Studenții Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) din cadrul Universității din Oradea și-au reconfirmat valoarea la ediția 2025 a competiției internaționale Challenge Kart Low Cost, organizată la Galați. Cele două echipe participante au conceput și realizat câte un kart electric și unul termic, în limita bugetului impus de regulament, impresionând juriul cu inovațiile aduse și performanțele tehnice.
Competiția a început cu
susținerea proiectelor inginerești, în fața unui juriu format din
cadrele didactice ale universităților participante.
„Studenții trebuie să puncteze aspecte legate de
partea tehnică a concepției și fabricării karturilor, de design-ul
acestora și, nu în ultimul rând, au avut de justificat încadrarea
în bugetul alocat”, a explicat conf. univ. dr. ing.
Tudor Mitran, coordonatorul echipei orădene.
Probele sportive și rezultatele echipei din Oradea
După prezentările tehnice, concurenții au intrat în probele sportive, desfășurate pe un circuit amenajat într-o parcare din Galați. Acolo, tinerii ingineri și-au testat atât abilitățile de pilotaj, cât și capacitatea de a gestiona eventualele probleme tehnice apărute pe traseu.
Rezultatul nu a întârziat să
apară.
„În acest an s-a obținut locul II pentru categoria
K.L.C Electric, fapt ce ne ambiționează și mai mult ca anul viitor
să obținem un loc pe podium și la categoria K.L.C
Termic”, a declarat Bronț Rareș, student în anul III
la specializarea AR.
Inovații aerodinamice inspirate din Formula 1
Performanța a fost cu atât mai
notabilă cu cât echipa orădeană a introdus elemente de aerodinamică
inovatoare.
„Ce am adus nou anul ăsta a fost aripa din spate.
De obicei, la karturi, nu se pune așa de mult accent pe
aerodinamică”, a spus Casian Toth. Rolul acestei
aripi a fost de a crea o apăsare pe roțile din spate, permițând
astfel viteze mai mari în viraje.
„Ce mai avem în plus, pe partea de aerodinamică, în lateral avem niște carenaje care folosesc principiul de ground effect, luat din Formula 1, pe care am făcut anul trecut o lucrare științifică”, a adăugat George Onaca, Team Leader-ul echipei.
„Competiția a fost o provocare. Dar, prin munca în echipă și valorificarea atuurilor fiecăruia, am obținut rezultate excelente la K.L.C. Electric, inovând monopostul pe partea de aerodinamiă”, a punctat și studentul Maxim Dragoș, Aerodynamic Manager.
Soluții tehnice rapide și efort susținut
Pe lângă inovația tehnică,
spiritul de echipă și adaptabilitatea au jucat un rol
crucial.
„Proiectarea 3D a fost esențială în construcția
kartului, mai ales când unele componente au întârziat sau au cedat
înainte de plecare. Am găsit rapid soluții, chiar dacă asta a
însemnat nopți nedormite și mult stres”, a declarat
Mateaș Bogdan-Mihai, responsabil cu proiectarea CAD.
Prodecanul IMT, conf. univ.
dr. Alin Pop, a subliniat meritele echipei orădene:
„Performanța studenților orădeni este cu atât mai
meritorie cu cât chiar de la prima lor participare echipele IMT
s-au situat mereu pe podium”.
Echipa orădeană și sprijinul sponsorului local
Coordonarea celor două echipe a fost asigurată de conf. dr. ing. Tudor Mitran, șeful Departamentului de Inginerie Mecanică și Autovehicule. Din echipă au făcut parte:
- Onaca George Octavian (Team Leader)
- Raţiu Iulian-Cristopher (Mechanic Manager)
- Maxim Dragoș (Aerodynamic Manager)
- Toth Casian-Alexandru (Electric Manager)
- Bronț Rareș Daniel
- Mateaș Bogdan-Mihai (CAD Manager)
- Dobra Andrei
- Caba Cătălin-Samuel
- Popa Andreea-Debora (Finance Manager)
- Akom Valentin
- Brazda Patrick
Evenimentul a fost organizat de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, sub patronajul Societății Inginerilor de Automobile din România (SIAR), în colaborare cu Institutul Superior de Autovehicule și Transporturi (ISAT) din Nevers, Franța.
Succesul din acest an a fost
posibil și datorită sprijinului financiar.
„Acest rezultat remarcabil nu ar fi fost posibil
fără sprijinul generos al unicului sponsor: GOLDE ORADEA. Îi
mulțumim sponsorului pentru încrederea și susținerea acordată în
derularea acestui proiect!”, au transmis
reprezentanții IMT.