Trădat din interior și măcinat de ambițiile propriilor lideri care se bat pe controlul Executivului, PSD se pregătește de o masivă restructurare guvernamentală. Potrivit unor surse, sunt şapte-opt miniştri PSD care s-au plâns în partid de proasta „comunicare“ cu premierul Grindeanu şi ameninţă cu demisia din guvern. Și tot atâţia ar fi pe lista de remaniere. Liviu Dragnea a preferat să iasă la atac deschis. Prin Gabriela Firea. Vicepreședintele PSD a acuzat Executivul că refuză să sprijine Municipalitatea în cazuri precum centura Bucureştiului, administrarea metroului, în privința preluării bazelor dezafectate de pe lângă unitățile militare și a salbei de lacuri pentru a o putea amenaja. „Tot ceea ce Primăria Capitalei solicită guvernului, cu argumente şi în scris, se izbeşte de un refuz. Avem o relaţie mai proastă decât pe vremea tehnocraţilor“, a acuzat Firea la Antena 3.
„Am solicitat să preluăm în administrare pentru a finaliza
centura Capitalei. Răspunsul a fost negativ. Am solicitat tot la
Primăria Capitalei, pentru a investi, metroul. În toată lumea
civilizată, metroul este parte a transportului local. Nu înţeleg de
ce Metrorex ţine cu dinţii ca să rămână la minister“, a explicat
primărița.
O altă cerere, rămasă însă fără răspuns, a fost ca toate bazele
dezafectate de pe lângă unităţile militare să fie acordate
Primăriei Capitalei pentru că se doreşte construirea de cămine
pentru seniori, locuinţe pentru tineri, locuinţe sociale şi de
serviciu şi că nu s-a întâmplat absolut nimic, în condiţiile în
care solicitarea a fost făcută acum câteva luni. „Am cerut, de
asemenea, salba de lacuri pentru a o putea amenaja. Avem fonduri şi
putem amenaja aceste lacuri, aşa cum se întâmplă în toată Europa.
Răspunsul a fost din nou negativ. Tot ceea ce Primăria Capitalei
solicită guvernului, cu argumente şi în scris, se izbeşte de un
refuz“, a adăugat Firea. Primarul general al Capitalei a mai
afirmat că există interese din partea unor companii străine să
cumpere „pe doi lei“ RADET și că în aceste jocuri ar fi implicați
foști angajați ai serviciilor secrete. „Vin informații că Veolia
dorește să preia RADET. Sunt implicați, cel puțin una dintre
persoane, oameni care au lucrat în fostele serviciile secrete și
care acum sunt bine mersi în firme private, cu funcții importante,
care atât de mult țin ei la țara aceasta, încât ar lua compania de
termoficare și ar da-o pe doi lei unui privat“, a precizat
aceasta.
Premierul Sorin Grindeanu a scris, ieri, pe Facebook, ca răspuns la criticile lui Firea, că a fi premier este o „răspundere imensă“ şi, pentru a pune în practică programul de guvernare, este nevoie de stabilitate, atrăgând atenţia că adversarii PSD „sunt în afara partidului“. „A fi prim-ministru reprezintă o răspundere imensă, pe care o iau în serios în fiecare secundă de când PSD mi-a făcut onoarea de a-mi acorda această încredere. Pentru asta avem nevoie de stabilitate, de obiective şi priorităţi pe care le împărtăşim cu toţii. Adversarii PSD se află în afara partidului. PNL şi USR traversează grave crize de conducere şi o lipsă totală de proiecte“, a precizat Grindeanu. Replica premierului a ocolit însă toate problemele punctuale invocate de Firea, care a acuzat că o „relație a Executivului cu administrația locală este mai proastă ca pe vremea tehnocraților“ deoarece toate proiectele primăriei „se lovesc de un zid“.
Centura Bucureştiului – 25% în şase ani
„O prioritate a noastră este centura Bucureştiului existentă,
secţiunea de nord şi secţiunea de sud. Pentru secţiunea de nord, ne
propunem pentru 2017 să finalizăm modernizarea la patru benzi a
sectorului cuprins între DN7 şi A1. Pentru închiderea din acest an
a secţiunii de nord, vom relicita execuţia de lucrări pentru
sectorul lipsă DN2-A2, termenul de finalizare pentru această
secţiune fiind 2019, când practic vom putea circula pe centura
actuală la profil de patru benzi între autostrada A1 şi A2“,
declara ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la începutul acestui
an.
Lucrările de modernizare a centurii Bucureştiului au început în
urmă cu şase ani, timp în care s-au finalizat aproximativ 25% din
totalul de 72 de kilometri. Este vorba despre sectorul dintre
Chiajna şi Afumaţi, respectiv DN7-DN2, cu o lungime de 20 de
kilometri.
În luna mai ar fi trebuit să se circule deja pe patru benzi încă de
anul trecut, pe secţiunea Chiajna-Chitila, respectiv A1-DN7, însă
lucrările nu s-au încheiat din cauza unor probleme cu mai mulţi
proprietari de terenuri din zonă. Următorul termen este noiembrie
2017. Valoarea actualizată a contractului pentru acest sector este
de 106 milioane de lei pentru 8,7 kilometri de șosea.
O altă secțiune este între Afumați și Glina, respectiv DN2-A2,
pentru care se va organiza o nouă licitație. Termenul pentru
semnarea noului contract este septembrie 2017, iar pentru
terminarea lucrărilor – noiembrie 2018. Șantierul a început în 2012
pentru 11 kilometri de drum.
Metroul Drumul Taberei – şase ani şi multe amânări
„În momentul de faţă se lucrează pe Magistrala 5: în zona
Orizont sunt finalizate lucrările, în zona Favorit-Drumul Taberei
34 – în lunile iunie-iulie ale acestui an“, declara Marin Aldea,
directorul general al Metrorex, la sfârşitul lunii martie. La
rândul său, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, preciza:
„Termenul realist, pe care domnul director îl ştie şi ştie cum
lucrăm, este finalul semestrului I 2018“, referindu-se la tronsonul
Râul Doamnei-Eroilor. El a mai spus atunci că achiziţionarea
sistemului de siguranţă-automatizare pentru Magistrala 5 se va face
prin licitaţie. Lucrările au început în 2011 și au avut primul
termen de finalizare în 2014. De atunci a fost amânat de multe ori,
acum estimându-se că data-limită pentru darea în funcțiune va fi
mijlocul anului 2018.
Magistrala 5, sectorul Râul Doamnei-Eroilor va avea 7 kilometri
lungime, 10 staţii şi un depou. Proiectul costă aproximativ 3,12
miliarde de lei.
„Magistrala 6 realizează extinderea rețelei actuale de metrou din
staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional «Henri Coandă»
Bucureşti, pe o lungime de 14,2 km, cu o capacitate de transport de
50.000 de călători pe oră. Această nouă magistrală asigură legătura
directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Termenul estimat
de începere a lucrărilor efective este în a doua jumatate a anului
2017, iar durata de execuție este de 48 de luni. Valoarea totală a
investiției este de 5,9 miliarde de lei, TVA inclus“, spunea fostul
ministru al Transporturilor Sorin Buşe.
În martie se vorbea despre începerea exproprierilor pentru care guvernul va plăti circa 67 de milioane de lei către 43 de proprietari, suprafața totală deținută de aceştia fiind de 40.713 mp. În urma revizuirii studiului de fezabilitate, traseul s-a modificat. Se preconizează că lucrările la noua rută a Magistralei 6 vor fi finalizate în 2021 și că vor circula cu 14.000 de autoturisme și taxiuri mai puţin în București datorită acestui lucru.
Unităţile militare dezafectate – afaceri imobiliare sau pușcării
Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
propunea amenajarea de spaţii de detenţie în unităţile militare
dezafectate, ca soluţie pentru închisorile aglomerate.
Pe șoseaua Antiaeriană nr. 6, aproape 2.000 de locuinţe – două
blocuri de 10 etaje, 10 blocuri de 4 etaje şi 67 de vile – trebuiau
să fie construite de asocierea dintre două firme – Isorast
Technology şi Rotary Construcţii – alese prin „dialog competitiv“
de o comisie din Ministerul Apărării. Primăria se angaja să asigure
utilităţile. Militarii incluşi în proiect, selectaţi pe criterii
speciale, şi-au făcut credite ipotecare pe 25-30 de ani sau şi-au
vândut alte bunuri pentru a putea oferi dezvoltatorului imobiliar
suma necesară pentru avans şi „taxa de rezervare“ pentru noile
locuinţe. Ideea s-a transformat într-o aventură imobiliară cu final
nesigur. Unii s-au mutat în locuinţele nefinalizate şi au apelat la
alte firme pentru a-şi termina casele.
Din categoria:Politica