Testele de rezistență au început la viaductul peste DN 76, parte din Inelul Metropolitan Oradea

  • Postat în Mass Media
  • la 15-01-2025 16:05
  • 7 vizualizări
Testele de rezistență au început la viaductul peste DN 76, parte din Inelul Metropolitan Oradea
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Oradea Info - Stiri Oradea, informatii, evenimente din Oradea

Astăzi, 15 ianuarie 2025, au început testele de rezistență la viaductul construit peste DN 76, la ieșirea din Băile Felix. Viaductul face parte din Lotul 1 al Inelului Metropolitan, un proiect important pentru fluidizarea traficului în zona metropolitană Oradea. Aceste teste, obligatorii înainte de recepția lucrărilor, au rolul de a verifica stabilitatea structurii în condiții de trafic.

Teste statice și dinamice pentru viaductul de la Băile Felix

Pentru a evalua rezistența viaductului, echipele de specialiști au montat senzori de-a lungul structurii. Testele au început cu o etapă statică, în care patru camioane, fiecare având o greutate de 38 de tone, au fost poziționate în diferite puncte ale viaductului. Ulterior, s-au efectuat teste dinamice, în care aceleași camioane au rulat pe viaduct cu viteze de 30 km/h și 50 km/h.

Aceste teste sunt esențiale pentru a asigura siguranța și durabilitatea structurii. Ele reprezintă un pas final important înainte de deschiderea traficului pe viaduct, au precizat reprezentanții constructorului.

Progresul lucrărilor pe Lotul 1 al Inelului Metropolitan

Lotul 1 al Inelului Metropolitan, care leagă Nojorid de Băile Felix (Cordău), a fost deschis circulației încă din noiembrie 2024, cu opt luni înainte de termen. Cu toate acestea, traficul pe viaduct va fi deschis doar odată cu finalizarea Lotului 2, care conectează Băile Felix de Oșorhei.

Lotul 1, realizat de asocierea firmelor S.C. ASFAMIXT S.R.L. (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. și S.C. DACIA FABER S.R.L., a avut o valoare contractuală de 104.339.114,6 lei, cu TVA.

Stadiul lucrărilor pe Lotul 2 și importanța proiectului

Lucrările la Lotul 2 al Inelului Metropolitan, care se întind pe o distanță de 8 kilometri, sunt realizate de firma PORR Construct. Stadiul proiectului a ajuns la 67%, iar finalizarea acestuia este așteptată în primăvara acestui an. Lotul 2 cuprinde traseul ce pornește de la viaductul din Băile Felix, ocolește localitățile Băile 1 Mai și Cheriu, și se conectează cu centura Oșorhei. Valoarea acestui lot se ridică la 97.209.165,59 lei, cu TVA.

Viaductul de la Băile Felix (Lot 1) și cel de la Betfia (Lot 2) reprezintă cele mai spectaculoase și complexe structuri ale Inelului Metropolitan. Proiectul, cu o lungime totală de 17 kilometri și o bandă de circulație pe fiecare sens, este finanțat prin Programul „Anghel Saligny” și din bugetul de stat, cu sumele gestionate de Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea.

Colaborare pentru dezvoltare

Pentru realizarea acestui proiect esențial, Consiliul Județean Bihor a semnat protocoale de colaborare cu Primăria Oradea și primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid. Inelul Metropolitan va contribui semnificativ la fluidizarea traficului și la creșterea atractivității economice a zonei, a declarat un reprezentant al Consiliului Județean Bihor.

Proiectul Inelului Metropolitan reprezintă un pas important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din județul Bihor și o soluție modernă pentru descongestionarea traficului din zona Oradea, contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.