Pentru prima dată de la apariţia comerţului modern în România,
cele două lanţuri de magazine cash and carry care operează pe plan
local, Metro şi Selgros, au o cotă de sub 1% din retailul alimentar
şi au fost scoase din cercetările referitoare la această piaţă.
Faptul că au pierdut clienţii persoane fizice se vede şi în
rezultatele lor financiare, dar şi în strategiile lor de
business.
În urmă cu aproximativ 20 de ani (octombrie 1996), Metro Cash
and Carry era primul nume internaţional care s-a încumetat să intre
în România cu un format de magazin mare, având astfel misiunea de a
educa o piaţă formată din clienţi care nu ştiau nici măcar ce este
un cod de bare. În magazinul din Otopeni, românii au intrat pentru
prima dată într-un magazin pe bază de legitimaţie şi s-au plimbata
printre rafturi trăgând după ei un cărucior de cumpărături. Şase
ani mai târziu, Selgros făcea acelaşi lucru la Braşov, primul oraş
în care compania ce aparţine astăzi în întregime elveţienilor de la
Coop Elveţia a decis să deschidă un magazin. Acum, acest segment
reprezentat de cei doi mari retaileri şi 50 de magazine în total, a
dispărut complet din lista de magazine frecventate de consumatorul
final, potrivit cercetările de piaţă.
Sursa: