-
Copil care a inceput sa tipe ,nu din furie ci sa-si auda vocea.Sunt acestea comporramente pentru atentie sau comunicative.Pentru o buna interventie se tine diagrama ABC macar o zi,pentru determinarea comportamentului.A=antecedent,ce s-a intamplat inainte de comportament,B pentru comportament,descrieti raspunzand la intrebarile:Urletele au fost continue sau scurte?Expresia fetei copilului a fost de" fericit" sau "speriat"?
C-pentru consecinta,ce s-a intamplat dupa tipat.
Aflati asadar daca se bucură doar de sunet, încearcă să primească atenție sau încearcă să comunice.
Oferiți înlocuiri pentru sunete, jucării speciale gen AbC V-tech, aplicații și alte jucării cu sunet , utilizarea acestor articole poate deveni mai întăritoare decât țipătul și, prin urmare, mai adecvată.Cerinte:
-
Utilizare diagrama ABC o zi pentru determinare comportament
-
Daca ati sesizat ca e pe senzorial atunci incercati cu jucarii de genul xilofon,clopotel,ABC vtech,toobaloo,toba.Oferiti substituentul cand nu tipa ca sa nu intariti accidental tipatul
-
-
-
Dacă ați stabilit că cel mai probabil se auto-întărește sau că copilul dumneavoastră caută intrare auditivă, atunci continuați cu pașii următori.
-
Începeți să colectați articole care să ofere un răspuns la inițierile unui copil. Acestea sunt uneori numite elemente „stimul / răspuns”. Acestea pot include jucării V-tech, aplicații, chiar „toobaloos” (copilul scoate sunete într-un tub care este ținut până la ureche); și alte jucării de răspuns cu sunet activat. Linkurile pentru unele dintre aceste elemente sunt incluse mai jos. Alte obiecte de explorat includ: articole de uz casnic simple sau jucării (cum ar fi un balon pe care îl lăsați încet aerul scoțând un sunet scârțâit sau o tigaie cu o lingură de lemn), instrumente (cum ar fi xilofoane, clopote, tobe) sau țevi din PVC (ca substituție „toobaloo”).
-
Pe măsură ce te joci cu copilul tău, demonstrezi fiecare articol, atunci fie îi permiți să exploreze, fie îl determină să „comunice” arătând sau atingând și tu îi oferi răspunsul. Opriți-vă, apoi așteptați din nou. Pe măsură ce continuați, puteți scoate un sunet pe care el îl poate imita pentru a comunica continuarea activității.
-
FII ATENȚIE - furnizați activitățile sau obiectele în momentele în care copilul dvs. NU țipă. Dacă furnizați răspunsul imediat după țipat, puteți întări accidental țipătul. Atunci comportamentul poate deveni un mod inadecvat de a comunica sau de a capta atenție.
-
Ca întotdeauna - căutați opinia unui profesionist cu care ați putea lucra, cum ar fi un comportament, vorbire sau terapeut ocupațional.
-