MS: Campanie media pe vaccinare, supervizată de UE
Ministerul Sănătății a pus în Sistemul Electronic de
Achiziții Publice (SEAP) un contract de 6,2 milioane lei pentru
derularea în media și social media de campanii de conștientizare de
către populație a avantajelor vaccinării.
Campania se va derula timp de șase luni de la semnarea
contractului și vizează creație și difuzare de mesaj în vederea
conștientizării populației, în principal a grupurilor mai
reticente, cu privire la avantajele pentru sănătate pe care
vaccinarea o are împotriva mai multor tipuri de boli SEAP.
Iată obiectivele MS, conform caietului de sarcini:
„1. Comunicarea eficientă a mesajului de utilitate publică a
vaccinării în rândul populației generale, cu focus special pe
grupurile țintă mai reticente la vaccinare, acest lucru trebuie
măsurat prin indicatori specifici de media, iar expunerea media sa
fie cel putin 50% în prime time (interval măsurat la televiziune 18
– 24). Acest lucru trebuie măsurat prin indicatori specifici de
media – OTS (Oportunity to see) pentru TV si proporțional pentru
celelalte.
2. Creșterea nivelului de conștientizare al faptului că
vaccinarea înseamnă sănătate și abordare preventivă a unor boli
periculoase (gripă, difterie, tetanos, tuse convulsivă, rujeolă
(pojar), oreion, rubeolă (pojărel), boală meningococică, boală
pneumococică invazivă și poliomielită). Spre exemplu, în fiecare
an, vaccinarea previne îmbolnăvirea cu rujeolă a 2,7 milioane de
oameni din lume, îmbolnăvirea cu tuse convulsivă a unui milion de
persoane și îmbolnăvirea cu tetanos a 2 milioane de sugari.
3. Penetrarea mesajului prin strategia de media propusă de
ofertant/agentie a minimum 70% din grupul țintă general
(populatie peste 18 ani, național) cu mesajul principal al
campaniei dupa cum urmează:
– minimum 70% din grupul țintă general să vadă mesajul
campaniei de cel puțin 3 ori
4. Penetrarea mesajului prin strategia media propusa de
ofertant/agentie a minimum 70% din grupul țintă vulnerabil (oameni
mai reticenți la vaccinare – și definirea cât mai exactă a acestor
grupuri vulnerabile) cu mesajul principal și eventual tacticizat al
campaniei după cum urmează:
– minimum 70% din grupul țintă vulnerabil să vadă mesajul
campaniei de cel puțin 3 ori
5. Vizibilitate ridicată a campaniei – cuantificată în număr
puncte de audiență, Reach 1+ , Reach 3+ si OTS
În ceea ce priveşte impactul campaniei, estimăm că promovarea
la televizor, la radio dar şi prin mijloace online vor asigura un
impact semnificativ al campaniei la nivel naţional, prestatorul va
face monitorizarea modului de difuzare a spoturilor pe posturi
naţionale de televiziune şi radio”.
Firma care va câștiga contractul va trebui să asigure servicii
de consultanță și marketing, strategie de comunicare, servicii de
organizare evenimente, servicii de PR, servicii de branding,
servicii de creație, producție și media pentru campania de
conștientizare a proiectului.
Ofertele se deschid în 18 aprilie, departajarea lor se face în
funcție de preț, identificarea cotrectă a grupurilor țintă,
strategia de media propusă și experiența echipei de proiect.
Finanțarea este asigurată prin programul european ROVAC cod
SIPOCA 708. Conform contractului de finanțare, Prestatorul –
agenția de publicitate are obligația de a prezenta toate
informațiile / documentele solicitate de către persoanele
autorizate și / sau organismelor cu atribuții de verificare,
control și audit, al serviciilor Comisiei Europene, al Curții
Europene, al Curții Europene de Conturi, al reprezentanților
serviciului specializat al Comisiei Europene.
http://cotidianul.ro/