Întrebarea zilei: Și-au băgat evreii coada în alegerea lui Iohannis?

  • Postat în Fapt divers
  • la 16-02-2023 11:51
  • 192 vizualizări
Întrebarea zilei: Și-au băgat evreii coada în alegerea lui Iohannis?
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Octavpelin'sWeblog

Întrebarea zilei: Și-au băgat evreii coada în alegerea lui Iohannis?

O echipă israeliană de hacking și dezinformare în masă a influențat zeci de alegeri din lume, conform unei investigații realizate de mai multe publicații internaționale. Reporteri sub acoperire au obținut mărturii privind implicarea în 33 de campanii prezidențiale, relatează Europa liberă.

„Echipa Jorge” vinde servicii de hacking și o armată vastă de profiluri false pe rețelele sociale, fiind implicată în campanii de dezinformare în țări din Europa, America, Africa și Asia. Unitatea este condusă de Tal Hanan, un fost agent al forțelor speciale israeliene, în vârstă de 50 de ani, care acum lucrează în privat, folosind pseudonimul „Jorge”. Acesta a declarat, vorbind cu reporteri sub acoperire care au pretins că sunt interesați de serviciile sale, că s-a implicat în „33 de alegeri prezidențiale, dintre care 27 au avut succes”.

De exemplu, echipa condusă de Hanan a lucrat sub acoperire în alegerile prezidențiale din Nigeria, în 2015, alături de Cambridge Analytica – compania acuzată că colectat informații despre utilizatorii de Facebook, pe care le-a folosit apoi în profilarea și schimbarea opiniei înaintea alegerilor.

Investigația, coordonată de organizația non-profit franceză Forbiden Stories, a fost realizată de peste 100 de reporteri de la zeci de publicații internaționale, printre care The Guardian, Le Monde, Der Spiegel, El País și Haaretz. Se pare că, timp de peste două decenii, compania israeliană a lucrat în mod clandestin la alegeri din diferite țări.

Întrebarea-cheie: or fi lucrat evreii și la campaniile lui Klaus Iohannis, cea din 2014 avînd, reamintim, o componentă virtuală de mari proporții, candidatul PNL beneficiind peste noapte de o popularitate maximă, practic inexplicabilă, pe rețelele sociale, pînă la statutul de lider european la urmăritori pe Facebook ori Twitter? Practic, în campania din 2014 Facebookul românesc i s-a ”predat” candidatului Iohannis, milioane de români înghesuindu-se să elogieze personalitatea unui politician aproape anonim la acea vreme, cel puțin la nivel central; a fost reală acea popularitate virtuală, ori a fost obținută cu sprijinul echipei Jorge? (B.T.I.)

https://inpolitics.ro/