
Volkswagen a atins o nouă etapă împortantă în materie de eficiență pe un circuit din Nardò, sudul Italiei: un ID.7 Pro S cu un pachet tehnologic standard și puterea de 210 kW (286 CP) a parcurs o distanță de 941 kilometri cu o singură încărcare a bateriei (86 kWh net). Aceasta depășește semnificativ autonomia WLTP maximă a modelului (în regim mixt), de până la 709 kilometri, cu 232 kilometri sau 32,7 la sută. Pe parcursul turului de 941 de kilometri, ID.7 Pro S a avut un consum mediu de numai 9,2 kWh/100 km – o valoare deosebit de redusă. Convertit în echivalent diesel, consumul mediu obținut la Nardò corespunde cu circa numai 1 litru la 100 km. Obiectivul testului din Nardò a fost determinarea eficienței maxime a modelului ID.7 Pro S lansat în 2024.
9,2 kWh/100 km. Cursa de probă cu noul ID.7 Pro S a fost realizată în decembrie de către șoferi profesioniști Volkswagen Driving Experience pe circuitul de viteză redusă din Nardò, la temperaturi ambientale cuprinse între 5 și 15 grade Celsius. Circuitul cu o lungime de 12,5 kilometri permite simularea eficientă a unei game largi de scenarii de trafic și teste de anduranță. Viteza medie în timpul testului de eficiență a fost de 29 km/h, ceea ce corespunde vitezei tipice la orele de vârf în orașele mari. Conform celui mai recent „indice de trafic” al specialistului în navigații TomTom, această valoare se înscrie între 22 km/h (Hamburg) și 31 km/h (Amsterdam).
Autovehicul cu o eficiență generală extrem de ridicată. ID.7 Pro S cu baterie de 86 kWh (net) este proiectat ca model pentru producția de serie cu cea mai mare eficiență posibilă și are una dintre cele mai mari autonomii din clasa sa de autovehicule electrice. Iar mașina de test nu a fost supusă niciunei modificări tehnice pentru test, ci a provenit din producția actuală de la fabrica de electromobilitate Emden. Bazele extraordinarei eficiențe ale modelului ID.7 Pro S sunt aerodinamica excelentă și sistemul de propulsie de ultimă oră. Coeficientul de rezistență aerodinamică este foarte scăzut, de numai 0,23 (în funcție de echipare). Propulsia inovatoare, de înaltă eficiență, cunoscută sub denumirea „APP550”, este pe cât de economică, pe atât de puternică. Motorul pentru propulsie electrică integrat în puntea spate dezvoltă un cuplu maxim de 545 Newton metri, permițând modelului ID.7 să consume între 16,2 și 13,6 kWh/100 km în ciclul oficial WLTP și accelerează la nevoie modelul ID.7 Pro S de pe loc până la 100 km/h în 6,6 secunde, un timp demn de o mașină sportivă. ID.7 Pro S se și încarcă deosebit de rapid la drum, datorită capacității de încărcare CC de până la 200 kW. Cu această capacitate de încărcare, poate acumula energie pentru încă 244 de kilometri în numai 10 minute. La capacitatea de încărcare CC maximă, bateria se încarcă de la 10 la 80 la sută în circa de 26 minute.
Trend pozitiv în Europa. Indiferent dacă vorbim despre ID.7 sedan sau despre ID.7 Tourer – ambele variante sunt ideale pentru familii și șoferi care parcurg distanțe lungi: cu spațiu generos și un nivel ridicat de confort, modelele impresionează prin autonomiile lor mari complet electrice. Martin Sander, membru în consiliul de conducere responsabil pentru Vânzări, Marketing și After-sales pentru marca Volkswagen: „Vedem un trend pozitiv în comenzile primite din Europa și vindem în prezent mai multe modele ID.7 decât modele Passat. Acest lucru demonstrează că ID.7 este o componentă complet electrică importantă în portofoliul de produse al mărcii și, pe lângă modelul nostru de succes Passat, este de asemenea ideal pentru șoferii care parcurg distanțe lungi și ca mașină de firmă.”
1) ID.7 Pro S – consum de curent în regim mixt 16.2–13.6 kWh/100 km; emisii de CO2 în regim mixt 0 g/km; clasa CO2: A
2) Autonomie determinată pe standul de verificare cu role pentru 1 punte în conformitate cu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP - procedura de testare armonizată la nivel mondial pentru autoturisme și autovehicule comerciale ușoare) în varianta de echipare cea mai favorabilă pentru autonomie. Valorile efective ale autonomiei WLTP pot să difere în funcție de echipare. Autonomia efectivă obținută în condiții reale variază în funcție de stilul de conducere, viteză, utilizarea funcțiilor pentru confort sau echipărilor auxiliare, temperatura exterioară, numărul de pasageri/încărcare, topografie și de procesul de îmbătrânire și uzură al bateriei
3) Conținutul energetic net al bateriei este o valoare tipică pentru baterii, independentă de autovehicul. Se determină cu un profil de sarcină constant, în condiții limită definite și ia în considerare autonomia oferită de întregul conținut energetic utilizabil al bateriei, până la oprirea completă a autovehiculului. Energia de descărcare efectivă poate să difere, deoarece depinde de profilul de deplasare specific și de temperatura bateriei. Specificația de autonomie omologată conform legislației WLTP corespunde energiei de descărcare utilizabile pentru un autovehicul nou.
Sursa: Volkswagen Romania / Scorpion Focsani