Sâmbătă, 3 decembrie 2022, am participat, la Iași, în
calitate de invitat special, la o dezbatere publică privitoare la
suveranism și la perspectivele sale în România
prezentului.
Mai jos aveți, în rezumat, discursul pe care l-am prezentat în
fața a 200 de oameni veniți la Iași din toată țara, la sala de
conferințe a Hotelului Traian.
De asemenea, la pct. II, vă prezint cele 13 elemente de
program ale unui viitor președinte al României, care să nu mai fie
ghiocel și să nu mai accepte poziția umilă de vătaf de
colonie.
Mulțumesc celor care au avut răbdarea de a mă asculta la Iași
și celor care vor fi avut buna-voința să petreacă 7 minute pentru a
citi cele de mai jos.
I. Constituția României este suveranistă.
Iată câteva mostre de principii pe care se susține osatura
constituțională, încă din anul 1991.
„România este stat național, suveran și independent, unitar și
indivizibil” – art. 1 alin.1.
„Suveranitatea națională aparține poporului român” – art. 2
alin.1.
„Statul trebuie să asigure: protejarea intereselor naţionale
în activitatea economică, financiară şi valutară, exploatarea
resurselor naturale, în concordanţă cu interesul naţional, crearea
condiţiilor necesare pentru creşterea calităţii vieţii (sănătate,
educație, cultură, societate de consum)”. – art. 135.
„Bogăţiile de interes public ale subsolului, spaţiul aerian,
apele cu potenţial energetic valorificabil, de interes naţional,
plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice
şi ale platoului continental, fac obiectul exclusiv al proprietăţii
publice” – art. 136 alin.2.
„Moneda naţională este leul” – art. 137 alin.2.
În plan public, statal, suveranismul înseamnă neatârnarea.
Suveranismul strategic înseamnă independența economică, energetică,
militară și alimentară.
În ciuda viziunii birocratice integratoare a executivului
Uniunii Europene și a manifestei tendințe globaliste a unor
organisme internaționale care și-au arogat competențe
supra-statele, marile economii ale UE – mă refer la Germania,
Franța, Italia, Spania și Olanda – au politici publice suveraniste,
proba cea mai evidentă fiind comportamentul acestor state în
pandemie și în cursul războiului ucrainean. O surpriză ar fi nu o
eventuală manifestare a României ca stat suveran și independent, în
conformitate cu propria Constituție, ci menținerea comportamentului
supus, colonial, anacronic în raport de tendința lumii de azi de
abandonare a globalismului, ca ideologie imperialistă.
În plan individual, suveranismul înseamnă dreptul de
proprietate (art.44), libertatea economică (art.45), libertatea de
circulație și mișcare (art.25) și libertatea de conștiință (art.
29), precum și celelalte drepturi și libertăți individuale.
Notă – prin efectul nocivei politici de relaxare cantitativă
(quantitative easing – emiterea de bani în surplus față de valoarea
totală a mărfurilor și serviciilor de pe piață) a fost operată o
masivă expropiere a cetățeanului și a întreprinderilor, prin
scăderea puterii de cumpărare a leului și prin creșterea
ne-naturală a prețurilor. În anii pandemiei, BNR a emis 130 mld lei
fără acoperire în bunuri și servicii. Asta a dus la erodarea
valorii banilor agonisiți sau obținuți prin muncă și asumarea
riscurilor cu 20% pe an. În altă ordine de idei, preconizata monedă
digitală a băncii centrale va putea însemna dispariția proprietății
și a libertății economice.
Atât la nivel public, cât și la nivel individual, există și
trebuie păstrat și un suveranism curent, rezilient, compus din
sistemul de asigurări sociale și de sănătate (bazate pe
solidaritatea națională și între generații), sistemul de educație,
infrastructura de transport și instituțională, precum și plasa de
siguranță socială. Conform art. 1 alin. 3 din Constituție, România
este stat de drept, democratic și social, în care deminitatea
omului, drepturile și libertățile cetățenești și dreptatea sunt
valori supreme.
România este o democrație constituțională în care supremația
Constituției este obligatorie (art. 1 alin.5).
România este o democrație reprezentativă.
Potrivit art. 2 din Constituție, suveranitatea naţională, care
aparţine poporului român, se exercită prin organele sale
reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi
corecte, precum şi prin referendum.
La ora la care alegerile sunt capturate de servicii secrete,
de birocrații eternizați pe posturi și „demnități” publice și de
corporații multinaționale imperialiste, accentul cel mai puternic
trebuie pus pe atributul constituțional al alegerilor, care trebuie
să fie în mod primordial libere și corecte.
Opinia publică actuală este descurajată în a participa la
acest exercițiu fundamental democratic al suveranității din cel
puțin două motive:
(i) clasa politică este cantonată la două mari „familii”
politice, un partid-balama și o organizație etnică perpetuu
amalgamate între ele și fluide ca ideologie și reprezentanți
transpartinici, interschimbabili;
(ii) politicianul este blamat și pictat în culori preponderent
negative (este impostor, prost, corupt, rapace etc.), deci este un
lest inutil în raport de “esențiala” și eterna birocrație, mai nou
transformată în tehnocrație.
Blocajul mental și decizional al alegătorilor este favorizat
de casele de sondare a opiniei publice, mereu aceleași, mereu
stipendiate de partide și de ong-urile politic militante.
Populația este făcută să creadă că democrația însăși este o
idee proastă, deci alte modalități de organizare a statului ar fi
dezirabile. Numai că inversul democrației este totalitarismul –
unde este tiranie sau dictatură sau autoritarism, nu există
drepturi și libertăți individuale și nimic natural nu poate
crește.
Idiosincrazia populară față de democrație este, de fapt,
rejectarea actualului sistem de rotire a cadrelor și de „alegere” a
reprezentanților poporului de către servicii, corporații, ong-uri
globaliste sau tehnocrați. Este, de fapt, o rejectare a democrației
non-reprezentative, a republicii experților și a procurorilor, o
„democrație” unde votul liber și corect al cetățenilor este inutil,
deci suveranitatea poporului este furată în favoarea unor interese
private.
Cetățeanul informat nu votează pentru că, de fapt, are oroare
de birocrați, tehnocrați, corporatocrație și oengeocrație, adică de
„elite” ne-mandatate, cu tendințe totalitare, care subtilizează
suveranitatea națională și, în plus, își asigură imunitatea de
răspundere politică, morală sau juridică, pe cheltuiala noastră, a
tuturor.
Democrația TREBUIE să redevină reprezentativă, pentru că avem
CU CE și avem CU CINE. De vreme ce suntem un popor, este improbabil
ca rezerva de oameni de stat să se fi epuizat prin punerea lor sub
obrocul imperial și în slujba neo-feudalilor economici. Trebuie
doar să cercetăm mai atent și să fim mai vocali. Și, oricum, nimeni
nu e de neînlocuit.
Suveranismul este, de fapt, o redeșteptare a sentimentului de
încredere în democrație.
II. Președintele României
Ca reprezentant al poporului cu cea mai mare legitimitate dată
de vot, președintele României poate înclina balanța și poate
schimba percepția opiniei publice.
Este important ca oamenilor să li se redea încrederea în
democrația reprezentativă, în separația și echilibrul puterilor în
stat, în dreptate și în casă, familie și viitor.
Atunci când alungi posibilitatea ca reprezentanții poporului
să fie aleși de popor, lăsând această treabă pe seama institutelor
de sondare a opiniei publice, a serviciilor secrete și a
birocraților, este evident că torpilezi democrația, care devine
ne-reprezentativă și, deci, indezirabilă.
Mai mult chiar, când permiți puterii economice să controleze
toate celelalte puteri în stat, precum și birocrația, pervertești
democrația într-un neo-feudalism destructiv, care nu poate să se
termine decât în anarhie. Iar cei care suferă în perioade anarhice
sunt oamenii obișnuiți, familiile nevinovate.
Un presedinte rațional, independent, conștient de misiunea și
mandatul său, nu poate permite asemenea derapaje.
Președintele României trebuie:
(i) să redea poporului încrederea în democrație,
(ii) să pună punct „republicii experților” și „republicii
procurorilor”, luându-și în serios rolul de mediator între
societate și puterile publice,
(iii) să pună serviciile secrete sub controlul civil efectiv
și prompt al Parlamentului,
(iv) să redea celor 3 puteri ale statului dreptul și
autoritatea de a limita intruziunea puterii economice în
legislativ, executiv și justiție,
(v) să repună la locul cuvenit răspunderea tuturor
decidenților pentru faptele proprii, punând capăt epidemiei de
reglementări și contracte care îi cadorisesc pe decidenți cu
imunitatea sau cu impunitatea,
(vi) să respecte și să impună respectul dispozițiilor
constituționale relative la dreptate, ca valoare fundamentală a
Statului român, la caracterul democratic și social al acestuia, la
obligația de a proteja drepturile personalității și condiția umană,
la libertatea conștiinței și a presei și la libertatea
comerțului,
(vii) să se preocupe permanent de protejarea interesului
național prioritar în activitatea economică, inclusiv în privința
resurselor naturale (agricole, industriale sau tehnologice),
(viii) să garanteze proprietatea individuală, inclusiv contra
abuzului de putere economică sau administrativă,
(ix) să asigure libertatea presei, inclusiv pe platformele
online sau în rețelele de socializare,
(x) să se preocupe permanent de menținerea independenței
magistraților,
(xi) să facă din educație, cercetarea științifică fundamentală
și aplicată și din sănătate priorități naționale absolute și
perene,
(xii) să facă din circulația liberă și rapidă a cetățenilor în
interiorul țării un țel permanent al executivului,
(xiii) să acționeze în permanență în așa fel încât orice
locuitor al acestor meleaguri să se simtă acasă, opunându-se de
fiecare data oricărei forme de segregare (sanitară, ideologică,
economică, religioasă).
Oamenii care simt că suntem la răscrucea istoriei și care vor să
nu o luăm pe calea greșită a totalitarismului, sub impactul nociv
al progresismului și al globalismului, cei care vor să trăiască în
pace, alături de neamul lor, cei care consideră că există un loc
sub soare pentru toți, sunt oamenii normali, care nu mai pot fi
induși în eroare de programatorii miturilor sau ai crizelor de tot
felul – ei sunt votanții către care se îndreaptă aceste
gânduri.
GHEORGHE PIPEREA/http://cotidianul.ro/