a dreptului de a elibera primul amendament. vorbire.
„Vocile a peste 170 de milioane de americani aici în SUA și în întreaga lume vor fi reduse la tăcere pe 19 ianuarie 2025, dacă interzicerea TikTok nu va fi oprită”, a spus purtătorul de cuvânt al TikTok.
Reprezentanții ByteDance nu au răspuns unei solicitări de comentarii din partea Business Insider.
Povestea continuă
Doar pentru că nu vorbesc despre specificul unei înțelegeri „nu înseamnă că în cele din urmă nu vor ajunge la asta”, a spus McCourt.
Și când ByteDance este gata să vorbească, la fel este și el, a spus el.
Proiectul de cumpărare TikTok al lui McCourt, pe care el îl numește „Oferta Poporului” a obținut sprijinul Guggenheim Securities, o firmă de servicii bancare de investiții, și Kirkland & Ellis, una dintre cele mai mari firme de avocatură din lume.
În loc să recreeze algoritmul aplicației și să continue afacerile așa cum funcționează în prezent, McCourt speră să achiziționeze și să folosească TikTok ca exemplu la scară largă de aplicație de social media descentralizată care permite utilizatorilor mai mult control asupra datelor lor personale.
„Imaginați-vă că vă conectați la internet. Nu aveți 50 de parole. Nu mai sunteți adresa IP a unui dispozitiv – sunteți de fapt o persoană pe internet și tu au adresa IP, așa că atunci când te conectezi pe internet, ai acces la toate aplicațiile care sunt construite pe același protocol la nivel de bază”, a spus McCourt. “Acum imaginați-vă că toate datele dvs. sunt ale dvs. și vă permiteți utilizarea acestora, astfel încât aplicațiile care sunt construite în această lume nouă fac clic pe dvs termeni și condiții de utilizare pentru dvs date.”
Momentul din spatele rețelelor sociale descentralizate – și a internetului mai larg – a câștigat, în ultimii ani, avânt. Jack Dorsey, fondatorul Twitter, spune că este parțial vinovat pentru că a ajutat la „centralizarea” internetului și că regretă. De atunci, și-a mutat atenția către construirea de soluții tehnologice descentralizate.
Altele, precum Chelsea Manningfostul analist de informații al armatei condamnat la 35 de ani de închisoare pentru scurgerea ei din 2010 de informații guvernamentale clasificate, promovează public soluții de securitate descentralizate pentru a spori confidențialitatea utilizatorilor pe fondul preocupărilor legate de supravegherea cibernetică.
În timp ce unii utilizatori sunt din ce în ce mai interesați de rețelele sociale descentralizate, este dificil pentru noile site-uri să străbată peisajul centralizat și să elimine destui utilizatori de la giganți precum Meta și X-ul lui Elon Musk pentru a ajunge la scară.
Platformele mai mici nu reușesc adesea să atingă bucla de feedback pozitiv cunoscută sub numele de efect de rețea, care atrage noii utilizatori să se alăture pe baza experienței pozitive a bazei de utilizatori existente.
Dacă McCourt reușește să achiziționeze TikTok, cei 170 de milioane de utilizatori existenți ai platformei ar veni cu marca – și nu este îngrijorat că ByteDance ar fi oprit orice discuții privind vânzarea algoritmului de semnătură al aplicației, declarând-o parte integrantă a operațiunilor sale interne; nu ar vrea să-l cumpere dacă ar fi făcut-o.
„Probabil ar fi mai mulți cumpărători dacă algoritmul ar fi disponibil, sau cel puțin mai mulți cumpărători ar da cu piciorul anvelopelor”, a spus McCourt. “Dar noi nu vrem algoritmul. Dacă cineva mi-ar oferi TikTok cu algoritmul, nu l-aș accepta pentru că sunt împotriva arhitecturii, a designului care vizează oamenii și profită de oameni. Cred că este incongruent. cu principiile noastre democratice”.
Citiți articolul original pe Business Insider