Stenograme DIICOT: Victimele din azilele groazei erau jefuite de apartamente și de pensii
Noi detalii ies la iveală din referatul de arestare al procurorilor DIICOT în dosarul „Lagărele Ilfovului” sau ”Azilele Groazei”, în care bătânii sau persoane cu dizabilități erau batjocorite. Mai multe interceptări subliniază că pe lângă înfometare, agresiuni fizice și batjocură, victimele din azilele de bătrâni pentru persoane cu dizabilități rămâneau fără pensii și apartamente.
Victimele din azilele de bătrâni și cele pentru persoane cu dizabilități au fost exploatate și financiar, arată documentele procurorilor DIICOT. Pe lângă retrageri de la bancomate de pe cardurile victimelor, procurorii au descoperit că parte dintre persoane nici nu știau sub tutela cui se află.
Mai mult, într-un caz, managerul unui azil de bătrâni vizează, din nou, obținerea de sume de bani necuvenite din valorificarea unor bunuri imobile “deținute de persoane lipsite de capacitate civilă sau cu diferite probleme psihice, sens în care aceasta face demersuri de a obține calitatea de tutore sau curator în vederea vânzării acestor bunuri”.
Interceptările din stenogramele de mai jos vizează angajați ai centrelor controlate de Cristina Maria Dumitra ( centrul de la Gerbera și Casa Cora) ale cărei „afaceri” au fost expuse în investigația „Lagărele Cristinei” semnată de Ovidiu Vanghele.
Redăm, mai jos, stenogramele procurorilor DIICOT:
Retregere fonduri victime ATM
MANAGER:. Uite am venit iar să încerc cardul lu asta, deci nu
pot să-mi dau seama ce s-a întâmplat. Ia stai acolo să vedem.
ANGAJAT: Hai că stau.
MANAGER: Deci vreau să zic că nu-mi mai arată nici, deci nu mai
mi-arată nici soldul. Am scos, dar trebuia să mai aibe niște bani.
Uite îi dau interogare sold… nu…
ANGAJAT: Auzi, dar e expirat? Te-ai uitat pe el? Scrie ceva de
expirat? Întreb
și eu ca prostul.
MANAGER: Mi-l scoate afară. 09/24.
ANGAJAT: (n.l. se adresează altei persoane: Asta d-aci?)
MANAGER: Ai auzit?
ANGAJAT: Da, am înțeles.
MANAGER: 09/24, deci nu mai îmi dă nici să-mi spună, deci mi-l
scoate, să-mi spună câți bani mai are.
ANGAJAT: Am înțeles.
MANAGER Deși la început de lună am putut să fac și nici lu ăsta nu
i-a mai intrat banii, lu’ Cristinoiu. Deci cred că a făcut împuțita
aia ceva. Ăia, 10 milioane, uite, când nu ai… Integrare sold… Hai
să-i dau pe chitanță, să vedem. Uite, tranzacția nu a fost
efectuată. Deci nici chitanțe nu-mi dă.
ANGAJAT: Am înțeles. Păi o să-i sun p-ăștia ai ei, să vedem ce
zice, dacă a umblat la ceva, că nu mai…
MANAGER: Nu știu. S-o luăm să vii cu ea la bancă? Adică n-am scos
decât, mi se pare 1800 sau 1900 de lei. Până la 3000 trebuia să-i
mai intre. D-aia zic căăăă…
ANGAJAT: Da, știu ce zici.
Victimă, cel mai probabil dintr-un centru pentru persoane cu dizabilități, care nu înțelege sub tutela cui se află
„Roxana-Maria” (neidentificată, până în prezent, cu date de
identitate complete și cod numeric personal) a Centrului
Rezidențial de Îngrijire și Asistență Persoane Dependente „Casa
Cora”: M-am supărat și pe doamna asistentă…pe doamna…
Angajat: Lăcră…
Roxana-Maria: Nu știu…stai…cum o cheamă…
ANGAJAT: Lăcrămioara…sau cum o cheamă…Luminița.
Roxana-Maria: Poftim?
ANGAJAT: Luminița o cheamă, nu?
Roxana-Maria: Da, doamna Luminița. O întreb și eu…vă rog frumos din
tot sufletul dumneavoastră…cum se…am întrebat-o pe doamna Cristina:
„Tu ai zis prima dată că nu ești tutorele meu, e domnul Mihai de la
Primărie. Nu ai spus tu cu gurița ta prima dată că e…nu ești
tutorele meu. Și acuma de ce îi spui la domnul…la doamna Vali, de
la…de la…Bălăceanca, că ești tutorele meu?
ANGAJAT: Tu ești supărată pe asistentă sau…
Roxana-Maria: Poftim?
ANGAJAT: Cine…
Roxana-Maria: Da…e foarte supărată…asistenta…
ANGAJAT: Dar cine…cine ți-a luat banii tăi? Banii tăi cine îi
ia?
Roxana-Maria: Poftim?
ANGAJAT: Pensiile tale cine le ia?
Roxana-Maria: Pensiile mele…eu nu le-am mai văzut, domnul…nu știu
cum vă cheamă…
ANGAJAT: XXX
Roxana-Maria: Domnul XXX…nu le-am mai văzut de atâtea luni de
zile.
ANGAJAT: Cine le ia?
Roxana-Maria: Nici mama, nici surorile mele. Eu nu m-am deci…eu nu
m-am…eu vreau ca să îmi fac un viitor, să nu stau toată viața aici,
pe patul unui azil…nu…că nu sunt babă, nu sunt…nu…mă duce capul…nu
sunt oloagă…nu sunt…m-ați înțeles?
ANGAJAT: Aham.
Vânzare apartament victimă
MANAGER: Am fost de i-am făcut lu ăla buletinul, că nu avea
buletin, ca să dau la Autoritatea Tutelară. Trebuie să vină de la
Autoritatea Tutelară să-i facă ăăăă…, apartamentul și să ne dea
acceptul, ca să poată să vină Nae, să facă poze, să-l mărităm.
DOAMNĂ: Îhî! Îhî!
MANAGER: Că mai repede scăpăm de ăla decât de …
DOAMNĂ: Îhî! Îhî!
MANAGER: Na, e cu trei camere, două băi, îți dai seama, că nu l-as
da pentru nimic în lume, că am doi copii.
DOAMNĂ: Unde e? Unde este?
MANAGER: Ăăăă…, pe Gârleni, unde e bre!? Ieși încolo înspre
Bragadiru, în Ghencea.
[…]
MANAGER: …și dacă nu sunt bani!? Și să-l închiriez, să mă doară
capul…
DOAMNĂ: A…!
MANAGER: ”Vino că s-a stricat nu știu ce, vino că m-a inundat
vecinul…, vino că m-a inundat …(indescifrabil).
DOAMNĂ: Da, păi eu nu l-am vândut pe ăla cu patru camere, tot
de-aia!? Zic:”ia, că-l vindem, și scăpăm! Bine, e luat în rate,
nici nu merită să mai stai să plătești ratele.
MANAGER: Adică…și știi cum e! Mă mai salvează pe mine să-l mai
mânjesc pă omul ăsta cu ceva. Până rezolv și cu Ștefăneștiul, până
rezolv și cu Oltului. Mai mă agăț și eu de ceva, că na! Cică e
vreun 80.000.
DOAMNĂ: Bine, mă, fetiță!
MANAGER: 70-80, cică așa ar fi prețul p-acolo.
DOAMNĂ: Da! Păi… Să ne documentăm, vedem ce e acolo și … E
nerenovat, nu? Nu e renovat.
DOAMNĂ: Sunteți managerul Centrului. Ă…
Eu aș vrea să discut cu doamna Dumitra Cristina
Maria. Eu am înțeles că dânsa e managerul. Dar cred că am
înțeles greșit?
ANGAJATĂ: Nu, nu, nu. Doamna este
directorul general. Doar că este într-o ședință șefa, de aia mi-a
zis ca să vă sun eu.
DOAMNĂ: A! Da, e perfect. A. Doamnă…
ANGAJATĂ: Înțelegeți?
DOAMNĂ: Da, am înțeles. Este în regulă.
Atunci este clar că pot vorbi cu dumneavoastră.
Uitați care este problema. Domnul GOLEA este la
dumneavoastră, da?
ANGAJATĂ: Da.
DOAMNĂ: Deci aici în S.C. House Grandma
Anastasia S.R.L.
ANGAJATĂ: Da.
DOAMNĂ: Dar de când este aici? … De anul
trecut?
ANGAJATĂ: De anul trecut.
Da.DOAMNĂ: Din 2022, luna v-o amintiți?
Nu.
ANGAJATĂ: Ă, a cincea.
DOAMNĂ: Am notat. Ă… doamna Dumitra
Cristina Maria a devenit tutore pentru
dumnealui.
ANGAJATĂ: Da.
DOAMNĂ: Și ne-a transmis, ă… ne-a transmis
APISMB-ul, instituția cu care noi colaborăm, o cerere a dumneaei,
datată 10 martie….
ANGAJATĂ: Da…
DOAMNĂ: Deci foarte recentă, prin care dorește
banii din urmă.
ANGAJATĂ: Ă… Da. Pentru că dumnealui a avut un alt
tutore, pe domnul DUDUMAN ANDREI.
DOAMNĂ: Exact. Da.
ANGAJATĂ: Și din septembrie știu că nu a mai…
DOAMNĂ: Da. Și a fost, a obținut această hotărâre,
a devenit definitivă prin octombrie.
Ne-a transmis-o cu vreo șase luni întârziere. Că dacă o trimitea
din octombrie discutam altfel. Da? Ideea este următoarea:
Domnului GOLEA i-a făcut cumva buletin pe adresa
Centrului?
ANGAJATĂ: Da.
DOAMNĂ: Vă rog, trebuie să mi-l dați neapărat.
ANGAJATĂ: Vi-l trimit pe whatsapp pe acest număr.
Nu-i problemă, acuma vi-l dau.
DOAMNĂ: Trimiteți-mi-l…
ANGAJATĂ: Da…
DOAMNĂ: Transmiteți-mi-l urgent pe
whatsapp. Asta este primul pas.
ANGAJATĂ: Acuma.
DOAMNĂ: Al doilea. Al doilea. Ă… de când
i-a făcut buletin pe Ilfov?
ANGAJATĂ: Ă… pe 10 martie.
DOAMNĂ: Anul ăsta?
ANGAJATĂ: Da.
DOAMNĂ: Este bine. În cazul acesta doamnă,
eu o să-i dau banii din urmă.
ANGAJATĂ: Da…
DOAMNĂ: Chit… Chit că doamna tutore nu are
domiciliu pe sectorul 6. Și începând cu luna martie,
eu…
ANGAJATĂ: O să trimit către Ilfov.
DOAMNĂ: Exact.
ANGAJATĂ: Ok. Bine.
DOAMNĂ: O să transfer dosarul la Ilfov, da?
ANGAJATĂ: Ok. Și atunci…
DOAMNĂ: Iar ei o să facă plățile cu
continuitate.
ANGAJATĂ: Ok. Da.
(…)
ANGAJATĂ: Ok. Atunci trimit pe Ilfov acum în luna
martie.
DOAMNĂ: Da. Trimiteți-mi urgent buletinul.
Vorbesc și eu cu șefa mea. Văd cum și cât pot să-i dau din
restanțe. Și o să urmez transferul dosarului la Ilfov. Da?
ANGAJATĂ: Ok.
DOAMNĂ: Dar în primul rând transmiteți-mi
acușica buletinul omului. Da?
ANGAJATĂ: Acușica vă trimit buletinul. Rugămintea
mea este în felul următor.
DOAMNĂ: I-a ziceți!
ANGAJATĂ: Eu să trimit la sfârșitul lunii martie o
adresă către Ilfov? Sau cum să
fac?
DOAMNĂ: Dumneavoastră nu trebuie să faceți nimic.
Eu mă ocup de transferul dosarului. Ați putea, pe adresa de
prestații sociale să ne transmiteți o solicitare de
transfer.
60m.ro – Știri de ultimă oră și ultimele știri online