Verstappen este într-o formă expansivă și iluminatoare de-a lungul conversației noastre. Și este deosebit de lămuritor cu privire la subiectul care a dominat două curse cheie din Austin și Mexic luna trecută.
Norris a fost șoferul care a fost penalizat în lupta lor pentru conducerea din Texas, dar mulți dintre ceilalți piloți au simțit că tacticile defensive ale lui Verstappen au fost peste măsură.
A dus la o discuție în Mexic între piloți și organismul de conducere FIA. Rezultatul a fost un acord ca regulile să fie schimbate într-o manieră care părea îndreptată în mod special către Verstappen, care de ceva timp a folosit o tactică defensivă în care ține interiorul și obligă un rival să depărteze la ieșire din corner. O apărare cu bombă în scufundare, o numesc unii.
De obicei reticent să discute despre tactici, acum se deschide.
A simțit că este remarcat?
„Sincer, chiar dacă ar fi făcut sau au făcut-o, în primul rând nu-mi pasă pentru că conduc la ceea ce cred că este posibil și ceea ce este permis în reguli”, spune Verstappen. „Și dacă regulile sunt scrise așa, voi folosi regulile.
„Dacă mi s-ar fi întâmplat invers, nu cred că aș fi fost persoana care să se plângă atât de tare, pentru că m-aș gândi doar: „OK, dacă acestea sunt regulile, așa facem”, în loc de țipând că trebuie să schimbăm regulile”.
Regula la care s-a conformat – și pe care mulți dintre rivalii săi o doresc schimbată – spune că dacă șoferul din interior este înainte la vârful virajului, nu trebuie să lase loc șoferului în exterior la ieșire.
Verstappen spune că nici nu-i place regula, dar admite, de asemenea, că nu și-ar dori niciodată să lase loc cuiva în exteriorul unui colț.
„Ei bine, eu personal, nu concurez așa”, spune el și chicotește. „Când concuresc cu cineva, el nu va putea să mă depășească pe dinafară. Așa am crescut în curse.
“Unii piloți sunt doar puțin mai pasivi în curse, așa sunt. Și știu că în F1 nu pot sta pe afară pentru că mă vor împinge. Este un instinct de curse.”
Deci cum se așteaptă cineva să încerce să-l depășească?
„Depinde de aspectul pistei”, spune Verstappen, reluând părerile altor piloți că zonele extinse de scurgere pe asfalt duc la acest tip de curse, deoarece nu există nicio penalizare pentru ieșirea din pistă.
„Desigur, când pista este în mod natural limita, nimeni nu încearcă să ocolească exteriorul, pentru că știe asta, așa că apoi încerci să mergi la cut-back sau să te aranjezi într-un mod diferit”.