Începând de luni, 24 februarie 2025, la ora 14:00, circulația pe o porțiune din DN1, la intrarea în Oșorhei dinspre Cluj-Napoca, va fi închisă pentru a permite desfășurarea lucrărilor la noul pasaj suprateran de la ieșirea din Oșorhei.
Modificările de trafic sunt implementate pentru a facilita execuția proiectului, cu devieri stabilite pe rute ocolitoare, în funcție de direcția de deplasare și categoria autovehiculelor.
Închiderea circulației și devierea traficului
Pentru a minimiza impactul asupra circulației:
- Traficul va fi deviat pe Centura Oșorhei, folosind o nouă bretea creată între Centura Oșorhei și DN1, pentru a evita accesul în sensul giratoriu.
- Șoferii veniți din direcția Cluj-Napoca – Oradea sunt rugați să urmeze traseul: DN1 – bretea nou construită – Centura Oșorhei – Centura Oradea.
- Accesul locatarilor în zona giratorie din Oșorhei va fi asigurat prin străzile adiacente, iar riveranii din Fughiu și cartierul Podgoria din Oradea vor beneficia de acces pe Strada 440.
Detalii tehnice și financiare ale proiectului
Lucrările la pasajul suprateran se desfășoară sub coordonarea asociației de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group. Principalele caracteristici ale proiectului sunt:
- Lungime totală: 402 metri (inclusiv pasajul propriu-zis și rampele de acces)
- Lățime: 10 metri, prevăzând două benzi de circulație
- Durata execuției: 10 luni, conform termenilor contractuali
- Valoarea contractului: 28.236.923,35 lei, fără TVA
- Finanțare: Fonduri europene prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027
Aceste date tehnice și financiare subliniază angajamentul autorităților de a moderniza infrastructura rutieră și de a asigura condiții de trafic optimizate pe termen lung.
Extinderea infrastructurii rutiere și pietonale în Oradea
Pe lângă proiectul din Oșorhei, Consiliul Județean Bihor are în vedere realizarea altor investiții majore pentru fluidizarea traficului și creșterea siguranței rutiere și pietonale:
-
Alte 7 pasaje rutiere:
- Un pasaj subteran la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu din Oradea este deja în licitație.
- Alte patru pasaje (1 subteran și 3 supraterane) vor fi construite pe cele mai aglomerate artere, la ieșirile din oraș spre Arad, Cluj și Satu Mare.
- Două pasaje suplimentare vor fi implementate în cadrul proiectului trenurilor metropolitane, pentru a evita intersectarea cu traficul feroviar.
-
6 pasaje pietonale:
- Două dintre acestea sunt în licitație și vor conecta zonele comerciale importante, precum ERA Shopping City și Oradea Shopping Center, printr-un pasaj subteran pe Calea Aradului.
- Documentația pentru lansarea licitațiilor privind alte patru pasaje pietonale este deja în curs de pregătire. Acestea vor fi amplasate strategic pe sub Centura Oradea, asigurând accesul rapid și sigur al pietonilor în diverse zone ale orașului.
Impactul proiectelor asupra mobilității
Aceste investiții în infrastructură rutieră și pietonală reprezintă un pas important în modernizarea transportului în regiunea Nord-Vest. Măsurile adoptate pentru devierea traficului și extinderea rețelei de pasaje sunt menite să:
- Optimizeze circulația vehiculară, reducând blocajele și întârzierile în zonele de intersecție.
- Îmbunătățească siguranța rutieră, prin reconfigurarea traseelor de acces și eliminarea potențialelor puncte critice.
- Stimuleze dezvoltarea urbană și mobilitatea pietonală, prin crearea unor legături moderne și sigure între zonele comerciale și rezidențiale.
Cetățenii sunt îndemnați să respecte indicațiile de circulație și să consulte canalele oficiale pentru actualizări privind traseele alternative și eventualele modificări de trafic.