Istoricul român Ioan Scurtu este dat în judecată de către
Forumul Democrat al Germanilor din România (FDGR), după ce
reputatul cercetător a scris un articol în care arăta legăturile
dintre FDGR și Grupul Etnic German, o grupare din interbelic.
Articolul incriminat este „Schimbarea la față a Grupului Etnic
German” publicat în ziarul Cotidianul pe 15 februarie.
FDGR vrea daune morale de 75.000 lei, deoarece pârâtul ar fi
folosit cu „rea-credință dreptul la liberă exprimare” și ar fi
mințit în legătură cu trecutul Grupului Etnic German, informează
Cotidianul.
Iată articolul:
Schimbarea la față a Grupului Etnic German din România
Prin decretul-lege din 21 noiembrie 1940 – semnat de generalul
Ion Antonescu, conducătorul statului român și președintele
Consiliului de Miniștri, și de Mihai Antonescu, ministrul Justiției
-, a luat ființă Grupul Etnic German din România, organizație care
avea la bază ideologia național-socialistă promovată de Adolf
Hitler.
Grupul Etnic German și-a creat diverse organizații (inclusiv
de femei și de tineret), precum și formațiuni paramilitare etc. Se
cuvine menționat faptul că, din ianuarie 1941, singurul partid
politic din România acceptat de Ion Antonescu a fost Partidul
Muncitoresc Național-Socialist German (NSDAP), care făcea parte din
Grupul Etnic German. Toate celelalte partide erau dizolvate încă
din 30 marie 1938.
Considerându-se reprezentantul tuturor germanilor din România,
GEG a desfășurat o amplă activitate de promovare a politicii lui
Adolf Hitler. Conducătoarea femeilor din cadrul GEG afirma, la 2
martie 1941, că „misiunea și scopul” organizației erau „cuprinderea
tuturor fetelor și femeilor germane etnice care trăiesc în România,
de la vârsta de 21 de ani, educarea lor și alinierea lor la modelul
femeilor și mamelor germane național-socialiste”. Un alt document,
din 15 martie 1942, aprecia că „Grupul Etnic German din România
dispune de arme și muniții”, avea structuri paramilitare și alte
organizații, iar ceea ce le unește „este ideea educării și
transformării membrilor în național-socialiști autentici”. În acest
spirit, Grupul Etnic German a asigurat participarea unui mare număr
de etnici germani din România (după unele cifre, circa 70.000) în
SS, trupe de elită ale Reich-ului hitlerist.
Numeroase documentele atestă faptul că GEG a acționat pentru
însușirea a cât mai multor bunuri, mai ales imobiliare, inclusiv
evreiești, pe care le-a trecut în proprietatea sa.
După ruperea alianței cu Germania, la 23 august 1944, România
a trecut de partea Națiunilor Unite. Articolul 14 din Convenția de
Armistițiu, semnată de România cu Uniunea Sovietică, Regatul Unit
al Marii Britanii și Statele Unite ale Americii la 12 septembrie
1944, prevedea: „Guvernul român se obligă să dizolve imediat toate
organizațiile prohitleriste de tip fascist aflate pe teritoriul
românesc, atât cele politice, militare sau paramilitare, cât și
orice alte organizații care au desfășurat propagandă ostilă
Națiunilor Unite și în special Uniunii Sovietice, nepermițând în
viitor existența unor astfel de organizații”.
Conformându-se acestei prevederi, guvernul României a decis,
la 7 octombrie 1944, dizolvarea Grupului Etnic German.
Decretul-lege, semnat de regele Mihai, prevedea: „Statul român
devine pe data prezentei legi proprietar al bunurilor aparținând
Grupului Enic German din România”.
Articolul 5 din Tratatul de pace, semnat la Paris în ziua de
10 februarie 1947, de România cu Puterile Aliate și Asociate (URSS,
Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, SUA, Australia,
Republica Sovietică a Belorusiei, Canada, Cehoslovacia, India, Noua
Zeelandă, Republica Socialistă a Ucrainei și Republica
Sud-Africană), prevedea: „România, care în conformitate cu
Convențiunea de armistițiu a luat măsuri pentru dizolvarea tuturor
organizațiilor de tip fascist pe teritoriul român, fie ele
politice, fie militare sau paramilitare, precum și alte
organizațiuni făcând o propagandă ostilă Uniunii Sovietice sau
oricăreia dintre celelalte Națiuni Unite, nu va îngădui în viitor
existența și activitatea unor organizațiuni de această natură care
au drept scop lipsirea poporului de drepturile sale
democratice”.
După 1989, s-a înregistrat o ciudată schimbare la față a
Grupului Etnic German din România. Minoritatea germană a constituit
Forumul Democrat al Germanilor din România, prin care participă la
viața politică a țării. La 26 februarie 2007, Forumul Democrat al
Germanilor din Sibiu, reprezentat de președintele său, a adresat
Judecătoriei Sibiu cererea de chemare în judecată a municipiului
Sibiu, reprezentat prin primarul municipiului Sibiu și Consiliul
Local al municipiului Sibiu, cerând „să constatați calitatea de
succesor în drepturi al organizației noastre față de Grupul Etnic
German”. Acțiunea era „motivată și fundamentată pe legislația cu
caracter reparatoriu din România”, apreciind că Grupul Etnic a fost
desființat „în mod abuziv de vechiul regim”.
Primarul municipiului Sibiu chemat în judecată era, din 1990,
Klaus Iohannis, președintele Forumului Democrat al Germanilor din
România. Cu alte cuvinte, subalternul și-a dat în judecată șeful.
În același timp, respectivul președinte al organizației Sibiu a dat
în judecată Consiliul Local al municipiului Sibiu din care făcea
parte. Că a fost o înțelegere politică se vede cu „ochiul liber”.
Primarul Sibiului, reprezentantul statului român care deținea
proprietățile revendicate, a formulat o întâmpinare prin care „lasă
la aprecierea instanței soluția ce va pronunța în cauză”. La rândul
său, Consiliul Local al municipiului Sibiu nu a avut nicio reacție,
deși era dat în judecată chiar de un membru al său. În mod firesc,
primarul ar fi trebuit să ceară respingerea cererii prin care
Forumul Democratic se declara continuatorul unei organizații
hilteriste, interzisăprin acte internaționale. Nici judecătoarea
care a instrumentat cazul nu a găsit de cuviință să se informeze
(dacă nu știa) și să constate ce fel de organizație a fost Grupul
Etnic German. Este limpede că printr-un șir de complicități
politice – președintele organizației Sibiu, primarul municipiului
Sibiu, președintele Consiliului județean, judecătoarea de caz – s-a
ajuns la sentința civilă din 28 mai 2007, prin care instanța a
hotărât: „Admite cererea formulată de petentul Forumul Democrat al
Germanilor” și constată „calitatea de succesor în drepturi al
reclamantului față de Grupul Etnic Germa”.
Astfel, justiția românească – despre care se spune că este
corectă și neinfluențată politic – a luat o decizie unică în
Europa: reabilitarea unei organizații hitleriste. Pe această bază,
au fost retrocedate clădiri ale unor grădinițe, gimnazii, licee și
alte instituții publice, care – pentru a-și putea continua
activitatea – a trebuit să semneze contracte de închiriere, plătind
sume consistente Forumului Democrat German, succesorul Grupului
Etnic German.
Este interesant de semnalat că niciun partid politic și niciun
parlamentar, dar nici Institutul Național pentru Studierea
Holocaustului și nici Federația Comunităților Evreiești din
România, nu au găsit de cuviință să protesteze și să ceară anularea
acestei decizii stupefiante.
Sper că, în calitate de președinte al României, Klaus Iohannis
va face o cerere de anulare a sentinței din 28 mai 2007, pentru a
nu lăsa să planeze asupra țării noastre acuzația că a contribuit la
reabilitarea unei organizații național-socialiste.
Din categoria:Politica