WASHINGTON ― În timp ce democrații se zăresc de modul în care campania învinsă a vicepreședintelui Kamala Harris a cheltuit mai mult de 1 miliard de dolari, un nou raport privind finanțarea campaniei confirmă că campania candidatului democrat la președinție a plătit companiei de producție a lui Oprah Winfrey 1 milion de dolari.
Înregistrările au pus capăt unei controverse de luni de zile privind dacă Winfrey a fost plătit pentru sprijinirea fostului candidat la președinție democrat.
Zvonurile au explodat în noiembrie că campania Harris a plătit fosta prezentatoare a talk-show-ului din sprijinul ei, după ce un articol publicat de Washington Times a citat înregistrările financiare ale Comisiei Electorale Federale care arătau că compania lui Winfrey, Harpo Productions, a primit 1 milion de dolari de la Harris.
Winfrey a negat toate acuzațiile potrivit cărora ar fi primit bani din campania Harris, când a fost întrebat de paparazzi la mijlocul lunii noiembrie dacă a fost plătită pentru susținerea ei. „Nu este adevărat. Nu am fost plătit cu nimic, vreodată”, a răspuns ea la momentul respectiv.
Dar la scurt timp după ce un videoclip al schimbului a fost postat pe Instagram, Winfrey a căutat să clarifice. Comentând videoclipul, ea a explicat că compania ei, Harpo Productions, a fost plătită pentru munca sa, ajutând la producerea mitingului livestream al lui Harris „Unite for America” pe 19 septembrie.
Evenimentul, găzduit împreună cu grupul de activist Win with Black Women, a prezentat celebrități importante, inclusiv comediantul Chris Rock, alături de actorii Ben Stiller, Julia Roberts, Meryl Streep și Bryan Cranston. Scopul a fost înregistrarea oamenilor pentru a vota în state swing precum Pennsylvania, Georgia și Michigan – toate pe care Harris a ajuns să le piardă în alegeri.
Compania, a spus Winfrey, a fost rugată să furnizeze decor, lumini, camere, microfoane, echipaj și producători, printre alte articole pentru eveniment. Winfrey a adăugat că nu a primit nicio reducere din bani.
Mai mult: Harris a ridicat și a cheltuit de două ori mai mult decât Trump în ultimele zile ale alegerilor din 2024
„Nu am luat nicio taxă personală”, a spus Winfrey în comentariul ei. „Cu toate acestea, oamenii care au lucrat la acea producție trebuiau plătiți. Și au fost. Sfârșitul poveștii.”
Asistenți din campania lui Harris au venit rapid în apărarea lui Winfrey. Adrienne Elrod, un consilier principal și purtător de cuvânt principal al fostului candidat democrat, a declarat publicației Deadline că campania nu a plătit niciodată un artist sau artist la unul dintre evenimentele sale – în afară de costurile asociate cu călătoria sau alte „costuri auxiliare”.
Companiile, precum Harpo, nu au voie legal să doneze în campanii politice, fie prin donații în numerar, fie prin alte cheltuieli, cum ar fi costurile asociate cu organizarea unui eveniment, și trebuie să fie rambursate sau plătite.
Înregistrările privind finanțarea campaniei publicate săptămâna aceasta confirmă că Harpo Productions a primit două plăți de 500.000 USD din campania Harris pentru munca sa la evenimentul din septembrie. Plățile au făcut parte din milioanele de dolari alocate de Harris către marile firme de producție și agenții de publicitate în efortul ei condamnat de a câștiga campania prezidențială din 2024.
Povestea continuă
Harris a cheltuit încă 575.000 de dolari pentru a difuza un reclam de 90 de secunde în exteriorul Sferei Las Vegas înainte de un miting pe care l-a găzduit înainte de ziua alegerilor, potrivit rapoartelor privind finanțarea campaniei. Campania a cheltuit mai multe milioane pentru televiziune și reclame digitale pe tot parcursul alegerilor.
O mare parte din aceste cheltuieli sunt acum sub microscop, deoarece democrații evaluează pierderea lui Harris și unde campania ei a mers prost la alegerile din 2024.
Contribuie: Sarah D. Wire
Acest articol a apărut inițial pe USA TODAY: Campania Harris a plătit companiei lui Oprah 1 milion de dolari, confirmă înregistrările