Județul Bihor va avea o nouă Strategie de Dezvoltare Turistică. Contractul a fost semnat de președintele CJ, Mircea Mălan

  • Postat în Mass Media
  • la 06-06-2025 09:45
  • 8 vizualizări
Județul Bihor va avea o nouă Strategie de Dezvoltare Turistică. Contractul a fost semnat de președintele CJ, Mircea Mălan
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Oradea Info - Stiri Oradea, informatii, evenimente din Oradea

Consiliul Județean Bihor face un pas important în direcția consolidării turismului local, prin elaborarea unei noi strategii de dezvoltare turistică.

Marți, 2 iunie 2025, președintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, a semnat contractul pentru realizarea Strategiei de Dezvoltare Turistică a județului, alături de reprezentanții firmei S.C. Brandberry S.R.L., Romulus Oprica și Călin Ile. Valoarea contractului este de 200.000 de lei (fără TVA), iar termenul de realizare este de opt luni de la emiterea ordinului de începere, care va fi transmis în zilele următoare.

Un plan pentru următorii 10 ani

Scopul acestei strategii este de a crea un plan de acțiune pe termen mediu și lung, între 5 și 10 ani, care să contureze direcțiile de dezvoltare turistică ale județului și să ofere un calendar clar de implementare.

Potrivit contractului, firma Brandberry va organiza consultări ample cu toți actorii relevanți: administrația locală, mediul de afaceri, ONG-uri și alți factori de decizie. Această abordare participativă este menită să asigure coerență și aplicabilitate practică a strategiei.

Bihorul – un potențial turistic de top în România

Județul Bihor dispune de unul dintre cele mai bogate și diversificate potențiale turistice din România. Resursele geotermale – valorificate în special la Băile Felix și 1 Mai – împreună cu biodiversitatea Munților Apuseni, reprezintă piloni esențiali ai acestui potențial.

„Bihorul are nevoie de o viziune clară și coerentă, care să transforme resursele naturale, culturale și umane într-un sistem turistic sustenabil, competitiv și atractiv”, a declarat Mircea Mălan, subliniind importanța acestei inițiative.

Strategia va viza integrarea tuturor atracțiilor turistice – resurse naturale, patrimoniu arhitectural și gastronomic, tradiții și meșteșuguri locale – într-un sistem coerent, sprijinit de infrastructură modernă, promovare eficientă și formarea resursei umane.