Compania de Drumuri a cerut 538 de milioane de lei pentru întreținere dar s-a trezit cu o reducere de 40 de milioane.
Cu drumuri mai proaste ca în Burundi, Zimbabwe, Nepal sau Tanzania – potrivit raportului publicat de Forumul Economic Mondial- România rămâne fără o sumă consistentă alocată la începutul anului pentru realizarea drumurilor de mare viteză precum și întreținerii rețelei rutiere existente.
Datele oficiale arată că prin rectificarea bugetară de la jumătatea lunii Compania de Drumuri pierde 3,7 miliarde de lei, bani pentru cofinanțarea proiectelor de autostrăzi care se construiesc prin programele europene.
Practic, prin slaba pregătire a proiectelor lansate în licitație, probleme birocratice cu avize de mediu și construire sau litigii între constructor și beneficiar, Compania de Drumuri nu reușeste să utilizeze banii de la buget și mai ales miliardele de euro din fonduri europene nerambursabile. Iar pe șantiere exemplele sunt nenumărate: pe Autostrada A 10 Sebeș-Turda loturile 1 și 2 la care se lucrează din 2014 au stadiu fizic de execuție sub 50 % și nu au autorizații de construire pe toată lungimea.
Și mai dramatică este situația pe șantierul Autostrăzii Târgu Mureș- Turda unde șantierele de pe cele cinci loturi variază între 0 și 48 %, contractele fiind semnate încă din 2016.
Compania de Drumuri a cerut suplimentarea bugetului pentru
întreținerea șoselelor cu 538 de milioane de lei dar s-a trezit cu
o tăiere de 40 de milioane
Rectificarea bugetară taie fonduri și din bugetul alocat
întreținerii rețelei de autostrăzi și drumuri naționale, astfel
CNAIR pierde 40 de milioane de lei după ce, la începutul anului a
primit ca alocări bugetare pentru întreținere doar 290 de milioane
de lei. Atunci Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, spunea că la
rectificare – care se dorea pozitivă- să se ajungă măcar la suma
din 2016 adică aprox. 500 de milioane de lei. Șefii de la drumuri
au cerut 538 de milione în plus dar până la urmă s-au ales cu
reduceri:
,,Pentru activitatea de întreţinere a infrastructurii rutiere cu
finanţare din transferuri de la bugetul de stat a fost transmisă
solicitarea de suplimentare a prevederii bugetare aprobată cu suma
de 538.361 mii lei, de la 289.000 mii lei la 827.361 mii lei,
valoare faţă de care până în prezent nu s-au întreprins alte
demersuri către OPC de modificare.’’ – preciza CNAIR la începutul
lunii.
Locul 120 în lume la calitatea infrastructurii rutiere.
Tăierile de fonduri dedicate investițiilor și întreținerii drumurilor vor duce la un nou loc rușinos în topul Forumului Economic Mondial care analizează calitatea infrastructurii. Nu ne ajută nici rețeaua de șosele secundare, potrivit unui raport INS, 36 % din drumurile publice din România sunt pietruite sau din pământ.
Din categoria:Politica