Marele Premiu pentru viitoarele muziciene-antreprenor de la Universitatea din Oradea

  • Postat în Mass Media
  • la 03-06-2025 15:59
  • 23 vizualizări
Marele Premiu pentru viitoarele muziciene-antreprenor de la Universitatea din Oradea
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Oradea Info - Stiri Oradea, informatii, evenimente din Oradea

Studentele orădene au cucerit juriul Concursului Național de Antreprenoriat și Management Artistic cu o idee originală de afacere în domeniul muzical

Studentele Departamentului de Muzică din cadrul Facultății de Arte a Universității din Oradea demonstrează că talentul artistic poate merge mână în mână cu viziunea antreprenorială. Șapte dintre elevele orădene au obținut Marele Premiu al Concursului Național de Antreprenoriat și Management Artistic, S-M-ART, organizat online de Facultatea de Arte „George Enescu” din Iași.

Sub coordonarea conf. univ. dr. Ariadna Mircescu – profesoară de flaut și director al Departamentului de Muzică – echipa a impresionat juriul cu proiectul intitulat „Atelierul din note ruginite”, o propunere de afacere inovatoare, care vizează recondiționarea instrumentelor muzicale.

O idee născută dintr-o nevoie reală

„Ateliere specializate în recondiționarea instrumentelor muzicale nu există. Sau, dacă există, sunt foarte puține”, a declarat Daniela Cabalaș, una dintre membrele echipei. Ea a subliniat că afacerea propusă răspunde unei probleme acute din lumea muzicii, unde lipsa unor servicii specializate poate descuraja tinerii muzicieni aflați la început de drum.

„De exemplu, nu sunt specialiști în recondiționarea instrumentelor de suflat. Am putea contribui la pregătirea unor tineri în acest sens, apoi să-i angajăm în ateliere care să recondiționeze instrumente vechi, să le revândă sau chiar să le închirieze”, a explicat flautista.

Ea vede un potențial mare de dezvoltare și din perspectiva sustenabilității: „Sper să pot obține finanțare, printr-un start-up, pentru această afacere”, a adăugat tânăra antreprenoare.

Competiție strânsă, succes răsunător

Performanța echipei orădene este cu atât mai remarcabilă cu cât în concurs au fost înscrise 37 de proiecte, venite de la universități importante cu profil artistic, precum cele din Iași, Cluj, București, Arad, Brașov, Târgoviște și Târgu Mureș.

„Proiectul fetelor noastre a fost foarte bun. Dacă, înainte, opțiunile unui absolvent de muzică erau destul de limitate, acum materii precum Managementul Artistic le oferă studenților o șansă reală de afirmare profesională”, a declarat conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, cu mândrie justificată.

Secretul succesului: o prezentare convingătoare

„Un bun om de afaceri trebuie să știe să-și vândă ideea. Noi am știut să o facem cel mai bine”, a punctat Ana-Maria Cabalaș, membră a echipei. Ea a explicat că prezentarea a fost gândită ca un adevărat spectacol: „A fost una dinamică, interactivă, pentru care am pus la cale un întreg scenariu”.

Coordonatoarea Ariadna Mircescu a remarcat și calitățile umane și profesionale ale echipei: „Au fost, ca de fiecare dată, bine pregătite, omogene și disciplinate, așa cum trebuie să fie un muzician adevărat”.

O echipă de viitor

Alături de Daniela și Ana-Maria Cabalaș, din echipă mai fac parte studentele Denisa Hulban, Adina Botănel, Bancsi Edina, Borbiro Timea și Tania Gheorghiță. Împreună, sub îndrumarea „căpitanului” Ariadna Mircescu, cele șapte viitoare femei de afaceri au transmis un mesaj puternic:

„Suntem foarte mândre să reprezentăm Universitatea din Oradea!”