![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVi8XOHapwLh7rynJiuiZ6pwS5vQ_-tJk52-GCfepQGUkTmDXl9tP8AbbqWdke1ZQoKLX0-4cB8L9r2Fq8oHI2hAw9sL8ByHX8uTe7mtOXIgEQIWWTI4K5NzSIBeUkXk8BKaRnfv4tHcvuZCCsvSlD_Rh8iLbpc0CI3QeNNjaXsmPOU2YLAcYToPIQ8SxB/s320/Screenshot_20.jpg)
Ca urmare a problemelor survenite în funcționalitatea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), pentru asigurarea accesului pacienților la servicii medicale/medicamente/ materiale sanitare specifice/dispozitive medicale, CNAS anunță următoarele măsuri:
- derulăm în mod susținut și continuu activități specifice pentru remedierea disfuncționalităților;
- acordarea serviciilor medicale, medicamentelor și
dispozitivelor medicale se face:
– în regim off-line;
– fără semnarea cu cardul național de asigurări de sănătate.
Potrivit dispozițiilor legale[1], în situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea PIAS, constatate şi comunicate de CNAS prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.
În data de 7 februarie 2025 pe site-ul www.cnas.ro a fost publicat un anunț privind transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale/medicamente/materiale sanitare specifice/dispozitive medicale a activității efectuate în regim off-line pe perioada indisponibilității platformei informatice, precum și a celei care ar fi trebuit raportată în perioada respectivă.
Acest anunț a fost completat în data de 12 februarie a.c. cu precizări referitoare la regulile de validare:
- ”serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – pentru perioada 31.01.2025 – până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare;
- ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” – pentru perioada 12.02.2025 – până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare.
CNAS menționează în mod expres că persoanele asigurate beneficiază de serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale de care au nevoie, în această perioadă.
Echipa CNAS își cere scuze pentru inconveniente atât asiguraților, cât și furnizorilor de servicii medicale.
Biroul de presă al CNAS