România are un nou pod! Acestea sunt cifrele spectaculoasei investiții
Azi, începând cu oare 13:00 va fi dat în trafic podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
Înainte de inaugurarea investiției de o jumătate de miliard de euro, să prezentăm un rezumat al volumului de lucrări realizate, dar și alte informații despre acest obiectiv de investiții, așa cum le-a structurat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Șcrioșteanu.
– lungimea totală a podului este de 1974,3 metri;
– înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea
superioară a fundației;
– podul are 3 deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două
deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6
metri pe malul tulcean;
– tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia
au fost #???????? la șantierul naval Brăila, cu tablă de la
Complexul Siderurgic din Galați;
– pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o ?????????
?? ???????? ?????? ???????: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44
mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în
număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. ?? ? ??????? ??
??.??? ??, ???? ?? ???????? ?? ?? ????? ????????? ???????? ?? ?
???;
– turnarea celor 4 piloni s-a făcut în sistem continuu, iar
mecanismul de cofrare glisant a fost ?????? ???? ????? și au fost
realizați aproximativ 2 metri la fiecare 24h;
– cei 4 piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt
dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță;
– rosturile de dilatare au fost comandate și produse special pentru
acest pod și asigură: +/- 1 metru pe malul brăilean și +/- 1.26
metri pe malul tulcean;
– pentru construcția podului, s-au folosit 200.000 m3 beton armat,
25.000 tone oțel beton, 6.700 tone oțel pentru cele 2 cabluri
principale, 8.600 metri coloane forate;
– 14.000 tone asfalt au fost așternute doar pe pod;
– pentru execuția drumurilor, s-au folosit 1.4 milioane m3
umpluturi, 280.500 m3 material granular, 97.000 m3 beton armat,
6.500 tone oțel beton, 17.000 metri coloane forate;
– suprafața asfaltată a drumurilor este de 312.130 m2;
– lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km
și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o
lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în
lungime de 4,328 km, după cum urmează:
1. ?????? ????????? ?????? – ?????? (Etapa I) are o lungime de 19
km si este prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de
încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete
2. ?????? ?? ???????? ?? ???? ??????? – ????? (Etapa 2) are o
lungime de 4,3 km şi este prevăzut cu o bandă de circulație pe
sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al
drumului principal (Brăila-Jijila) și se va intersecta cu DN22
Smârdan-Măcin.
Principalele lucrări prevăzute în cadrul contractului:
– Podul suspendat peste Dunăre
– 2 viaducte de acces
– 1 viaduct peste calea ferată
– 23,4 km lucrări rutiere (drumuri)
– 35 poduri, pasaje și structuri minore
– 86 podețe
– 9 noduri rutiere și sensuri giratorii
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare
– 1 stație de taxare.
Mai mult:
– este proiectat să aibă o durata de viața de ??? ???;
– are un centru de monitorizare și control care va înregistra
permanent starea podului, prin cei ?? ??????? ????????? ?? ??? ??
???????? ?????????;
– pentru această structură, s-a efectuat cel mai complex și avansat
proiect de testare a unui pod din România;
– la acest pod, va funcționa un ?????? ?? ?????????????? a tuturor
ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a
cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protecție care
asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent
dezumidificat și monitorizat, astfel încât să se asigure un mediu
anticoroziv;
– pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată,
????????? ??????? este, de asemenea, dezumidificat în interior,
anumite rigidizări longitudinale fiind utilizate drept canale
pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al
tablierului, iar un sistem de senzori va monitoriza asigurarea
păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă
oxidarea. ?? ?? ??????? ? ????????? ???????? ??? ??% ?????? ? ??
?????? ????????? ?? ?????? ? ??????? ?????????? ?? ??? ??
?????????, ?? ????? ???????;
– podul este prevăzut cu trotuare, însă acestea vor fi folosite
strict pentru mentenanța acestuia, nu vor fi deschise circulației
pietonale publice;
– ?? ?? ???????? ???? ?? ??????? ? ??????? ?? ?????? ? ???.
Valoarea inițială a proiectului este de 1.995.932.260 RON, fără TVA, finanțat din fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd.
În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relația parțială, cu descărcare în județul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila (etapa II) să fie finalizată cât mai repede.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.