Studenții orădeni, din nou pe podium la Challenge Kart Low Cost 2025: locul II la categoria Electric

  • Postat în Mass Media
  • la 29-05-2025 08:41
  • 35 vizualizări
Studenții orădeni, din nou pe podium la Challenge Kart Low Cost 2025: locul II la categoria Electric
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Oradea Info - Stiri Oradea, informatii, evenimente din Oradea

Studenții Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) din cadrul Universității din Oradea și-au reconfirmat valoarea la ediția 2025 a competiției internaționale Challenge Kart Low Cost, organizată la Galați. Cele două echipe participante au conceput și realizat câte un kart electric și unul termic, în limita bugetului impus de regulament, impresionând juriul cu inovațiile aduse și performanțele tehnice.

Competiția a început cu susținerea proiectelor inginerești, în fața unui juriu format din cadrele didactice ale universităților participante.

„Studenții trebuie să puncteze aspecte legate de partea tehnică a concepției și fabricării karturilor, de design-ul acestora și, nu în ultimul rând, au avut de justificat încadrarea în bugetul alocat”, a explicat conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran, coordonatorul echipei orădene.

Probele sportive și rezultatele echipei din Oradea

După prezentările tehnice, concurenții au intrat în probele sportive, desfășurate pe un circuit amenajat într-o parcare din Galați. Acolo, tinerii ingineri și-au testat atât abilitățile de pilotaj, cât și capacitatea de a gestiona eventualele probleme tehnice apărute pe traseu.

Rezultatul nu a întârziat să apară.

„În acest an s-a obținut locul II pentru categoria K.L.C Electric, fapt ce ne ambiționează și mai mult ca anul viitor să obținem un loc pe podium și la categoria K.L.C Termic”, a declarat Bronț Rareș, student în anul III la specializarea AR.

Inovații aerodinamice inspirate din Formula 1

Performanța a fost cu atât mai notabilă cu cât echipa orădeană a introdus elemente de aerodinamică inovatoare.

„Ce am adus nou anul ăsta a fost aripa din spate. De obicei, la karturi, nu se pune așa de mult accent pe aerodinamică”, a spus Casian Toth. Rolul acestei aripi a fost de a crea o apăsare pe roțile din spate, permițând astfel viteze mai mari în viraje.

„Ce mai avem în plus, pe partea de aerodinamică, în lateral avem niște carenaje care folosesc principiul de ground effect, luat din Formula 1, pe care am făcut anul trecut o lucrare științifică”, a adăugat George Onaca, Team Leader-ul echipei.

„Competiția a fost o provocare. Dar, prin munca în echipă și valorificarea atuurilor fiecăruia, am obținut rezultate excelente la K.L.C. Electric, inovând monopostul pe partea de aerodinamiă”, a punctat și studentul Maxim Dragoș, Aerodynamic Manager.

Soluții tehnice rapide și efort susținut

Pe lângă inovația tehnică, spiritul de echipă și adaptabilitatea au jucat un rol crucial.

„Proiectarea 3D a fost esențială în construcția kartului, mai ales când unele componente au întârziat sau au cedat înainte de plecare. Am găsit rapid soluții, chiar dacă asta a însemnat nopți nedormite și mult stres”, a declarat Mateaș Bogdan-Mihai, responsabil cu proiectarea CAD.

Prodecanul IMT, conf. univ. dr. Alin Pop, a subliniat meritele echipei orădene:

„Performanța studenților orădeni este cu atât mai meritorie cu cât chiar de la prima lor participare echipele IMT s-au situat mereu pe podium”.

Echipa orădeană și sprijinul sponsorului local

Coordonarea celor două echipe a fost asigurată de conf. dr. ing. Tudor Mitran, șeful Departamentului de Inginerie Mecanică și Autovehicule. Din echipă au făcut parte:

  • Onaca George Octavian (Team Leader)
  • Raţiu Iulian-Cristopher (Mechanic Manager)
  • Maxim Dragoș (Aerodynamic Manager)
  • Toth Casian-Alexandru (Electric Manager)
  • Bronț Rareș Daniel
  • Mateaș Bogdan-Mihai (CAD Manager)
  • Dobra Andrei
  • Caba Cătălin-Samuel
  • Popa Andreea-Debora (Finance Manager)
  • Akom Valentin
  • Brazda Patrick

Evenimentul a fost organizat de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, sub patronajul Societății Inginerilor de Automobile din România (SIAR), în colaborare cu Institutul Superior de Autovehicule și Transporturi (ISAT) din Nevers, Franța.

Succesul din acest an a fost posibil și datorită sprijinului financiar.

„Acest rezultat remarcabil nu ar fi fost posibil fără sprijinul generos al unicului sponsor: GOLDE ORADEA. Îi mulțumim sponsorului pentru încrederea și susținerea acordată în derularea acestui proiect!”, au transmis reprezentanții IMT.

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente