Promisiunea

  • Postat în Edu
  • la 11-04-2013 15:57
  • 312 vizualizări
Promisiunea
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Fabrica de povesti




Stim cu totii cata greutate si ce importanta are o promisiune, la fel de bine cum stim cat de grav este sa iti incalci promisiunea facuta.
Fiecare brand are in spatele sau o promisiune, iar aceasta este un element de legatura.


O promisiune poate fi un singur cuvant. Volvo, de exemplu, promite siguranta. Daca ar fi promis viteza, atunci, cel mai probabil, ar fi devenit una dintre diviziile lui Ferrari.  :)

O promisiune poate fi o fraza. Orange ne promite un viitor stralucitor. Campaniile, nimic de zis, arata bine, dar iata o opinie a unui specialist in domeniu: http://www.orchard.co.uk/Blog/Orange---The-brand-that-makes-promises-it-just-cant-keep-2377.aspx

Si Vodafone ne promite “power to you”. Sincera sa fiu, ii consider si pe ei la fel de neseriosi, pentru ca nu-si respecta promisiunea. Conectivitatea pe care o promit, de asemenea, este mai mereu in bataia vantului. Politicile de pret si felul in care schimba lucrurile de la o luna la alta, mizand pe lipsa de reactie a pietei, te fac sa te simti ca si cum cineva iti cam baga mana in buzunar fara acceptul tau.

Exemplele sunt luate la intamplare si au doar menire ilustrativa.

Este lesne de inteles ca atunci cand faci o promisiune pe care nu o indeplinesti, esti “penalizat” de catre clienti, parteneri, furnizori. O reactie in lant care produce pierderi pe toate planurile: de imagine, de clienti (implicit scad vanzarile) etc. Pana si cei care pana mai ieri erau fanii brandului tau, incep sa aiba indoieli si, rand pe rand, se retrag.

Pana la urma niciunui om nu ii place sa se simta mintit, inselat, tradat.

Uitati-va ce se intampla cu Apple de la moartea lui Steve Jobs. Inca vinde, este foarte adevarat, insa balonul incepe sa se dezumfle. Clientii loiali au observat ca nu mai primesc aceeasi calitate, iar preturile cresc usor, usor. Noii clienti, atrasi de marketingul din jurul produselor, dar mai ales de boom-ul mortii unui adevarat vizionar, raman si ei, din ce in ce mai mult, cu un gust amar. Stralucirea construita atatia ani de Steve Jobs incepe sa paleasca.

O veche vorba spune ca “less is more” (mai putin inseamna mai mult). Criza mondiala este o piatra majora de incercare pentru mediul de afaceri din toata lumea. In Romania am observat o tendinta pe care eu o consider negativa: utilizarea superlativelor absolute – cel mai bun, nr.1, cel mai eficient etc. Glumind, la un moment dat, spuneam: esti cel mai frumos, cel mai destept, cel mai bun…din curtea ta; dar, daca iesi pe strada, ai sa constati ca esti doar unul dintre multi altii din categoria medie si ca, in timp ce tu te bateai cu pumnii in piept, altii construiau si se dezvoltau, iar acum sunt cu mult inaintea ta.

Este momentul sa venim „pe realitate”. Este momentul sa promitem mai putin si sa facem mai mult. Este momentul in care superlativele deranjeaza urechea clientului / potentialului client, fie ca vorbim despre branduri care se adreseaza in segmentul B2C (business to consumer sau afacerea care se adreseaza cumparatorului persoana fizica) fie ca vorbim despre cele care activeaza in zona de B2B (business to business sau afacerea care se adreseaza altei afaceri).

Este un punct critic, iar cei cu rezistenta la schimbare nu sunt foarte fericiti de acest aspect, insa piata are doua directii: in sus sau in jos. Alegerea este a fiecaruia.

Altfel spus, fii sincer in promisiunea pe care o face brandul tau. Sinceritatea naste incredere.
Insa despre incredere, intr-un articol viitor.

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente